וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות חזרה בה מהחלטתה: יש שלטון הון בישראל?

לפני יומיים פסלה הוועדה את כינויה המלא של ארץ חדשה כיוון שהכיל את הביטוי "שלטון הון", בנימוק כי קיומו של זה לא הוכח. כעת התחרטה הוועדה והתירה את הביטוי בפתק הקלפי

יומיים לאחר שפסלה ועדת הבחירות את כינויה המלא של מפלגת ארץ חדשה, חזרה בה היום (שלישי) הוועדה בראשות שופט העליון אליקים רובינשטיין מהחלטתה, והתירה למפלגה להשתמש בביטוי "שלטון ההון" בפתק המפלגה.

ביום שני האחרון התכנסה הוועדה בכדי לאשר את האותיות והכינויים אשר יופיעו על פתקי המפלגות בכל קלפי ביום הבחירות. מפלגת ארץ חדשה, בראשותו של אלדד יניב, זכתה לאות המבוקשת שתופיע על הפתק – ז'. אולם הכינוי המלא אותו בו ביקשה להשתמש במערכת הבחירות הקרובה - "ארץ חדשה – החזית להפלת שלטון ההון, בראשות אלדד יניב ורני בלייר" – לא אושר על ידי הוועדה משום שלדבריה, "לא הוכח שקיים שלטון הון בישראל". היום, כאמור, קיימה הוועדה ישיבה נוספת בה החליטה לחזור בה מההחלטה לפסול את הפתק.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אליקים רובינשטיין בדיון ועדת הבחירות בנושא פסילת מפלגות ומועמדים, דצמבר 2012. עומר מירון
אישרו את הפתק "החזית להפלת שלטון ההון". וועדת הבחירות/עומר מירון

"אנו שמחים שוועדת הבחירות גילתה תוך 24 שעות שיש בישראל כנופיה של הון שלטון ועוד יותר שמחים שאנחנו נהיה החזית בכנסת ה-19 להפלתה", מסר יניב, הנמצא במקום הראשון ברשימה. מהמפלגה נמסר גם כי היא "רוצה להודות לחברי הוועדה והעומד בראשה על התעשתותם מן ההחלטה המבזה שלשום. בכך היא תורמת את תרומתה למיגור שלטון ההון בישראל".

נדחתה העתירה של עוצמה לישראל

במקביל, דחתה הוועדה הערב את הערעור של "עוצמה לישראל" על פסילת קמפיין המפלגה "בלי חובות אין זכויות", שנפסל כיוון שהכיל "סממנים גזעניים". הערעור נדחה ברוב של 11 תומכים, בהם נציגי ש"ס, מול 8 מתנגדים. מוסי רז, שהגיש את התלונה המקורית כנגד הקמפיין מטעם מפלגת מרצ, אמר בתגובה: "אני מברך את ועדת הבחירות שפסלה באופן סופי את הקמפיין הגזעני והאלים, שמסית נגד ציבור גדול שחי במדינה הזאת. הקמפיין של בן ארי ואלדד חצה את הקווים האדומים ואין לו מקום בזירה הפוליטית. אני מקווה שהחלטה תקדימית זו תרתיע בעתיד מפלגות מלעשות שימוש בגזענות לצורך הון פוליטי".

במפלגת עוצמה לישראל אומרים כי יישקלו להגיש עתירה לבג"ץ בנושא. "המפלגה משיכה וטוענת שתביעת נאמנות מכל אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, איננה גזענית. היא בגדר תביעה לגיטימית ובלעדיה לא תוכל מדינת ישראל להתקיים", נמסר.

על פי החלטתו המקורית של השופט רובינשטיין, הוסרה מעל גבי אוטובוסים מודעה שמופיע בה הכיתוב "נאמנות" בשפה הערבית, ומתחתיו הכיתוב "בלי חובות אין זכויות" - זאת מחשש שהמסר יתפרש בעיני רואיו כגזעני ועלול ברמת ודאות קרובה לפגוע ברגשות האוכלוסייה הערבית. "הכיתוב 'נאמנות' בשפה הערבית, ותחתיו הכיתוב 'בלי חובות אין זכויות' מתייחס בהכרח רק למגזר הערבי בכללותו, והוא נועד להציגו כמגזר שאינו נאמן למדינת ישראל", כתב שופט העליון בהחלטתו. "פרסום זה נועד להשפיל קבוצה אחת במדינת ישראל - האוכלוסייה הערבית. ככזה, הוא עלול לפגוע - ברמת ודאות קרובה - ברגשותיה של אוכלוסייה זו. ביטוי גזעני כגון דא עלול לפגוע גם ברגשותיהם של יהודים, אשר שימשו ולמרבה הצער עודם משתמשים כמטרה לרדיפה על רקע גזעני ברחבי העולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully