וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' לוואלה!: "הקיום של אנשים רגילים לא מזיז לנתניהו"

ינון מגל

31.12.2012 / 8:00

בריאיון לוואלה! חדשות מתעקשת יחימוביץ’ כי תחליף את נתניהו בתפקיד ראש הממשלה, ושומרת על אופטימיות, על אף שהיא מודה כי ”הסיכויים לכך הם לא גבוהים - אבל קיימים”

צילום: אבי כהן, דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד

"אני משוכנעת שראש הממשלה פשוט לא מודע לחלוטין לקיום האנושי הרגיל של בני אדם במדינת ישראל. הוא לא מבין אותו, זה לא מזיז לו, זה לא קרוב ללבו, הוא לא מחויב לזה בכלל".

במילים חריפות אלה מבקרת יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראיון מיוחד עם ינון מגל לוואלה! חדשות. "אין לי דבר נגד מנהיגים אמידים ואפילו עשירים, אבל יש בשלב מסוים אימוץ צורת חיים שהיא כל כך מנותקת מחיים רגילים של אנשים שיש להם 'תחזוקה' של החיים: שהולכים לקנות דברים במכולת, שלוקחים מטלית ומנקים את השיש, שמרימים טלפון ומתקשרים לבעל מקצוע - יש דברים שבני אדם רגילים עושים, ואני חושבת שגם מנהיגים צריכים לעשות אותם", אומרת יחימוביץ' על נתניהו, שמתגורר בווילה בקיסריה כאשר אינו נמצא בבית ראש הממשלה בירושלים.

"צריכה להיות מידתיות. אפשר לחיות חיים נורמליים. אפשר להזמין אורחים גם כשאתה ראש ממשלה, למנגל על האש, ולא להזמין קייטרינג יוקרתי. אפשר לעשות פתיחת קמפיין בחירות ולא לשלם 700 אלף שקלים. יש פה איזה ניתוק מאוד בוטה ממציאות חייהם של רוב בני האדם", הוסיפה יו"ר העבודה. לעומת ראש הממשלה, ציינה כי לה "אכפת מאיך אנשים חיים. יש לי תובנה מאוד עמוקה לצרכים של בני אדם, ואני גם יודעת איך לטפל בהם".

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - בוואלה! בחירות 2013

ינון מגל מראיין את שלי יחימוביץ', דצמבר 2012. אבי כהן, דניאל בוק
"יש לי תובנה מאוד עמוקה לצרכים של בני אדם". יחימוביץ' בראיון לוואלה!/דניאל בוק, אבי כהן

יחימוביץ' ממשיכה להתעקש כי היא מתכוונת להחליף את נתניהו בתפקיד ראש הממשלה, ושומרת על אופטימיות על אף שהיא מודה כי "הסיכויים לכך הם לא גבוהים". במידה שכן תרכיב את הממשלה הבאה, היא תשים את הדגש הרב ביותר על התיקים הכלכליים. "לא אוותר על תיק האוצר, התשתיות, התמ"ת, וגם המשפטים - שהוא דרמטי וחשוב. בסופו של דבר, מי שמחליט על תקציב משרד הרווחה ומאפשר לו לחיות, זה משרד האוצר. לכן התיקים שקובעים את מדיניות המאקרו והמיקרו של מדינת ישראל הם הכי משמעותיים, ובלעדיהם אי אפשר לעשות כלום". היא הדגישה גם את תפקיד שר המשפטים, "העומד בראש ועדת שרים לענייני חקיקה. שלטון החוק מאוד יקר ללבי, זו סוגייה מאוד קריטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"לא אקח כסף ממעמד הביניים"

בתחילת החודש הציגה מפלגת העבודה בטקס מהודר את "התכנית לכלכה הוגנת" - תכנית כלכלית רחבת היקף לשיפור מצב החברה והכלכלה, אותה כינו במפלגה "מהפכנית". התכנית, המפורטת ביותר שפורסמה מבין המפלגות המתמודדות, ספגה מחמאות וביקורות לאור דרישתה להוצאות ציבוריות בגובה 138 מיליארד שקלים.

"אני אגיד לך מאיפה לא אקח את הכסף" אמרה בראיון, "לא ממעמד הביניים, שזה הפרה החולבת של ממשלת נתניהו, שוב ושוב. בתכנית הכלכלית שלנו, הנטו של מעמד הביניים יגדל משמעותית. מאיפה כן אקח: היום יש מצב בלתי סביר שהאלפיון העליון של החברות המצליחות ביותר במשק משלם מס חברות אפקטיבי של 6%, שעה שעסקים קטנים ובינוניים משלמים 25%. זה לא הגיוני, זה לא סביר וזה לא שוויוני. לכן ההעלאה המדורגת של מס החברות לחברות המצליחות והמשגשגות ביותר זה משהו שאנחנו מתכוונים לעשות".

יחימוביץ' הוסיפה גם כי המפלגה מתכננת להעלות את התמלוגים על אוצרות הטבע, לרמה "נורמלית והגיונית כמקובל בעולם המערבי. תמלוגים בשיעור של 5% כמו שהם משלמים היום זה רק במדינות עולם שלישי. בעל הון בא, בוזז את אוצרות הטבע והולך".

לעומת זאת, בתקציב הביטחון היא אינה מתכוונת לקצץ. "ישראל זקוקה לתקציב ביטחון גדול. ביום שבו ייכון שלום כולל במזרח התיכון, כנראה שנזדקק לתקציב ביטחון יותר קטן. אפשר אמנם לקצץ בשוליים, אך לא הרבה כמו שנהוג לחשוב". היא מזהירה מהקיצוץ הנרחב שייערך אחרי הבחירות במידה שנתניהו יזכה: "זה יהיה קיצוץ בחינוך, בבריאות, בביטחון הפנים, ברווחה. אני מאוד מיומנת בזה, כי אני ותיקת ועדת הכספים".

"להמשיך לבנות באזורים לא שנויים במחלוקת"

הסוגייה שבה מעוררת יחימוביץ' הכי הרבה מחלוקת בקרב בוחרי המרכז-שמאל היא יחסה לנושא המדיני. יו"ר העבודה הואשמה בהחזקת דעות דומות לאלה של נתניהו ובתמיכה בהתנחלויות, ועל אף הביקורת מצד עמיתיה לגוש ואובדן קולות לציפי לבני – לא שינתה את עמדותיה. בראיון לוואלה! חדשות היא מציינת כי "באזורים שהם בלתי שנויים במחלוקת והם כלולים במתווה קלינטון, הבנייה לצורך גידול טבעי בעיקרון צריכה להימשך".

ההתנחלות אריאל. AP
"באזורים בלתי שנויים במחלוקת הבנייה לצורך גידול טבעי צריכה להימשך". העיר אריאל/AP

יו"ר העבודה מביעה התנגדות עיקשת לצעדים חד-צדדיים מול הפלסטינים כתחליף למשא ומתן. "אני מתנגדת לזה. צעד חד-צדדי, גם אם כוונותיו טובות, יש בו משהו ברוטלי והוא גם סוג של צעד כוחני. במיוחד במזרח התיכון שהוא כל כך מורכב ומסוכסך, צעדים צריכים להעשות בהידברות". בנוגע להקלת הסגר על חמאס ברצועת עזה, אומרת יחימוביץ' כי "לכשיהיה שקט אמיתי בדרום, וכשנראה שהפסקת האש מיוצבת ולא זמנית, אפשר לשקול הקלת הסגר, אבל כרגע זו סוגייה מאוד טעונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully