וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת מפעל כיתן בדימונה: "מרגישים שנטשו אותנו"

רמי שני

2.12.2012 / 18:11

עשרות העובדים קיוו לפתרון שיאפשר את המשך העסקתם, אך בסוף השבוע התבשרו שהם מפוטרים. ראש עיריית דימונה: "ההנהלה שיטתה בעובדים, אסור שהמנהלים ייצאו עם חיוך על הפנים"

צילום: החדשות המקומיות HOT 3 , עריכה: יותם בן דוד

40 עובדי מפעל כיתן בדימונה, שהתבשרו ביום חמישי על סגירתו של מקום העבודה שלהם, קיוו לאחרונה שיימצא פתרון למשבר הכלכלי שאליו נקלע המקום. אך מרגע שהנהלת המפעל הקשיחה את עמדותיה לנוכח דרישות העובדים, הפכה סגירתו לשאלה של זמן. "התנהל משא ומתן עם הנהלת החברה", אמר היום (ראשון) יו"ר מרחב נגב בהסתדרות, דני שטרית. "באוויר הורגשה תחושה שהסגירה מתקרבת, נוכח הצעדים שביצעה ההנהלה, שכללה פיטורים איטיים של עובדים, לכאורה במגמת התייעלות. ביקשנו שהעובדים שנותרו יקבלו את אותם תנאי פיטורים כמו של עובדי המפעל בנצרת עילית, שנסגר לפני ארבע שנים, אבל ההנהלה לא הסכימה". שטרית מספר כי הישיבה האחרונה, שבה השתתפה מנכ"לית כיתן, אסתר אלדן, הופסקה, וביום חמישי קיבלו כל העובדים מכתבי פיטורין, שתוקפם נקבע לתחילת חודש ינואר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי כיתן בדימונה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשני עשורים העסיקה כיתן בדימונה קרוב לאלף עובדים. "הם מרגישים שנטשו אותם", אמר חנניה אוחיון, יו"ר ועד העובדים. "היום אנחנו יודעים שאין עתיד למפעל, שיהיה ייצור רק למשרד הביטחון". ראש העיר מאיר כהן, שנפגש היום עם העובדים, אמר כי הזהיר אותם בעבר מפני אפשרות כזאת. "ההנהלה שיטתה בעיר ובוועד: חתמתם על הסכמי התייעלות, ותראו מה קרה. אל תתנו למנהלים לצאת מכאן עם חיוך על הפנים", אמר כהן לעובדים.

בתוך כך הודיע היום משרד התמ"ת כי הוא נערך לסייע למפעל, בעקבות ההערכה כי לא יוכל להמשיך לפעול עוד זמן רב. "מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת ניהל מגעים מתקדמים עם חברה במרכז הארץ מתחום הטקסטיל להעתקת פעילותה לדימונה", נכתב בהודעת המשרד. המפעל המדובר יעסיק כ-250 עובדים ויקלוט את רוב עובדי כיתן שיפוטרו. עלות העתקת המפעל ממרכז הארץ לדימונה תסתכם בכ-30 מיליון שקלים. משרד התמ"ת פנה למשרד האוצר לקבלת תקציב מיידי להעתקת המפעל".

המנכ"לית אלדן מסרה בתגובה כי בימים אלו נעשים מאמצים להשכיר את שטח המפעל לחברה תעשייתית אחרת, על מנת לספק תעסוקה לעובדים שיסיימו את עבודתם במפעל. "בשנתיים האחרונות הושכרו חלקים משטחי המפעל לשתי חברות אחרות בתחום התעשייה והלוגיסטיקה. לאחר שנים רבות של הפסדים כבדים, לא נוכל להמשיך בייצור במפעל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully