וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון זליכה בעד יחימוביץ': "נתניהו נכשל"

החשב הכללי לשעבר, שמונה לתפקיד בעת שנתניהו כיהן כשר האוצר, הודיע שלראשונה בחייו יצביע עבור העבודה ולא עבור הליכוד. לדבריו, התכנית של יחימוביץ' תסייע למעמד הביניים

קצת פחות מחודש נותר עד ליום הבוחר, ומפלגת העבודה מקבלת חיזוק משמעותי מהכיוון הכלכלי: פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, הודיע היום (רביעי) על תמיכתו במפלגת העבודה ובעומדת בראשה שלי יחימוביץ'. לדברי זליכה, תהיה זו הפעם הראשונה שיצביע עבור מפלגת העבודה בבחירות, לאחר שכל חייו הצביע עבור הליכוד.

"אסור להצביע עבור מי שנכשל, והמדיניות הכלכלית של נתניהו ושטייניץ נכשלה כישלון חרוץ", אמר זליכה. "מפלגת העבודה בראשות יחימוביץ' הניחה לראשונה בפני המצביעים תכנית כלכלית שיעדיה שינוי תמהיל המיסוי, הגברת התחרותיות והפסקת מבול ההטבות לבעלי ההון במשק, אותם כיווני מדיניות שיש להפוך כדי לחלץ את מעמד הביניים מהמיתון שהשיתה עליו הממשלה". זליכה הודיע גם כי יופיע כמרצה אורח בכנס הכלכלי של מפלגת העבודה בשבוע הבא.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

פרופסור ירון זליכה, יו"ר הועדה לבחינת התחרותיות במשק. קובי ליאני
תומך בתכנית הכלכלית של העבודה, "לחילוץ מעמד הביניים מהמיתון שהשיתה עליו הממשלה". זליכה/קובי ליאני

זליכה מונה לחשב הכללי בשנת 2003 על ידי שר האוצר דאז וראש הממשלה כיום, בנימין נתניהו, וכיהן בתפקיד עד 2007. במהלך כהונתו בתפקיד הוא תמך בקיצוץ בתקציב וקידם את מהלכי הפרטות של הבנקים דיסקונט ולאומי, אך גם נאבק באי סדרים בהתנהלות משרד האוצר. הוא היה עד מרכזי נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ב"פרשת בנק לאומי" והסתכסך עם בכירי משרד האוצר - אותם גם תקף בספר שפרסם לאחר פרישתו ועסק בתקופתו כחשב הכללי. כיום הוא מכהן כראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית קרית אונו.

בתקופת המחאה החברתית של קיץ 2011 צבר זליכה פופולריות בקרב הפעילים. סרטון וידאו של הרצאה שנשא בטכניון בשם "האם מדינת ישראל מושחתת?", זכה על רקע המחאה לפופלריות עצומה ביוטיוב והגיע לכ-170 אלף צפיות - אף שמדובר בהרצאה של שעה וחצי. במסגרת ההרצאה טען זליכה כי ישראל היא המדינה הענייה במערב וביקר את המדיניות הכלכלית של ממשלות ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully