וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל האירני בהורמוז: "המערב הוזהר להתרחק"

1.1.2013 / 19:01

דובר צבא אירן סיפר כי כ-30 מדינות הוזהרו להרחיק את מטוסי הריגול שלהן ממיצרי הורמוז האסטרטגיים - וצייתו "מחשש שיושמדו". אירן: במהלך התרגיל שיגרנו טילים נגד ספינות

התרגיל השנתי של חיל הים האירני נכנס היום (שלישי) ליומו החמישי, ובאירן מזהירים את המערב כי ניסיונות לרגל אחר הנעשה בתרגיל יגרור תגובה חריפה. התרגיל נועד להציג לראווה את יכולותיה הצבאיות של אירן באזור הרגיש ביותר למערב, מיצרי הורמוז האסטרטגיים שבמפרץ הפרסי, אולם דובר מטעם צבא אירן ציין כי כמה מדינות כבר הוזהרו עקב פעולות ריגול בזמן התרגיל.

"עד כה כ-30 אזהרות שונות נשלחו למטוסי סיור וריגול של כוחות זרים, אשר ביקשו לגשת לאזור בו נערך התרגיל", צוטט הקצין אמיר רסתגארי בסוכנות "מהר" האירנית. לדבריו, הכוחות נדרשו להרחיק את המטוסים משטחה האווירי של אירן ומאתר התרגיל. על פי סוכנות "אירנא", רסתגארי ציין כי הכוחות נענו לאזהרות והתרחקו כיוון שהם "חששו שהמטוסים יושמדו" על ידי אירן.

שיגור טיל ראדר במהלך התרגיל השנתי של חיל הים האירני במיצר הורמוז, ינואר 2013. AP
"המטרה הושמדה". שיגור טיל ראדר במהלך התרגיל, היום/AP

בתוך כך, התקשורת האירנית מדווחת כי הבוקר התרגיל נפתח בשיגור מוצלח של טילים נגד ספינות מסוג ראדר. כמו כן, שיגרו הכוחות האירניים בהצלחה טילי קרקע-קרקע מסוג נור. רסתגארי אמר לרשת פרס.טי.וי. האירנית כי הטיל ראדר, בעל טווח שיגור של 200 קילומטרים, "פגע בהצלחה במטרה והשמיד אותה". אירן טענה כי שיגרה בהצלחה את הטילים הללו גם בתרגיל שנערך לפני שנה.

מיצרי הורמוז משמשים כנתיב היחידי לייצוא עבור שורת יצרניות נפט וגז טבעי מרכזיות – עירק, כווית, קטאר, בחריין ואיחוד האמירויות. גם עבור ערב הסעודית, זהו נתיב הייצוא העיקרי (אף שיש לה גם גישה לים סוף). לפי נתונים בינלאומיים, כשליש מהנפט הנפוץ בעולם בדרך הים, עובר דרך מיצרי הורמוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully