וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר בחבילה: גילתה באריזה מכתב מעובד כפייה

תושבת אורגון הופתעה למצוא בקופסת קישוטים מתוצרת סין מכתב שלכאורה נכתב על ידי עובד בכפייה. "אנחנו עובדים 15 שעות ביממה, ללא חופשות, וסובלים מעינויים, מכות וקללות"

ג'וליה קית', תושבת מדינת אורגון בארצות הברית, רכשה ברשת Kmart קופסה של קישוטי חג מתוצרת סין, ולא תיארה לעצמה מה מסתתר בה. כמה ימים לפני "ליל כל הקדושים" המצוין בסוף חודש אוקטובר, פתחה קית' את הקופסה הכתומה-שחורה כדי לקשט את ביתה לקראת יום הולדתה החמישי של בתה. בפנים נמצא מכתב מקופל שלכאורה נראה כי נכתב בידי עובד כפייה בסין, שסיפר על הסבל שעובר עליו.

"המכתב פשוט נפל לי לידיים כשפתחתי את החבילה, והיה עטוף בנייר צלופן", סיפרה קית', שהוסיפה כי הוא היה "מוסתר היטב". המכתב אמנם כתוב בשילוב בין אנגלית בסיסית לסינית, אך לא ניתן לוודא כי מקורו אכן במחנה משנג'יה שבחבל שין יאנג הסיני, כפי שמתאר הכותב. "אדוני, אם אתה קונה את המוצר הזה, אנא שלח את המכתב לארגון הבינלאומי לזכויות אדם", נכתב בפתח המכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שמצאה קית' בקופסת התכשיטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך מתאר הכותב את הסבל הרב שעובר על העובדים בכפייה במחנה משנג'יה: "אנשים כאן חייבים לעבוד 15 שעות ביממה, ללא חופשות בימי שבת, ראשון וחגים. הם סובלים מעינויים, מכות וקללות, תמורת שכר זעום של יואן בחודש, עשרה יואן בשנה", שהם למעשה שכר של שישה שקלים בשנה. "העובדים כאן נענשים מבלי שנחרץ דינם בבית משפט, זה עונש לא חוקי", ממשיך הכותב, שלא חתם בשמו מטעמי זהירות ברורים.

"אנחנו לא יכולים לדעת אם המכתב אמיתי ומה מקורו, אבל התנאים המתוארים בו תואמים את התנאים הידועים לנו במחנות הכפייה בסין", אמרה מנהלת האגף הסיני בארגון לזכויות אדם הבינלאומי, סופי ריצ'רדסון. "אם המכתב אמיתי, זו קריאה לעזרה. והתפקיד שלנו הוא להקשיב לקריאה", הוסיפה. רשת Kmart שבה נקנתה הקופסה שבתוכה הוחבא המכתב, הודיעה כי היא "מבינה את חומרת הטענות" וכי תפסיק את ההתקשרות עם ספקים שעשויים להעסיק עובדים בכפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully