וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ושני פצועים קשה בשריפה ליד קניון "ארנה" בהרצליה

כוחות הצלה הוזעקו לספא במתחם "וילג'" שבמרינה, בו התקיים יום כיף לעובדי בנק הפועלים. שלושה נוספים נפצעו קל. עד ראיה: "מראות קשים". לטענת המשטרה המקום פעל ללא רישיון

צילום: אבי כהן, עריכה: אמיר קוטיגרו

אדם נהרג בשריפה שפרצה הערב (רביעי) בספא במתחם "וילג'" שבמרינה בהרצליה, סמוך לקניון "ארנה", לאחר שכשלו פעולות ההחייאה להצלתו. פרמדיקים של מגן דוד מתחנת ירקון הוזעקו לקומת הקרקע בקניון, בו התקיים יום כיף של עובדי סניף של בנק הפועלים, וביצעו פעולות החייאה בשלושה פצועים אנוש, בהם ההרוג. מצבם של השניים הנוספים מוגדר כעת קשה. שלושה בני אדם נוספים שנפצעו קל פונו לבית החולים איכילוב בתל אביב. מחקירת ראשונית של נסיבות האירוע עולה כי מקור השריפה באחד החדרים בספא ועדויות נגבו מעדים לאירוע.

מחקירה ראשונית עולה כי בעל העסק לא הציג עד כה את אישורי הכבאות הנדרשים לצורך קבלת רישיון רשיון עסק. מצוות החקירה המיוחד של מרחב ירקון בפיקודה של רפ"ק רונה פינגלאי נמסר כי אחת הסברות היא שבחודש יוני פנה בעל הספא לעיריית הרצליה לצורך קבלת רישיון עסק, אך עד כה לא הציג את האישורים הנדרשים. עוד נמסר כי בעל המקום נפצע בשריפה באורח קל, ולכן לא ייחקר הלילה אלא בימים הקרובים. עדויות של אחרים שנכחו במקום האירוע כבר נגבו.חברתו של אחיו של ההרוג אמרה לוואלה! חדשות: "אני ואחיו היינו בסרט, בסיומו התקשרו אלינו בבהילות וסיפרו לנו שאחיו נפצע והוא במצב קשה. עזבנו הכל ונסענו לבית החולים, וכאן קיבלנו את הבשורה הקשה".

שריפה בקניון ארנה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
הרוג, שני פצועים קשה, שלושה קל. עובדי בנק הפועלים בספא מפונים מהמקום, הערב/נמרוד סונדרס

במקום כוחות כיבוי וכוחות של משטרת מחוז תל אביב, בפיקודו של ניצב אהרון אקסול. עשרות סקרנים הגיעו גם הם למקום, בו מורגש ריח חזק מאוד של עשן. מבקרים רבים הורחקו מהאזור לאחר ששהו במסעדות שבמתחם קניון "ארנה". "שמעתי צעקות של אנשים שברחו מהספא וקראו לחברים שלהם שנשארו לכודים", ספר אבישי עמר, שמתגורר בסמוך. "הגיעו לפה כוחות גדולים של מכבי אש והחילוץ ארך לפחות 20 דקות. ראיתי שהוציאו את אחד הפצועים וזה היה מראה לא נעים לעין, אני מקווה לטוב ושיהיו בסדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שריפה בקניון ארנה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
צוות חקירה מיוחד הוקם. אזור השריפה, הערב/נמרוד סונדרס

ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, הגיעה גם היא לזירה, בה נראית הכניסה לספא ללא שינוי, וככל הנראה פרצה השריפה באחד מחדריו הפנימיים. בתוך כך, הוקם צוות חקירה מיוחד במרחב ירקון, בראשו עומדת רב פקד רונה פינגלאי.

שריפה בקניון ארנה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
שריפה בקניון ארנה, דצמבר 2012/נמרוד סונדרס

יניב ניניו, פרמדיק מד"א הראשון שהגיע לזירה, אמר כי "קיבלנו קריאה על דליקה ממבנה סמוך למרינה בהרצליה. הגענו למקום, טיפלנו בסך הכל בשישה נפגעים בדרגות פציעה שונות של שאיפת עשן ופגיעה מאוויר חם. פרשנו באזור עמדות והפצועים הגיעו לטיפול בהדרגתיות, כאשר ככל שהם חולצו מאוחר יותר הפציעה הייתה קשה יותר באחד מהם ביצענו החייאה והם פונו לתל השומר ואיכילוב.

פצועי השריפה בקניון ארנה מפונים לבית חולים איכילוב, דצמבר 2012. בן קלמר
הפצועים מפונים לבית החולים איכילוב, הערב/בן קלמר

לפנות בוקר: 31 נפגעים בשריפה בראשון לציון

מדובר בשריפה השנייה עם נפגעים ביממה האחרונה, לאחר שלפנות בוקר נפצעו באורח קל בראשון לציון 31 בני אדם, בהם שבעה ילדים ותינוקת בת שנה וחצי, משאיפת עשן שהתפשט בחדר מדרגות ובמספר דירות בבניין מגורים ברחוב אוסישקין בעיר. השריפה פרצה לאחר ששני כלי רכב עלו באש מתחת למבנה. סמוך לשעה 2:00 דיווחו אזרחים למוקדי החירום על עשן סמיך שאופף את חדר המדרגות בבניין בן ארבע הקומות, ו-15 צוותים של מד"א הוזנקו למקום וטיפלו בעשרות דיירים אשר סבלו משאיפת עשן. הם פונו לבתי החולים שיבא בתל השומר, קפלן ברחובות, ואסף הרופא שבצריפין.

30 פצועים קל משאיפת עשן בשריפה בבניין בראשון לציון. עוזי פרלמוטר, חדשות 24
31 נפגעו קל. זירת השריפה בראשון לציון, לפנות בוקר/חדשות 24, עוזי פרלמוטר

"קיבלנו הודעה על שריפת רכב. צוות כיבוי שהגיע למקום זיהה כי מספר כלי רכב החונים בחנייה מתחת לבניין מגורים בוערים. לפיכך, צוותים נוספים הוזעקו מיד לזירה והחלו לטפל בשריפה", סיפר דובר כיבוי והצלה של ראשון לציון, רשף איציק לוי. לדבריו, חלק מהצוותים פעלו לכיבוי השריפה, בעוד צוותים אחרים סייעו בחילוץ הדיירים שנלכדו בדירות בשל העשן הכבד שהיה בחדר המדרגות. "חלק מהדיירים ניסו לצאת מהדירות במטרה להתפנות מהבניין, אך העשן הסמיך מנע מהם לעשות כן. אנשי הצוות, שמצוידים בציוד מיוחד, חבשו מסכות על פני הדיירים והוציאו אותם מהבניין. צוות מיוחד טיפל בהוצאת העשן מחדר המדרגות מכיוון שמדובר בבניין ישן אשר אין לו פתח שחרור עשן", אמר רשף לוי. הוא ציין כי בזכות פעילות מהירה של אנשי הצוות לא נגרם נזק חמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully