וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיל ברוורס": צפו בניסוי משגר רב-פעמי בארה"ב

זו לא תקלה בניסוי - זה הפיתוח האחרון ב"תיירות החלל" האמריקנית. לא עוד משגרים חד פעמיים, עתה ה"גראסהופר" ישוגר לחלל ויחזור לקרקע באלגנטיות. וזהו רק הצעד הראשון

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

על פניו, הוא לא נראה שונה מאחיו – אך הטיל "גראסהופר", הפיתוח האחרון של חברת ספייס-אקס האמריקנית, מגלה יכולות הישרדות שלא נראו לפניו. "גראסהופר", חגב בעברית, מצליח להמריא, לשהות באוויר – ואז לנחות אנכית, בדיוק באותה הצורה שבה המריא, בעוד הכבאית שהוצבה במקום מכבה את אש המבערים החורכת את הקרקע.

תיעוד: ניסוי מוצלח בטיל שנוחת ב-"רוורס". אתר רשמי
ממריא, שוהה באוויר וחוזר ברוורס/אתר רשמי

החברה, שבבעלותו של היזם והמיליארדר הדרום אפריקני הצעיר אלון מאסק, זכתה לתהילה בחודש מאי האחרון, אז הפכה לחברה הפרטית הראשונה ששיגרה חללית לחלל. רכב החלל "דראגון", המיועד לשימוש חוזר, הצליח לעגון אז בתחנת החלל, להעביר אספקה לאסטרונאוטים, ולשוב בחזרה לכדור הארץ.

כעת מתגאים בספייס-אקס בצעד הבא: בניסוי שנערך בשבוע שעבר בטקסס הצליח "הגראסהופר" לנסוק לגובה של כארבעים מטרים - בערך גובהו של בניין בן 12 קומות - לרחף באוויר כעשר שניות, ולשוב על עקבותיו בהצלחה. הניסוי כולו ארך כ-29 שניות, אך בחברה ששמה לה לייעד להוזיל משמעותית את עלויות הטיסה לחלל, מבטיחים כי מדובר רק בצעד ראשון, בדרך ליצירת משגרים יעילים יותר ורב פעמיים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully