וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "כיתן" מתבצרים במפעל: "קר – אך לא נעזוב"

רמי שני

26.12.2012 / 21:32

לאחר שהמשא ומתן עם הנהלת החברה לא הניב תוצאות, דורשים העובדים להשוות את תנאי פיטוריהם לאלה שקיבלו עובדי מפעל "כיתן נצרת". "אנחנו מעל גיל 50, לא נמצא תעסוקה אחרת"

במפעל "כיתן" בדימונה מתבצרים הערב (רביעי) עובדים שטרם הגיעו להסכמה עם הנהלת החברה על תנאי פיטוריהם. העובדים דורשים לקבל אותם תנאי פיטורים שקיבלו עובדים במפעל אחר של החברה בנצרת שנסגר לפני מספר שנים. "אנחנו כאן עובדים מעל גיל 50 שלא נמצא תעסוקה אחרת", אמר חנניה אוחיון, יו"ר ועד העובדים. "אם לא נקבל את אותם תנאים, אנחנו פשוט נתמוטט, ולא נוכל לפרנס את משפחותינו".

אוחיון סיפר כי ההתבצרות אינה פשוטה עבור העובדים, אך הם לא מוכנים לוותר. "הבערנו מדורה כדי להתחמם אך קר פה מאוד", אמר. "אנחנו קפואים, אבל בכל זאת לא נסכים לעזוב עד שיסכמו איתנו את הפרטים - ועד אז המבנה לא יימסר לאף גוף מסחרי אחר". עובדי המפעל קיבלו לפני כחודש את מכתבי הפיטורים שלהם, ושערי המפעל אמורים להיסגר סופית בסוף החודש.

לפני כשלושה שבועות הכריזה ההסתדרות במרחב נגב מרכזי על סכסוך עבודה במפעל. ההסתדרות דורשת פיצויים מוגדלים לכ-40 עובדים, בגובה של עד 170%, במתווה דומה להסדר הסגירה של מפעל "כיתן נצרת". יו"ר מרחב נגב בהסתדרות, דני שטרית, אמר כי "באוויר הורגשה תחושה שהסגירה מתקרבת, נוכח הצעדים שביצעה ההנהלה, שכללה פיטורים איטיים של עובדים, לכאורה במגמת התייעלות".

ראש העיר דימונה, מאיר כהן, שנפגש עם העובדים לאחר שקיבלו את מכתבי הפיטורים, אמר כי הזהיר אותם בעבר מפני אפשרות כזאת. "ההנהלה שיטתה בעיר ובוועד: חתמתם על הסכמי התייעלות, ותראו מה קרה. אל תתנו למנהלים לצאת מכאן עם חיוך על הפנים", אמר כהן לעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully