וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כומר: הסיבה לאלימות במשפחה - נשים הפסיקו לבשל

28.12.2012 / 0:01

כומר בכפר קטן באיטליה עורר סערה, כאשר פרסם מאמר לפיו על נשים מוכות ליישם "ביקורת עצמית בריאה". לדבריו, אשה שמשאירה "בית מלוכלך ותינוקות בלי השגחה" אחראית למצבה

כומר בכנסייה באיטליה הצליח לעורר סערה ציבורית במדינה, כאשר פרסם מאמר לפיו נשים מוכות נושאות באשמה להתעללות אותה הן עוברות – כיוון שהן לא מנקות את ביתן, לא מבשלות כראוי, או לובשות בגדים צמודים וחושפניים. על פי כלי התקשורת באיטליה, הכומר מיירו קורסי הצמיד את המאמר ללוח המודעות בכנסיה שלו בכפר סן טרנצו די לריצי בצפון איטליה. במאמר נטען כי על נשים ליישם "ביקורת עצמית בריאה" בכל הנוגע לאלימות נגדן.

במאמר, שהועלה גם לרשת, תקף הכומר את תופעת הפורנוגרפיה והשימוש במיניות בפרסום. לדבריו, נשים נושאות באשמה גם לתופעה זו, מאחר שהן "מעוררות את האינסטינקטים הגרועים ביותר, אשר הופכים לאלימות ולהתעללות מינית". כמו כן, תהה הכומר - "הבה נשאל את עצמנו, האם זה אפשרי שגברים השתגעו כולם בבת אחת? אנחנו לא חושבים כך". לדבריו, "שורש הבעיה הוא העובדה שנשים מתנהלות באופן יותר ויותר פרובוקטיבי, חוטאות ביוהרה, מאמינות שיוכלו לעשות הכל בעצמן ולבסוף מחריפות את המתחים".

"באיזו תדירות אנו רואים ילדות ואפילו נשים בוגרות הולכות ברחובות בבגדים צמודים?", הוסיף הכומר, "תינוקות שנותרו ללא השגחה, בתים מלוכלכים, ארוחות קרות ומזון מהיר בבית, בגדים מטונפים? אז אם משפחה שוקעת בבוץ ופונה לפשע, האחריות כאן מתחלקת שווה בשווה". בהמשך התנצל הכומר על המאמר, אולם הנזק כבר נעשה. "המאמר מזעזע ומעליב עמוקות", אמר היום (חמישי) ראש העיר, מרקו קאלורי. גם הבישוף של מחוז לה ספציה גינה את המאמר ודרש להסירו בהקדם. לדבריו, המאמר ביטא "דעות בלתי מקובלות לחלוטין העומדות בניגוד לעמדה של הכנסייה".

דו"ח שפרסם האו"ם בחודש יוני האחרון קבע כי אלימות בתוך המשפחה היא תופעה נרחבת באיטליה. עם זאת, צויין בדו"ח כי המקרים לרוב לא מטופלים כראוי מאחר שלרוב הם "נעלמים מהעין ולא מדווח עליהם". כמו כן, בדו"ח האו"ם שהתבסס על נתוני מכון ISTAT האיטלקי, צויין כי שליש מהנשים באיטליה נפל קורבן לאלימות בתוך המשפחה. בשנת 2010, נרצחו במדינה 127 נשים על ידי גברים עמם היו בקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully