וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "דרעי לא ראוי מוסרית לשבת בממשלה"

בעימות שנערך בתכנית "משעל חם" תקף יו"ר יש עתיד את מנהיג ש"ס, אך סרב להתחייב שלא יישב עמו בממשלה. דרעי האשים: "יש לו רמת מוסר אחרת לאולמרט האשכנזי ולדרעי הספרדי"

"אריה דרעי לא ראוי מוסרית לשבת בממשלת ישראל", כך אמר הערב (חמישי) יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, בעימות שנערך בינו לבין מנהיג ש"ס בתכנית משעל חם בערוץ 2. בעת דיון על עברו הפלילי של דרעי, הטיח לפיד בעמיתו לשולחן, "אתה לא דמות מוסרית, בושה שהציבור הולך אחרי אדם שהוא עבריין מורשע. כמו שעובד בנק ששדד את הבנק לא צריך לחזור לאותו בנק, כך גם דרעי לא צריך לחזור למקום שבו התרחש הפשע". עם זאת, למשמע השאלה האם לאור דבריו, גם יסרב לשבת עם דרעי בממשלה, סרב לפיד להגיב וציין "אני לא אענה על שאלות היפותטיות".

כל העדכונים, הדיווחים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

דרעי, מצדו, הגיב בחריפות והאשים את לפיד באפליה עדתית מאחר ולא אמר דברים דומים על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "יש לו רמת מוסר אחרת לאולמרט האשכנזי ולדרעי הספרדי. להנגבי בליכוד הוא מתייחס אחרת", אמר דרעי. הוא ציין בפני לפיד כי אביו, יוסף (טומי) לפיד, הגן עליו בפני הדרישה לפטר אותו מהשתתפות בתוכנית בערוץ 10 בשל הרשעתו בפלילים. "הוא אמר: 'יש חוק במדינת ישראל – אם יפטרו את דרעי אני מתפטר'".

מנהיג מפלגת ש"ס המשיך להדגיש את אי השוויון העדתי בישראל. "כל ההנהגה הפוליטית במדינת ישראל היא אשכנזית טהורה. היה מופז אחד, הורידו אותו מ-28 מנדטים לאפס, כי הוא ספרדי", טען דרעי. "רק מאז שקמה ש"ס כל מפלגה לוקחת קמע ספרדי אחד".

ישיבת חברון או עיתון צבאי?

השניים התכתשו בנוגע לשירות החרדים בצבא והשתלבותם בשוק העבודה. בעוד לפיד ציין כי "כל מה שאני מבקש מהם הוא מה שאני מבקש מהבן שלי", טען דרעי כי "אנחנו מגינים על עם ישראל הרבה יותר ממך או מהמפלגה שלך. שירות בישיבת חברון הוא פחות משירות בעיתון 'במחנה'?", ברמיזה על שירותו הצבאי של לפיד כעיתונאי בעיתון הצה"לי. על אף דברים אלה, דרש מנהיג מפלגת ש"ס להפריד בין חובותיהם של חרדים לבין אלה של בני ישיבות. "חרדים הם כמו כל אזרחי המדינה – הם צריכים לשאת בשוויון בנטל. בני ישיבות, שלומדים תורה באמת, נושאים בנטל כמו כל אחד בעם ישראל".

מלבד ההאשמות ההדדיות, מצאו השניים זמן גם לתקוף את מפלגת השלטון. דרעי המשיך בקו המפלגתי מהשבוע האחרון, ואמר כי לצערי הרב הליכוד ביתנו מזכיר לי את מפא"י ההיסטורית – פטרונות, שחצנות, יהירות. מועילים בטובם לתת משהו לנתינים הספרדים שתומכים בהם. פעם זה היה שר הדואר ושר המשטרה – עכשיו עלינו כיתה, קיבלנו שר התיירות ושר התשתיות". הוא התחייב כי לא יישב בממשלה שתפגע בשכבות החלשות. "13 שנה לא הייתי בממשלה, אין לי שום בעיה לא להיכנס לשם. אני לא פופוליסט, חייבים לקצץ, אבל אני לא אתן בשום אופן שהקיצוץ יהיה רוחבי פחדני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully