וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ילמד כימיה בירוחם? מדענים מהכור בדימונה

הכימאים מהכור יסייעו לכל תלמיד באופן אישי במטרה להוביל אותם להישגים גבוהים בבחינת הבגרות בכימיה. "אנחנו יודעים שזה מסווג, אז אנחנו לא שואלים יותר", סיפרו התלמידים

בכיתת כימיה מיוחדת שנפתחה השנה בבתי הספר אורט ספיר ומדרשת קמה בירוחם ילמדו מורים מיוחדים לא פחות – מדענים מהקריה למחקר גרעיני בדימונה הסמוכה. מדובר ביוזמה עליה אחראי משרד החינוך, בשיתוף המועצה המקומית ירוחם והיחידה למחקר ופיתוח בקריה למחקר גרעיני, במסגרת הפרויקט החינוכי "נגב נובל" שהושק היום (שלישי), שנועד לחזק את לימודי הכימיה ביישובי הדרום.

בכיתה המיוחדת לומדים 11 תלמידים את מקצוע הכימיה במשך כתשע שעות, כאשר הכימאים מהקמ"ג מלווים אותם פעמיים בשבוע. הכימאים מסייעים לכל תלמיד ותלמידה באופן אישי, במטרה להובילם להישגים גבוהים בבחינת הבגרות בכימיה ולאתגר אותם להעמיק את בקיאותם והתמחותם בתחום, גם בעתיד. התלמידים דיווחו כי הם רואים בכימאים מודל לחיקוי ודוגמא אישית.

אורנית פנקר, תלמידת כיתה י' בירוחם שלומדת בכיתה המיוחדת סיפרה לוואלה! חדשות: "המדענים הם כמונו. הם פעם היו כמונו והם מסבירים לנו את התהליך שהם עברו. זה שונה מהמורה כי למורה יש חוקים משלו, אבל הם יודעים שאנחנו באים אחרי יום לימודים קשה והם באים אחרי יום עבודה ומתנהגים אלינו כמו חברים". פנקר סיפרה כי התלמידים הסתקרנו לגבי עבודתם הסודית של המורים החדשים. "אנחנו שאלנו בהתחלה והם אמרו שהם לא יכולים לספר לנו על זה. אנחנו יודעים שזה מסווג, אז אנחנו לא שואלים יותר. הם מדהימים, הם עוזרים לנו מאוד. הם מלמדים דברים שגם המורה לא לימדה כמו טריקים איך לדעת לענות נכון והם מסבירים הכל ממש טוב". פנקר אומרת כי היא רואה את עצמה ממשיכה בתחום הכימיה בעתיד. "יש לי חלום להיות כמו עדה יונת ולזכות בפרס נובל ואני מוכנה להשקיע בזה בכל מחיר".

"לישראל יש את התלמידים המוכשרים ביותר בעולם"

במסגרת הפרויקט "נגב-נובל", נפתחו כיתות לתגבור לימודי כימיה גם בדימונה, אילת ובמועצה האזורית שדות נגב. המורים שנבחרו ללמד נמנים עם מיטב החוקרים בתחום הכימיה, רובם ממרכז הארץ ובאר שבע. כל השותפים לפרויקט, ובכללם ארבעת הישראלים שזכו בפרס נובל בכימיה, הפרופסורים אברהם הרשקו, אהרון צ'חנובר, עדה יונת ודן שכטמן, נרתמו לתכנית מתוך אמונה שזו תוביל לקפיצת מדרגה בתחום הכימיה בדרום ובכלל הארץ.

"אני מאמין שלמדינת ישראל יש את התלמידים המוכשרים ביותר בעולם", אמר שר החינוך, גדעון סער. "התפקיד שלנו הוא להעניק לכם את המשאבים ולסייע לכם לממש את הפוטנציאל האישי שלכם. ייתכן שביניכם יושב זוכה פרס הנובל הבא בכימיה. המחויבות שלנו היא לסייע לכם ולהעניק לכם את הכלים שיאפשרו לכם להגיע לפסגות הגבוהות ביותר. מאז כניסתי לתפקיד המדיניות הברורה שלי הייתה השקעה משמעותית לחיזוק לימודי המדעים והטכנולוגיה במערכת החינוך. אנו זוכים להתחיל לראות את התוצאות. שיתופי פעולה מבורכים מהסוג הזה בוודאי תורמים תרומה משמעותית למיקוד בתחום המדעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully