וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקאים הסכימו: "המאבק לשחרור האישה לא תם"

נציגים ונציגות של מפלגות חילוניות השתתפו בכינוס שכותרתו "נשים בוחרות, נשים קובעות" לקראת הבחירות לכנסת. הם הצליחו להסכים ביניהם על הצורך להיאבק באפליה ובהדרת נשים

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

חזית חילונית למען נשים: פוליטיקאים ופוליטיקאיות השתתפו הערב (רביעי) בכינוס מיוחד לקראת הבחירות שהוכתר בכותרת: "נשים בוחרות, נשים קובעות". בכינוס, שנערך בתל אביב ואורגן על ידי שדולת הנשים בישראל וארגוני נשים למען צדק מגדרי ושוויון כלכלי-תעסוקתי, יצאו הפוליטיקאים והפוליטיקאיות חוצץ נגד אפליית נשים ונגד הדרתן מהמרחב הציבורי. בין המשתתפים באירוע: שרת התרבות לימור לבנת, יו"ר "התנועה" ציפי לבני, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, יו"ר מרצ זהבה גלאון, יו"ר קדימה שאול מופז, חבר הכנסת יצחק הרצוג (העבודה), יו"ר מפלגת דע"ם אסמא אגבארייה זחאלקה ויו"ר מפלגת "ארץ חדשה" אלדד יניב.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

יאיר לפיד בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
"עדיין קיימים בישראל פערים גדולים בין נשים לגברים". לפיד/יותם רונן

יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד אמר בכינוס כי "עדיין קיימים בישראל פערים גדולים בין נשים לגברים בנושאי תעסוקה, שכר, מעמד אישי, בריאות וחינוך. כל עוד יש אישה אחת שבעלה מכה אותה ואומר 'את יודעת שלא רציתי לעשות את זה', המאבק לא הסתיים. כל עוד נשים בישראל מרוויחות 30% פחות מגברים על משרה זהה, המאבק לא הסתיים. כל עוד מעביד אחד שואל בראיון עבודה 'את מתכוננת להיכנס להריון בקרוב?' המאבק לא הסתיים; כל עוד נרצחות נשים בידי בעליהן, אחיהן, אביהן, בגלל גרסה מעוותת וחולנית של כבוד המשפחה, המאבק לא הסתיים".

לפיד הוסיף כי "כל עוד יש נשים הסובלות במקום עבודתן מהטרדה מינית, מתקרת הזכוכית, או מכל סוג אחר של אפליה מגדרית, המאבק לא הסתיים. יש לנו עוד הרבה עבודה כי בשנת 2012, במדינה דמוקרטית, נשלחות נשים לשבת בחלק האחורי של האוטובוס. יש מפלגות שבהן לא מועמדת אף אישה. יש מודעות פרסומת שמושחתות בגלל שמופיעה בהן אישה, או שיש מקומות שבהן אסור לילדות לרקוד ולנשים לשיר".

יו"ר "יש עתיד" פירט שורה של חוקים שבכוונת מפלגתו לקדם למען נשים, וביניהם חוק יסוד השוויון שיבטיח זכויות נשים, חקיקה שתאכוף חוקי שוויון שכר - וחוקים נגד אפליה בקבלה לעבודה, בקידום, בפיטורין, בתנאי העבודה והפרישה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ציפי לבני בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
"מאבק על פני המדינה". לבני/יותם רונן

לדברי יו"ר "התנועה" ציפי לבני, מדינת ישראל נאבקת בימים אלה על זהותה. "ישראל נמצאת היום במצב של טירוף והקצנה", אמרה לבני. "לא מדובר רק בהקצנה מדינית ובסרבנות אלא במאבק על הפנים של מדינת ישראל. כשנפתלי בנט אומר שהוא יסרב פקודה ומודיע שהוא יקשיב לרבנים ביום פקודה - אלה אותם רבנים שיפעלו גם להדרת נשים. כל הדברים קשורים אחד בשני: החברה הישראלית מקצינה, המונופול על יהדותה של המדינה ניתן למפלגות חרדיות, ולא מדובר רק בשאלה שנוגעת לשכר נשים או לסוגייה ספציפית, אלא למאבק הכולל שמתחולל כאן".

יו"ר "התנועה" גם קראה לשילוב נשים בניהול מו"מ מדיני. "כשאישה מנהלת מו"מ מדיני, זה נראה אחרת", היא הבהירה. "האו"ם קבע בהחלטה שצריך נשים בחדר המו"מ לא כטובה לנשים, אלא מתוך הבנה שההסתכלות שלנו בחדר המו"מ שונה, ולדעתי גם טובה יותר מאותם משוחררי צבא שנכנסים לחדר. ביחד עלינו להיאבק על פניה של המדינה, והבחירות האלו הן על זה בדיוק".

בוז'י הרצוג בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
"נמשיך לפעול לשילוב נשים ולקידומן". הרצוג/יותם רונן

חבר הכנסת יצחק הרצוג, מספר 2 ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-19, יצא בחריפות נגד שוביניזם והדרת נשים. "אני חושב שהחברה הישראלית היא שוביניסטית, וזו תופעה שקשה לנו להודות בה", הוא אמר. "אנחנו מתנהלים בשני זרמים סותרים – כמו זרם חשמל. מצד אחד, זרם ליברלי שכבר מזמן הטמיע והפנים את כל התנאים של שותפות – ומצד שני זרם שמרני שבתת-מודע שלו מדיר נשים מכל תחומי החיים הרלבנטיים".

הרצוג סיפר שהגיש הצעת חוק, לפיה דינו של כל המדיר אישה מהמרחב הציבורי הוא שלוש שנות מאסר וקנס. "מה שקרה זעזע אותי", הצהיר הרצוג. "קודם כל, הממסד הביורוקרטי עמד מנגד מפוחד ומבוהל. ואחריו הממסד הפוליטי. הפילו את זה פעם אחר פעם. פה צריכה להיות חזית פוליטית רחבה: לא תהיה הדרה. אנחנו נמשיך לפעול לשילוב נשים ולקידומן בכל תחומי החיים באשר הם".

שאול מופז בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
"הסוגייה של צדק מגדרי לא פחות חשובה מהעניין של צדק חברתי". מופז/יותם רונן

גם יו"ר מפלגת קדימה שאול מופז השתתף בכינוס. לדבריו, "הסוגייה של צדק מגדרי לא פחות חשובה מהעניין של צדק חברתי, ואת הצדק המגדרי חיביים לשים על השולחן, כחלק מתפיסת העולם שלנו כמדינה דמוקרטית. התפיסה שאמרה עד עכשיו: בואו נעשה משהו חדש דרך אפליה מתקנת עברה מהעולם, ובשנות ה-2000 הגיע הזמן לומר בצורה ברורה שנשים יכולות לעשות כל תפקיד – אבל כל תפקיד – שגברים עושים, ואפילו טוב יותר. אני את תפיסת העולם הזו אימצתי כרמטכ"ל, ויישמתי אותה אחת לאחת".

כותרות נוספות בוואלה! בחירות:
יחימוביץ' ומרצ כבשו את הקמפוס בירושלים
חייל הפוטושופ שיביך את נפתלי בנט
ש"ס תומכת בנתניהו, אך תוקפת את הליכוד "הדורסני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully