וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אלופי הוויכוחים מזמינים את הפוליטיקאים לעימות

סטודנטים ותלמידי תיכון שזכו בתחרויות דיבייט משתתפים בסרטון חדש, שבו הם קוראים לראשי המפלגות לקיים ביניהם עימות לפני הבחירות. "נמאס לנו מערמות של סיסמאות"

"אתה רוצה להיבחר? אתה חייב לדבר" - זה המסר שתלמידי תיכון וסטודנטים אלופי ישראל בוויכוחים מבקשים להעביר לראשי המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-19. המסר מועבר באמצעות סרטון חדש, המופץ החל מהיום (שלישי) ברשתות החברתיות. בסרטון משתתפים תלמידים מבית הספר "אוהל שם" ברמת גן שזכו אשתקד באליפות ישראל בדיבייט לבתי ספר תיכון, סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב שזכו בתחרות המקבילה בין נבחרות הדיבייט של האוניברסיטאות בארץ ויוני כהן-אידוב, אלוף העולם בדיבייט לאוניברסיטאות לשנת 2010.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

הסטודנטים והתלמידים מופיעים בסרטון בזה אחר זה וקוראים לפוליטיקאים לגלות אחריות כלפי הציבור, לממש את עיקרון השקיפות ולמען הדמוקרטיה - ליטול חלק בעימות. הסרטון הוא יוזמה של ארגון המרכז להעצמת האזרח, המפעיל יחד עם עמותת "שיח ושיג" תכנית דיבייט בבתי ספר תיכון בכל רחבי הארץ. השקתו נקבעה באופן סמלי ל-1 בינואר, במועד שבו תוכנן להתקיים העימות הטלוויזיוני שיזם המרכז להעצמת האזרח בין ראשי המפלגות הגדולות, ביניהם ראש הממשלה ויו"ר הליכוד ביתנו בנימין נתניהו, יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד ויו"ר קדימה שאול מופז. היוזמה לא יצאה בסופו של דבר לפועל, נוכח סירובו של נתניהו להיענות להזמנה וסירובה של יחימוביץ' להשתתף בעימות שאינו כולל את נתניהו.

יובל ליפקין, מנכ"ל המרכז להעצמת האזרח, אמר: "אף שהפוליטיקאים הבכירים שלנו מסרבים לקיים עימות, מעודד לראות שדווקא תלמידי תיכון וסטודנטים מצטיינים מבינים את חשיבותו של דיבייט פומבי למערכת בחירות דמוקרטית. המינימום המתבקש מנבחרי ציבור הוא לעמוד מול בוחריו ולספק להם את התשובות שמגיעות לו. עדיין לא מאוחר מדי. שלושה שבועות לפני מועד הבחירות, יש מספיק זמן לראשי המפלגות הגדולות להתעשת וליוזמת המרכז להעצמת האזרח לקיים עימות טלוויזיוני".

סתו זינגר, סטודנטית לתואר ראשון בתקשורת ופילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, המשתתפת בסרטון מסרה: "נמאס לנו מערמות של סיסמאות בחירות שלא אומרות כלום. הפוליטיקאים צריכים להתחיל לדבר תכלס. הגיע הזמן שיתייצבו מול שאלות ברורות שיחייבו אותם לפרוש את תכניותיהם לשיפור החיים במדינה ולהציג את עמדותיהם לגבי הנושאים שעל סדר היום הציבורי. אין מתאים מעימות מלהכריח את הפוליטיקאים לעשות זאת. מן הראוי שראשי המפלגות יניחו בצד את האגו שלהם או את שיקולי המנדטים ויראו לנגד עיניהם את טובת הדמוקרטיה הישראלית והציבור כולו וייענו לקריאות לעימות".

לקריאה נוספת:
יחימוביץ' קיימה עימות עם וידאו של נתניהו
יחימוביץ' דרשה עימות, הליכוד משיב אש

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully