וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטאות לבג"ץ: לא להכיר במרכז באריאל

25.12.2012 / 14:30

ועד ראשי האוניברסיטאות ביקש צו ביניים נגד כניסת החלטת אלוף פיקוד מרכז להכיר במרכז כאוניברסיטה לתוקף, ש"עלולה להתפרש כמהלך פוליטי" ואינה מתמודדת עם הסוגיות העולות

ועד ראשי האוניברסיטאות הגיש בצהריים (שלישי) בקשה לבג"ץ להוציא צו ביניים שיורה כי החלטתו של מפקד צה"ל ביהודה ושומרון להכיר במרכז האקדמי באריאל כאוניברסיטה לא תכנס לתוקף. זאת, לאחר שאתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין כי אין מניעה להכיר במוסד השנוי במחלוקת כאוניברסיטה.

בבקשה שהגישו האוניברסיטאות לבג"ץ באמצעות עורכי הדין רחל בן ארי וגילי שפר, נכתב כי "הימים הם ימי ערב בחירות וכל החלטה בעניין רגיש זה בתקופה זו עלולה להתפרש כמהלך פוליטי שאין בינו לבין השיקולים המקצועיים, התקציביים והעניינים שעל משיב 2 (מפקד כוחות צהל ביו"ש – מ.ר.) לשקול ולא כלום. אין כל הגיון ו/או הצדקה לנהוג בבהילות בעניין, דווקא בימים אלה".

בבקשה חוזרים חברי הוועד על הטענה המרכזית בעתירה שלהם לבג"ץ נגד ההכרה במוסד. "מל"ג יו"ש אינה מוסמכת אלא לשקול שיקולים הנוגעים לאזור עליו היא מופקדת, דהיינו שקילת שיקולים הנוגעים לכלל ישראל מהווים עבורה חריגה מסמכות. כנטען בעתירה, מל"ג ישראל וות"ת התנגדו להקמת אוניברסיטה נוספת, ועמדתם לא השתנתה מאז הוגשה העתירה".

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון/ספק 500

העותרים התייחסו גם לחוות הדעת שנתן היועץ המשפטי לממשלה. "חוות הדעת אף אינה מאשרת את סבירותה של החלטת מל"ג יו"ש, אלא קובעת כי 'אין מניעה, בהיבט דיני ההשכלה הגבוהה החלים באזור, כי המפקד הצבאי יפעיל את שיקול דעתו לצורך קבלת החלטה בדבר אישור ההכרה של המוסד כאוניברסיטה – עליה החליטה מל"ג יו"ש – ויאשרה, אם ימצא לנכון'", נכתב. "חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה איננה מתמודדת עם כלל הסוגיות העולות מן העתירה, ואף נמנעת באופן מפורש מלדון בהשלכות הנושא התקציבי, לאחר שהיא עצמה קובעת כי ות"ת – המתנגדת להכרה – היא הגורם הבלעדי המוסמך בענייני תקצוב של מוסדות להשכלה גבוהה".

עוד נכתב כי "היה ותאושר ההחלטה ישתנה המצב העובדתי והמשפטי באופן כמעט בלתי ניתן להשבה. היה ויושלם המהלך, יגרור הדבר מן הסתם שרשרת של מצגים והסתמכויות אשר יביאו לכך שאם בסופו של יום יקבל בית המשפט הנכבד את העתירה, קרוב לוודאי שפסיקתו תהפוך חסרת משמעות ואף בלתי ניתנת לביצועה, נוכח שינוי המצב העובדתי באופן כה קיצוני. הוראה זו איננה ראויה לא רק משום שהיא חודרת אל גדרי סמכותו של המפקד הצבאי, אלא גם, ובעיקר, משום שהיא ניתנה בעוד עתירה זו תלויה ועומדת ובניגוד לתפישה הציבורית והמוסרית המקובלת, לאפשר דיון בבג"ץ ולא לקדם שינוי של המצב העובדתי אשר ייתר את ההכרעה השיפוטית".

"מדובר במהלך אקדמי, רציני וצודק"

הבקשה הוגשה לאחר ששר הביטחון, אהוד ברק, הנחה אתמול את אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, לאשר את המלצת מל"ג יו"ש ולהכריז על המרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה. זאת בהמשך להחלטות הממשלה בנושא זה ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, קבע כי אין מניעה משפטית להכיר במוסד בתור אוניברסיטה לכל דבר ועניין. ברק מיהר לקבל את המלצת היועץ המשפטי לממשלה ולא המתין עד לאחר הבחירות.

מאוניברסיטת אריאל נמסר בתגובה כי "אנו שמחים לראות שכל הנוגעים בדבר, לא הוסטו מטיעוני השווא של בעלי אינטרסים זרים. בראש ובראשונה שר החינוך, גדעון סער, אשר עמד בלחצים כבדים, והוביל את תהליך ההכרה באוניברסיטת מחקר שמינית, כחלק מפיתוח ההשכלה הגבוהה בישראל (עליה שקד במהלך כהונתו). איתו סייעו בדבר שר האוצר יובל שטייניץ, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, שרת התרבות והספורט לימור לבנת (בתפקידה כשרת החינוך), וכמותם גם היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ושר הביטחון אהוד ברק, אשר הלכו תוך הבנת האמת ולא שעו להתנגדויות".

פרופסור יהודה דנון, נשיא אוניברסיטת אריאל מציין: "בסופו של התהליך האקדמי הארוך והמתיש, האוניברסיטה באריאל משתלבת בממסד האקדמי הבכיר בישראל. המגמה היא להוסיף נדבך חשוב במחקר הבסיסי והיישומי, להגדיל את מספר הסטודנטים אשר זוכים להשכלה אקדמית במקצועות שחלקם אינם נלמדים במוסדות אחרים ולאפשר לחלק רחב יותר מצעירי ישראל להשתלב במעגל העשייה והתרומה לכלכלת ישראל, לביטחונה ולהאדרת שם המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully