וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד שזועבי לא תתפוצץ בכנסת, שופטי העליון לא יבינו"

בימין מתחו ביקורת על החלטת העליון שתאפשר לח"כ זועבי להתמודד בבחירות. ח"כ לוין: "מי שמעוות את החוק ומאפשר לתומכי הטרור לפעול מתוך הכנסת אינו ראוי לכס השיפוט"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בימין תקפו היום (ראשון) את החלטת בית המשפט העליון להפוך את החלטת ועדת הבחירות המרכזית ולאפשר לח"כ חנין זועבי להתמודד בבחירות הקרובות. "אנו מביעים צער על החלטת בית המשפט העליון לאפשר לח"כ זועבי להתמודד לכנסת הבאה", אמרו בליכוד-ביתנו. "לאור פרשנות בית המשפט העליון, ברור שהחוק הקיים חייב להשתנות ולקבוע חד משמעית שכל הבעת תמיכה בטרור מונעת התמודדות לכנסת ישראל. הליכוד-ישראל ביתנו יפעלו מיידית בכנסת הבאה לתיקון החוק הקיים".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

מהומה בבית המשפט העליון בסוף הדיון בעניין פסילתה של חנין זועבי, דצמבר 2012. בן קלמר
זועבי בבית המשפט העליון בשבוע שעבר/בן קלמר

חברי הכנסת של הליכוד תקפו בחריפות את ההחלטה. "מדובר בשערורייה נוספת מבית מדרשו הפוסט ציוני של בית המשפט העליון", אמר ח"כ יריב לוין. "שופטי בג"ץ הותירו את אזרחי ישראל, חיילי צה"ל והכנסת חשופים בפני תא הטרור שהקימה ח"כ זועבי בקדנציה האחרונה. מסתבר כי עד שלא תתפוצץ ח"כ זועבי בין כתלי הכנסת לא ישכילו שופטי העליון להבין כי אין מקומה שם. מי שמעוות את החוק ומאפשר לתומכי הטרור לפעול מתוך הכנסת אינו ראוי לכס השיפוט".

ח"כ דני דנון אמר לאחר הפסיקה כי "היום בית המשפט החליט לגבות את מחבלת המרמרה במקום את לוחמי השייטת, אשר הותקפו עם סכינים ואלות על ידי מחבלים, תחת מטריית החסינות של זועבי. מקומה של זועבי בבית הכלא".

יוזם המהלך לפסילתה של זועבי, ח"כ אופיר אקוניס, ציין כי "לאחר שנתיים של עבודה מאומצת לפסילתה של חנין זועבי, מתוך אמונה עמוקה בזכותה של הדמוקרטיה הישראלית להגן על עצמה מפני מי שמבקש לחסל אותה מבפנים - בית המשפט אמר את דברו. אני מכבד את החלטת בית המשפט העליון אך מצטער עליה מאד. אמשיך לפעול בכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותי במטרה לבצר את הדמוקרטיה הישראלית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"השופטים יושבים במגדל השן"

ראשי "עוצמה לישראל", חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי תקפו בחריפות את החלטת בית המשפט העליון. "בית המשפט הפך למגרש הביתי של השמאל, השופטים יושבים במגדל השן ומנותקים מהעם. המסר שזועבי וחבריה מקבלים היום הוא שהם יכולים להמשיך לפגוע במדינה, להסית, להמריד ולערוך עוד משטים. בית המשפט העליון ימשיך לפרוש עליהם חסות".

מנגד, אמר ח"כ דב חנין (חד"ש) כי "בית המשפט העליון ביטל, כצפוי, את החלטת הפסילה שהוביל הימין בוועדת הבחירות. מדאיג שמפלגת השלטון לא בוחלת בפגיעה בדמוקרטיה כדי להרוויח עוד כמה מצביעים בימין. טוב שהצלחנו לבלום בכנסת היוצאת את הניסיון של נתניהו להשתלט גם על בית המשפט העליון. המאבק הזה יימשך גם בכנסת הבאה".

יו"ר התנועה, ציפי לבני, התייחסה להחלטה בדברים שנשאה בפני סטודנטים במרכז הבינתחומי. "אני מכבדת כל החלטה של בית המשפט העליון. אני מאלה שמכבדים את החלטות בג"ץ. זו התוצאה וצריך לכבד אותה, ואני מאוד מקווה שבמאבק שמתקיים היום בשאלה מה מקור הסמכות שלנו – האם זה החוק והפרשן הוא בג"ץ או אם זו ההלכה והפרשן הוא הרבנים, נעמוד כולנו מאחורי החלטות בג"ץ. אוהבים יותר או פחות – זו התוצאה", אמרה לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully