וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבק וגזור: בבית היהודי יגנזו המודעה עם חייל הפוטושופ

יהושע בריינר

27.12.2012 / 15:00

בעקבות התלונה שהגישה תנועת "שלום עכשיו" לוועדת הבחירות, החליטו במפלגה הציונית-דתית לחדול מפרסום המודעה שבה נראה חייל דתי שהודבק בעזרת תוכנת פוטושופ

הביקורת עשתה את שלה: מפלגת הבית היהודי תגנוז את המודעות שבהן נראה חייל דתי שהודבק בעזרת תוכנת פוטושופ. זאת בעקבות עתירה שהגישה תנועת "שלום עכשיו" לוועדת הבחירות המרכזית נגד השימוש שהמפלגה עושה בחיילים. בתגובה לעתירה כתבו נציגי הבית היהודי כי "המפלגה תחדול מלפרסם מודעות אלה ודומות להן".

עם זאת, גורמים במפלגה אמרו היום (חמישי), כי הדברים נוגעים רק למודעה הספציפית שחוללה אתמול סערה בעיקר ברשת האינטרנט - ולא מדובר בהימנעות משימוש בתמונות חיילים בכלל. ממטה הבחירות של הבית היהודי נמסר: "סיימנו את השימוש במודעה הספציפית בזכות הפרסום של 'שלום עכשיו', ונשמח אם ייתנו לנו שירות פרסום נוסף גם על המודעות האחרות שלנו המחבקות את חיילי צה"ל. כפי שהתקיפות של יריב אופנהיימר עזרו לבנות הרבה בתים יהודים בארץ ישראל, כך עכשיו הן עוזרות לבנות את הבית היהודי".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעת התעמולה לעומת התמונה המקורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

במודעת התעמולה מטעם מפלגת הימין הדתית-ציונית נראים ארבעה חיילים במדים, שאחד מהם חובש כיפה סרוגה ומניף ידיים בהתלהבות. עם זאת, בתמונה המקורית שלקוחה מתוך מאגר התמונות של חברת "שאטרסטוק", החייל הדתי כלל אינו מופיע. השוואה בין התמונה המקורית לבין המודעה של "הבית היהודי" ניתן לראות למעלה.

מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר טען בפנייתו לוועדת הבחירות המרכזית, כי מפלגת הבית היהודי מנסה לנכס את השירות הצבאי לעצמה. לדבריו, "הרצון של בנט ומפלגתו לנכס לעצמם את השירות הצבאי פוגעת בחוסנו של צה"ל ומציגה אותו כצבא פוליטי המשויך רק לצד הימני של המפה הפוליטית".

בתגובה לפוטושופ שבוצע, נמסר אתמול ממטה הבחירות של "הבית היהודי": "כדי להמחיש דאגה לשוויון בנטל איחדנו שתי תמונות של חיילים לתמונה אחת. הבית היהודי ימשיך לדאוג שכשזה מגיע לצה"ל - כולם יהיו בתמונה: חילונים, דתיים וחרדים".

לקריאה נוספת:
חייל הפוטושופ שיביך את נפתלי בנט
חתומים על מודעת תמיכה בבנט - ולא מכירים אותו
סקר וואלה!: בנט ממריא ל-15 מנדטים, הליכוד נחלש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully