וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין על הפינוי: "ביקשתי מדנגוט למנוע חיכוכים"

יו"ר הקואליציה התייחס לדחיית פינוי המאחז עוז ציון, שהחל סמוך לכניסת השבת, והודה כי ביקש ממתאם פעולות הממשלה בשטחים לפעול בעניין. יחימוביץ': "מתקפה על שלטון החוק"

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, הודה היום (ראשון) כי ביקש ממתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, לפעול בנוגע לפינוי המאחז עוז ציון שהחל ביום שישי, סמוך לכניסת שבת. "ביקשתי ממנו לפעול כשקיבלתי פנייה. לדון איתו באיך אפשר למנוע או לפחות לצמצם את החיכוכים. הגענו להבנות", אמר אלקין בראיון לקול ישראל לאחר שהריסת המאחז הושלמה סופית הלילה. "ההחלטה היא של הצבא בשטח, אופרטיבית. צריך לשבח את הצבא שלמרות שהייתה איזשהיא התלהטות, הוא פעל בחוכמה והמטרה הושגה. אפשר רק לשער מה היה קורה לו היה פינוי בשבת. שמעתי כבר התקפות על הצבא, ואני חושב שהן לא ראויות. הצבא הוא ריבון בשטח".

מתנחלים עזבו את מאחז עוז ציון. טלי מאייר
המאחז עוז ציון, אמש/טלי מאייר

"אני פניתי ליו"ר ועדה שעוסקת בסוגיה הזו, מחשיבה של איך נכון להתנהל במקרים כאלה, שמפנים בשבת. ההחלטה היא של צהל ואני חושב שצהל החליט נכון", הוסיף אלקין. "אני רוצה לגנות גינוי תקיף את אותם אנשים שתקפו את חיילי צה"ל. מה שלא יקרה לא מצדיק פגיעה בשוטרים ובחיילי צה"ל. הדרך היא ודאי לא לתקוף". אלקין ציין כי אנשי המאחז התפנו לבסוף במוצאי השבת בלי אלימות. "מי שפעל באלימות מול שוטרים וחיילי צה"ל גרם נזק עצום להתיישבות. ההנהגה של החברה האלה צריכה לעבוד איתם מבחינה חינוכית. והמשטרה חייבת לתפוס את מי שהרים שם יד ולמצות איתו את הדין באופן אישי". אלקין דחה את הביקורת על מעורבות של שיקולים פוליטיים במעשים הללו. "כל הקרב הפוליטי שיש עכשיו הוא בכלל לא רלוונטי לעניין הזה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אלימות נגד לוחמי מג"ב - קו אדום"

יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', טענה כי ההתנהלות בנוגע למאחז היא מתקפה על שלטון החוק. :גם מאחז לא חוקי, גם החוצפה והתעוזה של להפגין אלימות נגד לוחמי מג"ב. זה קו אדום ש-99% מהישראלים לא מוכנים לקבל אותו. זה לא רק זה אלא יש כאן באמת סוג של קריאת תיגר על מדינת ישראל ועל חוקיה, ודאי על צה"ל שהוא הבסיס לקיומנו כאן. מי שעשה את זה צריך לעמוד לדין. אבל באמת אי אפשר לנתק את המעשה הזה מהאמירה של בנט, שלדעתי לא זכתה למספיק הוקעה. ברגע שהציות לשלטון החוק הוא סלקטיבי אז הוא סלקטיבי גם כאן".

"אני לא מתערבת בהחלטה המבצעית שהתקבלה. אני מניחה שהיא התקבלה בכובד ראש", הוסיפה יחימוביץ'. "זה לא העניין, העניין זה הרמת יד. זה דבר שהוא בלתי נתפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully