וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איור הפצצה של לפיד: נטל המס על מעמד הביניים

25.12.2012 / 11:27

יו"ר "יש עתיד" תקף את מדיניות המסים של הממשלה בסיוע תרשים הפצצה המפורסם של נתניהו באו"ם: "איפה צריך למתוח את הקו האדום?". שטייניץ על יחימוביץ': תביא חורבן כלכלי

פצצה כלכלית: יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, הציג הבוקר (שלישי) תרשים זהה לפצצה שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם, אך התוכן שונה – נטל המסים המכביד על מעמד הביניים. בנאום בוועידת "תחזיות 2013" של כלכליסט בתל-אביב אמר לפיד כי "ממשלת ישראל יצרה בתקציב בור של למעלה מ-15 מיליארד שקל ועכשיו היא מעמידה פנים שהיא לא יודעת מאיפה היא תביא את הכסף. הפוליטיקה הישנה שלנו מגיעה תמיד לאותה תשובה: הם יעלו עוד מסים ועוד מסים למעמד הביניים הישראלי. הם הרי לא יקצצו לחרדים, הם לא יקצצו למתנחלים, הם לא יקצצו לוועדים הגדולים, הם לא יקצצו לאף אחד מהסקטורים, מהמגזרים, מקבוצות האינטרסים ומאלה שהתפקדו אליהם למפלגה".

"כבר בינואר הקרוב הם יעלו למעמד הביניים את מס הכנסה, ומיד אחר כך יעלו את מחירי החשמל, יעלו את מחירי מוצרי מזון, יעלו את תעריפי המים, יעלו את מחיר הדלק. למה? כי מעמד הביניים הישראלי תמיד סופג הכל ואני אומר לכם, עד כאן", אמר לפיד. "אם ראש הממשלה כבר לא רואה את מעמד הביניים הישראלי ממטר, אולי הגיע הזמן לדבר איתו בשפה שהוא מבין", אמר ואז שלף את תרשים הפצצה המחקה את זה שהציג נתניהו בעצרת האו"ם נגד האיום האירני. "שים לב אדוני, אלה המיסים שהממשלה שלך העלתה לו רק בקדנציה הזו. ועכשיו השאלה היא איפה צריך למתוח את הקו האדום. ואת הקו האדום צריך למתוח בדיוק כאן. כי כאן, בינואר הקרוב, אתה עומד להעלות שוב את מס ההכנסה למעמד הביניים הישראלי", אמר לפיד.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים בוואלה! בחירות 2013

יאיר לפיד בכנס כלכליסט. יותם רונן
"מעמד הביניים הישראלי תמיד סופג הכל ואני אומר לכם, עד כאן". הפצצה הכלכלית של לפיד/יותם רונן

גם יו"ר "התנועה", ציפי לבני התייחסה להעדפת הסקטורים על פני מעמד הביניים בהשקעות: "נתניהו עסוק בניסורי בתים ובעסקאות עם הקבוצה שתשמע ביום פקודה לרב ולא למפקד, אלו השקעות שמגיעות על חשבון מעמד הביניים, אותה קבוצה שנושאת בכל הנטל". לבני התייחסה בכנס לסוגיה המדינית ואמרה כי "מי שחושב שניתן לנתק בין הנושא המדיני והכלכלי - אין לו מושג על מה הוא מדבר. הדרך להתמודד עם הבור בתקציב עוברת גם בחידושו של התהליך המדיני".

שלי יחימוביץ', יובל שטייניץ, ציפי לבני בוועידת כלכליסט דצמבר 2012. יותם רונן
יחימוביץ', לבני ושטייניץ, היום בכנס/יותם רונן

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס לקיצוץ בתקציב המדינה: "אנחנו נצטרך לקצץ בתוספת כ-14 מיליארד שקלים. זה לא תקציב מוקטן זה תקציב שיגדל אבל הוא לא יגדל ב-29 מיליארד, הוא יגדל ב-15 מיליארד. גם אם ההכנסות ממסים היו גדולות פתאום ב-100 מיליארד שקלים, עדיין היינו צריכים לקצץ, כיוון שהדבר נובע אך ורק ממגבלת ההוצאה בתקציב והוא לא קשור לשום דבר אחר. אני אומר לכם באחריות – התכנית הכלכלית של יחימוביץ' היא תכנית חורבן כלכלי שתוביל אותנו תוך שנה למצב העגום של יוון וספרד".

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שהגיע לכנס במקומו של אריה דרעי שחלה, טען כי ש"ס צריכה להיות "הבלם לתקציב הבא. אני קורא לראש הממשלה ולשרים להגיד איפה הם הולכים לקצץ בתקציב הקרוב. איך אנחנו מטפלים באלה שאין להם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully