וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ צרצור נפגש בכלא עם מתכנן הפיגוע במלון פארק

ניר יהב

27.12.2012 / 23:20

יו"ר רע"מ-תע"ל שמע מבכיר הזרוע הצבאית של חמאס לשעבר על "המצב הקשה בכלא הישראלי" ודן עמו באחדות לאומית פלסטינית. לאסירים נוספים אמר כי הוא פועל להקלת תנאי מאסרם

יו"ר מפלגת רע"מ-תע"ל, ח"כ איברהים צרצור, נפגש היום (חמישי) בבית הכלא הדרים שבשרון עם אחד האסירים הפלסטינים ה"כבדים" ביותר בכלא הישראלי, עבאס א-סייד, אשר תכנן את הפיגוע במלון "פארק" בנתניה בערב ליל הסדר בשנת 2002, שבו נרצחו 30 ישראלים, ולא שוחרר בעסקת שליט. א-סייד, שנידון ל-35 מאסרי עולם ונבחר באחרונה לעמוד בהנהגת האסירים הפלסטינים המשתייכים לחמאס, ניצל את הפגישה והלין בפני צרצור על המצב הקשה בכלא הישראלי. בין היתר סיפר לו האסיר כי השלטונות בכלא ממשיכים לנקוט מדיניות של בידוד ופגיעה באסירים.

לאחר הפגישה סיפר צרצור כי הגיע לשמוע מא-סייד, האם ישראל ממלאת אחר ההסכם שחתמה עם האסירים בעקבות שביתת הרעב האחרונה. בנוסף סיפר כי דן איתו במצב הפוליטי בישראל, בזירה הפלסטינית, במזרח התיכון ובעולם כולו. לדברי צרצור, הוא שוחח עם א-סייד על האפשרויות להשיג אחדות לאומית פלסטינית ו"לבלום את מדיניות ההתנחלויות הישראלית בגדה המערבית, ובמזרח ירושלים בפרט".

א-סייד הוא לא היחיד שעמו נפגש היום ח"כ צרצור בכלא הישראלי. יו"ר רע"מ-תע"ל נועד גם עם אחד מוותיקי האסירים הביטחוניים בכלא, האזרח הערבי-ישראלי כרים יונס, היושב כבר 29 שנים בכלא בגין רצח החייל אברהם ברומברג בשנת 1981, וכן עם לינה ג'רבוני, שנידונה ב-2004 ל-17 שנות מאסר באשמת סיוע למחבלים. צרצור אמר לשלושה, שאותם סירבה ישראל בתוקף לשחרר במסגרת עסקת שליט, כי הוא משקיע מאמצים על מנת להקל את מאסרם בכלא הישראלי.

ח"כ צרצור נחשב לאחד מחברי הכנסת הערבים הבולטים ביותר במאבק למען שיפור תנאיהם של האסירים הביטחוניים בישראל, ואחת לכמה שבועות הוא נפגש עם ראשי האסירים הפלסטינים בכלא. כבר לפני כחודשיים וחצי נועד צרצור עם כרים יונס ועם אסיר נוסף, וליד דקה, ולפני כחודשיים הוא נפגש גם עם ג'רבוני, האסירה הביטחונית היחידה מקרב ערביי ישראל שנמצאת בכלא הישראלי, לקראת הופעתה בפני ועדת השחרורים.

בחודש מרץ האחרון טען א-סייד כי הוכה על ידי סוהרים ישראלים בכלא משום שסירב לתת דגימת DNA. משרד האסירים הפלסטינים סיפר אז כי הוא הוכה "באופן ברברי". "הם ניסו לכפות עליו לתת דגימה בכוח. כמה ימים לאחר מכן נכנסו הסוהרים לתאו, והיכו אותו קשות", נטען. א-סייד, שהיה מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם עד למעצרו בגין מעורבותו בפיגוע במלון "פארק", תיאר את עסקת שליט "אירוע היסטורי וניצחון אסטרטגי לעם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully