וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בהרצליה: ההרוג שוחח עם בנו דקות לפני שנספה

שלום בסון, מנהל סניף בנק הפועלים בתל אביב, נהרג בספא במתחם המרינה, שם בילה עם עובדיו ביום כיף. לטענת המשטרה, בעל העסק לא הציג אישורי כבאות נדרשים לקבלת רישיון

צילום: אבי כהן, טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו, טל רזניק, קריינות: לירון בארי

"יום הכיף" הסתיים באסון: עובדי סניף של בנק הפועלים השתתפו בבילוי בספא סמוך לקניון "ארנה" בהרצליה, כאשר פרצה במקום שריפה, שגבתה את חייו של שלום בסון, בן 54, מנהל סניף מונטיפיורי בתל אביב. בסון, תושב הרצליה, הותיר אחריו שני ילדים: בן 27 ובת 18 המשרתת בצבא.

שלום בסון שנהרג בשריפה בספא בהרצליה, דצמבר 2012. באדיבות המשפחה
ההרוג, שלום בסון/באדיבות המשפחה

חברתו של אחיו של בסון סיפרה אמש (רביעי) כי הייתה עם האח בקרבת מקום בעת האירוע. "אני ואחיו היינו בסרט, בסיומו התקשרו אלינו בבהילות וסיפרו לנו ששלום נפצע והוא במצב קשה", שחזרה. "עזבנו הכול ונסענו לבית החולים וכאן קיבלנו את הבשורה הקשה". בנו של בסון סיפר ששוחח עם אביו בפעם האחרונה רק כחצי שעה לפני האירוע. לאחר מכן קיבל את ההודעה על מות אביו והגיע לבית החולים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ספא "דלוס" DELOS  בו פרצה השריפה במתחם קניון ארנה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
הספא בו פרצה השריפה, הבוקר/נמרוד סונדרס

בנוסף, שתי עובדות נוספות נפצעו באורח קשה והן מאושפזות עדיין בבתי החולים תל השומר ואיכילוב. לטענת המשטרה, בעל העסק לא הציג עד כה את אישורי הכבאות הנדרשים לצורך קבלת רישיון רשיון עסק. מצוות החקירה המיוחד של מרחב ירקון בפיקודה של רפ"ק רונה פינגלאי נמסר כי אחת הסברות היא שבחודש יוני פנה בעל הספא לעיריית הרצליה לצורך קבלת רישיון עסק, אך עד כה לא הציג את האישורים הנדרשים. עוד נמסר כי בעל המקום נפצע בשריפה באורח קל, ולכן לא ייחקר הלילה אלא בימים הקרובים. עדויות של אחרים שנכחו במקום האירוע כבר נגבו.

ספא "דלוס" DELOS  בו פרצה השריפה במתחם קניון ארנה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
ספא "דלוס", הבוקר/נמרוד סונדרס

פרופסור פנחס הלפרין, מנהל מחלקת המיון בבית החולים איכילוב בתל אביב, לשם פונו ההרוג ושני פצועים, מסר כי בסון הגיע תוך פעולות החייאה וללא רוח חיים. "ניסינו להמשיך בפעולות החייאה, אולם לאחר כעשרים דקות נאלצנו לקבוע את מותו. אישה נוספת הגיעה במצב קשה, מונשמת ומחוסרת הכרה, אך מצבה משתפר והיא הועברה לטיפול נמרץ. עוד פצוע נוסף כבן 40 במצב קל יישאר להשגחה", אמר. לדבריו, הפגיעה נגרמה בעיקר משאיפת עשן כבדה במקום סגור וחוסר בחמצן.

שריפה בקניון ארנה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
אחיו של ההרוג וחברתו היו בקניון הסמוך/נמרוד סונדרס

יניב ניניו, פרמדיק מד"א הראשון שהגיע לזירה, אמר כי "קיבלנו קריאה על דליקה ממבנה סמוך למרינה בהרצליה. הגענו למקום, טיפלנו בסך הכל בשישה נפגעים בדרגות פציעה שונות של שאיפת עשן ופגיעה מאוויר חם. פרשנו באזור עמדות והפצועים הגיעו לטיפול בהדרגתיות, כאשר ככל שהם חולצו מאוחר יותר הפציעה הייתה קשה יותר. באחד מהם ביצענו החייאה והם פונו לתל השומר ואיכילוב".

מבקרים רבים הורחקו מהאזור לאחר ששהו במסעדות שבמתחם קניון "ארנה". "שמעתי צעקות של אנשים שברחו מהספא וקראו לחברים שלהם שנשארו לכודים", סיפר אבישי עמר, שמתגורר בסמוך. "הגיעו לפה כוחות גדולים של מכבי אש והחילוץ ארך לפחות 20 דקות. ראיתי שהוציאו את אחד הפצועים וזה היה מראה לא נעים לעין, אני מקווה לטוב ושהם יהיו בסדר".

עוד עולה מחלק מהעדויות כי לא היו שלטים ברורים ליציאת החירום. עובדים רבים נשארו במקום המומים ובוכים וניסו לעכל את הטראומה שחוו, ובאותו זמן ניסו להבין מה עלה בגורל חבריהם. אחת מעובדות הבנק סיפרה לוואלה! חדשות: "סיימתי כבר את הטיפולים והלכתי להסתובב בקניון ארנה". לדבריה, "התקשרו אליי בהיסטריה, אמרו לי 'בואי מהר, יש שריפה'. יצאתי וראיתי את הפינוי של הפצועים. ראיתי את המנהל כשהוא מפונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully