וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי המכון הסודי הפגינו: "ההנהלה מתעללת בנו"

יוסי מלמן

27.12.2012 / 17:05

כמאה מעובדי המכון הביולוגי בנס ציונה מחו על קיפוח ושלילת תוספות שכר שמגיעות להם לטענתם. בהפגנה החשאית שהוגדרה כ"הרמת כוסית" הגיעו להזדהות גם אנשי הכור בדימונה

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

כמאה מעובדי המכון הביולוגי בנס ציונה הפגינו היום בצהריים (חמישי) בכניסה למכון במחאה על מה שהגדירו כפגיעה של הנהלת המוסד ומנהלו בזכויות העובדים. בהפגנה חריגה מסוגה לעובדי המקום, הנחשב לאחד המוסדות הסודיים ביותר בישראל, השתתפו נציגי מהנדסים, טכנאים ועובדי מקצועות טכניים - אשר מהווים כמחצית משלוש מאות עובדי המכון. כמו כן, הגיעו להפגנה כאות הזדהות עם המאבק גם נציגי הקריה למחקר גרעיני – הכור בדימונה – והמרכז למחקר גרעיני בנחל שורק. בהפגנה נשא דברים יצחק שטיינר, המייצג בהסתדרות החדשה את העובדים במערכת הביטחון. עובדי המחקר במכון, בעלי תואר דוקטור שמספרם כמאה וחמישים, אינם שותפים למאבק, והם מאוגדים בוועד נפרד.

מנהל המכון הביולוגי, ד"ר אביגדור שפרמן, השתתף בכינוס בשעת ההפגנה ולא נכח במקום. הדוברים באירוע תקפו את התנהלותו של שפרמן כלפי העובדים והגדירו אותה "התעללות". בחודשים האחרונים מצויים העובדים בסכסוך עבודה מתמשך, והם טוענים כי ההנהלה מקפחת את זכויותיהם ולא משלמת להם תוספות שכר שלהן הם זכאים. האירוע נמשך כחצי שעה והסתיים ללא אירועים חריגים.

בעצרת המחאה לא הונפו שלטים מכיוון שלשם כך דרוש רישיון מיוחד. לפיכך ההפגנה הוגדרה כ"הרמת כוסית" לכבוד נצחונו של אחד העובדים במאבק משפטי ממושך. לאחרונה פסק בית משפט פיצויים בסך 180 אלף שקלים לפרחי רצון, הממונה על הדפוס ומכונות הצילום במכון, שהגיש תביעה נגד המוסד, נגד מנחם אברהם, ראש שטח סיוע במכון ונגד אורי קביליו, שהיה הממונה הישיר עליו. בית המשפט חייב את המכון ואת הנתבעים לשלם לרצון את הפיצוי לאחר שמצא אותם אחראים להתנכלות ולפגיעה בזכויותיו במשך כמה שנים. הפרשה החלה כשרצון נחלץ לעזרת עובדת שהתלוננה על הטרדה מינית והעיד לטובתה. על רקע זה החלו מנהליו להתנכל לו, והוא אף לקה בלבו והוכר על ידי הביטוח הלאומי כנפגע תאונת עבודה.

לפי פרסומים זרים, במכון הביולוגי מייצרת ישראל נשק כימי וביולוגי, כמו גם חיסונים נגד מערכות נשק אלה. המכון היה מעורב גם בפיתוח וייצור של חיסון נגד אנתרקס שבמסגרתו, בשיתוף פעולה של חיל הרפואה בצה"ל, נעשו ניסויים על חיילים בניגוד לאמנת הלסינקי המסדירה ניסויים בבני אדם, אשר זכו לכינוי "עומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully