וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לליכוד: "מה קרה לכם? די לשיח השנאה"

יהושע בריינר

1.1.2013 / 21:30

יו"ר הבית היהודי הגיב לראשונה על פרסום מודעת "הגטו היהודי" שפרסמו נגדו באינטרנט תומכי הליכוד. "אני קורא לכל ראשי המפלגות, בואו נירגע. גם בבחירות יש קווים אדומים"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

"אני שואל את חברי בליכוד - מה קרה לכם? לאן הגענו?", כך אמר היום (שלישי) יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בהתייחסות ראשונה למודעות בגנותו, בהן הוא נראה מאחורי גדרות תיל לצד טלאי צהוב תחת הכותרת "הגטו היהודי". בכינוס "מדברים בחירות" של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן אמר בנט: "אני קורא לכל ראשי המפלגות, בואו נירגע. גם בבחירות יש קווים אדומים. עם ישראל מחפש ערכים ולא שנאת אחים. לא צריך כל היום לתקוף אחד את השני, מספיק עם שיח השנאה".

כל הדיווחים, העדכונים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

נפתלי בנט במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת בר אילן, ינואר 2013. יותם רונן
"לא צריך כל היום לתקוף אחד את השני". בנט באוניברסיטת בר אילן/יותם רונן

המודעה, שהפיצה ביממה האחרונה קבוצת פייסבוק בשם "תומכי הליכוד - קמפיין השטח", תוקפת את מפלגתו של בנט וקוראת לציבור הדתי-לאומי שלא להצביע לבית היהודי, אלא למפלגת השלטון. "60 שנה לקח לכיפות הסרוגות לפרוץ את הגטו הסקטוריאלי שכלא אותם בתוך המפד"ל", נכתב במודעה, "60 שנה עד שסוף סוף הצלחנו להתערות בציבור הישראלי ולהיחלץ מהגטו המבודד שמנהיגי העבר כלאו אותנו בתוכו, ועכשיו נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו למפד"ל הישנה. ל'מפלגה של דתיים'. מצטערים נפתלי, אבל אנחנו מעדיפים להיות חלק מהציבור הישראלי ולא להתבדל. בליכוד יש יותר חברי כנסת דתיים ומסורתיים מאשר בבית היהודי!".

לאחר הפרסום הודיעה תנועת הליכוד כי החליטה להדיח משורותיה את משה איפרגן, שיזם את המודעה. איפרגן משובץ במקום ה-96 ברשימת הליכוד לכנסת, ולדברי התנועה - סרב להורידה מאתר האינטרנט "ליכודניק". "התנועה החלה לפעול להדחתו. בעקבות הפנייה למשטרה אנו מאמינים שהנושא ייחקר וייחשפו לציבור מניעיו האמיתיים של איפרגן והסיבה לפרסום המודעה הפוגענית", נמסר מהליכוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה שהופצה על ידי תומכי הליכוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפרגן אמר מוקדם יותר היום בשיחה עם וואלה! חדשות כי הקישור לגטו נעשה ללא קשר לשואה, אלא כדי להדגיש את הבדלנות של מפלגתו של בנט. "הליכוד מותקף מכל הכיוונים ואף אחד לא מגיב", אמר איפרגן, "נכון שהיה פה ממד פרובוקטיבי, אבל לא כל מה שאומרים עליו שהוא גטו מתקשר ישר לשואה".

הוא הוסיף כי "אני ברשימת המפלגה לכנסת כי שמו את כל מי שהפסיד בפריימריז במקומות המרוחקים, אבל בליכוד רוצים 'לשפד' אותי ואני בסדר עם זה. אני לא מצטער על המודעה. יש דבר אחד שאליו לא שמתי לב - שהצבע במגן דוד שבמודעה הוא צהוב, וזה דבר שלא הבחנתי בו והייתי משנה. אני מאמין שהקונספט הבדלני, המסתגר של בנט, הוא מסוכן למדינת ישראל. הליכוד-ביתנו היא המפלגה הלאומית באמת היחידה במחנה הלאומי והמטרה שלנו היא לחדד את ההבדל הזה. בדלנות מביאה להעמקת השסעים בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully