וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי כיתן התבצרו: "ההנהלה גונבת אותנו"

רמי שני

27.12.2012 / 20:13

עשרות עובדי המפעל בדימונה הבטיחו שימשיכו להתבצר במפעל "אפילו חצי שנה" עד שיובטחו פיצויי הפיטורים. "נתנו את הדם שלנו פה, את החיים. רוצים שנלך עם אלף שקל לחודש"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

"נשב פה שבוע, חודש, חודשיים - אפילו חצי שנה. לא נלך הביתה", כך הכריזה היום (חמישי) ז'ניה סולבר, עובדת מפעל כיתן בדימונה שעתיד להיסגר בסוף החודש. היא ועשרות העובדים המיואשים שפוטרו לאחרונה מהמפעל החליטו היום להתבצר במקום במחאה על תנאי סיום העסקתם.

העובדים, שחלקם הגיעו לכדי התמוטטות, הבעירו צמיגים בשערי המפעל הוותיק ואף מנעו הוצאת ציוד ממנו, משום שלטענתם ההנהלה נמנעת מלהגיע עמם להסדר פיטורים ראוי. תחושות קשות ביותר נרשמו בקרב העובדים, רובם מבוגרים שעבדו במפעל במשך עשרות שנים. "גנבו אותנו - זו המילה הנכונה", אמר יו"ר ועד העובדים במקום, חנניה אוחיון. לדבריו, שלא כמו במקרה של סגירת מפעל כיתן בנצרת לפני כארבע שנים, עובדי המפעל הדרומי לא ייזכו לפיצויים כחוק. "אנחנו מבקשים דבר אחד: את ההסכם שחתמו עם נצרת, שיחתמו איתנו. זה מה שאנחנו רוצים".

"לקחו מהילדים והנכדים שלי פרוסת לחם"

לדברי אוחיון בן ה-61, הוקצבו שני מיליון שקל לפיצויים, אך ההנהלה "רוצה לשחוט אותנו ולגנוב מאיתנו כדי שהרווח שלה יהיה מיליון וחצי. אני מאמין שהיא רודפת בצע ודורכת על העובדים רק כדי שהיא תצליח. עובד ותיק בגילי, אלך עם מה? עם 50 אלף? החוב שלי לעירייה יותר גדול מזה".

ז'ניה סולבר הסבירה היום כי העובדים מקווים "שייפתח הלב של המנכ"לית והבעלים". עם זאת, לטענתה, לא מעניין אותם איך העובדים יילכו הביתה ואיך הם יחיו. "זו בושה וחרפה", אמרה, "זו המלחמה האמיתית, נתנו את החיים שלנו פה. אלו שמחזיקים מניות לקחו ממני פרנסה, ומהילדים והנכדים שלי פרוסת לחם - אז אני פונה לכולם שיתחשבו בנו".

להפגנה היום הגיע גם ראש עיריית דימונה מאיר כהן, שהתייצב לצד העובדים הכאובים. "בוודאי שיש דרך לעזור להם - להפסיק את החזירות הזאת של הנהלת כיתן", אמר. כהן ציין כי העובדים בסך הכל מבקשים פיצוי הולם על השנים שהם עבדו. "לא יכול להיות שיציעו להם אלף שקל לחודש על 40 שנה אחורה, זו חוצפה". ראש העירייה תקף את ההנהלה והוסיף: "בעל הבית האוליגרך יושב בארצות הברית, המנכ"לית - זה לא מעניין אותה, היא יושבת בווילה וכל שני וחמישי היא בחו"ל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully