וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: לא לרבנות חרדית ולא לנישואים אזרחיים

יו"ר "הבית היהודי" אמר במפגש עם סטודנטים שהרבנות היא "על הפנים" ודרושה בה רפורמה. לצד זאת, הוא הביע התנגדות לנישואים בין בני אותו מין. הורוביץ: בנט יסכן חופש הפרט

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

נפתלי בנט נגד הרבנות החרדית ונגד זכויות לקהילה הגאה: יו"ר "הבית היהודי" הציג הערב (שני) את עמדותיו בסוגיות של דת ומדינה ובנוגע לחירויות הפרט. במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע אמר בנט ש"הרבנות המאיסה את הדת על ישראל" והביע התנגדות לנישואים אזרחיים ולנישואים בין בני אותו מין.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

נפתלי בנט בעימות בחירות באוניברסיטת תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
"כשמתחתנים היום חובה לעשות מהפכה". בנט/יותם רונן

"הבעיה העיקרית היום היא שהרבנות בישראל על הפנים ויוצרת חוויה טראומטית", אמר בנט לסטודנטים. "כשהתחתנתי עם אשתי ברבנות בירושלים, עברנו דרך רב. זה אמור להיות רגע מקודש ומדהים, אבל הוא ניסה לשכנע אותנו להצביע ש"ס, וזה נורא. כל מי שמתקרב לרבנות מגלה ש-90% ממנה בשליטה חרדית, לא מחויבת לציבור, לא מסבירת פנים והפכה להיות מכונת ג'ובים". יו"ר הבית היהודי הוסיף, כי "לרוב הציבור אין התנגדות להתחתן בצורה יהודית, והשאלה היא מה קרה ברבנות. היום שירותי הדת בישראל ממאיסים עצמם על הציבור. החרדים לא צריכים רבנות וגם הדתיים לא. מי שצורך אותה זה חילונים".

לדברי בנט, "כשמתחתנים היום חובה לעשות מהפכה. אחד הדברים שאנחנו רוצים הוא להפוך אותה חוויה עם היהדות - לטובה. לא יכול להיות שהגוף שעוסק בשירותי היהדות בישראל הוא גוף מנכר. זה המצב היום, ואנחנו חדלנו בעניין הזה בגלל היעדר כוח פוליטי. אני יושב יחד עם חילונים וחרדים ופותרים יחד את הבעיה. אני לא מתכוון להביע עמדה עד שלא ייצא עשן לבן בכל התחומים של דת ומדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"ילדי דתיים לא יוכלו להתחתן עם חילונים"

בתשובה לשאלה של אחד הסטודנטים לגבי נישואים בין בני אותו מין, אמר יו"ר "הבית היהודי": "יש מתח בין שתי סוגיות משמעותיות. אני בגישת "חיה ותן לחיות". מצד שני, הערך שמתנגש הוא מדינה יהודית. יש לה סט ערכים, כולל ערכי משפחה. בהתנגשות הזאת המדינה לא יכולה כיום להכיל או לעכל הכרה בחתונה של חד-מיניים כחתונה רשמית, וזאת העמדה שלי. יש משמעות למעין קונצנזוס גדול בציבור, ותשפטו אותי על זה".

בנט גם הביע את התנגדותו לנישואים אזרחיים. לדבריו, "הבעיה העיקרית היא שאם בן אדם מתחתן אזרחי ומתגרש אזרחי, אז מבחינת ההלכה אם הוא מתחתן, הנישואים תקפים גם הלכתית, ואז הגירושים לא חלים, כי זה לא עבר דרך השיטה היהודית. מה שנוצר לנו זה זוג שעל פי ההלכה נשוי. אם הזוג מתחתן שוב, זה יוצר סיטואציה של אשת איש וממזרות. ברגע שחלק ניכר מהציבור מכיר בזה, זה ייצור מצב שהרבה ילדים של דתיים לא יוכלו להתחתן עם ילדי חילונים, כי יצטרכו לנהל רישום. אין לי הפתרונות".

"ימין קיצוני שיסכן את חירויות האזרח"

דברי בנט בנוגע לנישואים בין בני אותו מין הצליחו להרגיז את חבר הכנסת ניצן הורוביץ ו"הפורום הגאה" במרצ. לדברי הורוביץ, "ההתנגדות של נפתלי בנט לחופש בחירה בנישואים חושפת עוד טפח מעמדותיו הקיצוניות וקורעת את המסווה מעל פניו. בנט מנסה לקרוץ לחילונים ולקבוצות החופשיות, אך הוא ימין קיצוני שיסכן את חופש הפרט וחירויות האזרח".

יו"ר "הפורום הגאה" במרצ, דרור מזרחי, אמר בתגובה לדברים: "בנט ממשיך במסורת הישנה והמאוסה של מנהיגי הימין הקיצוני, לנופף בהצהרות הומופוביות ושמרניות. מצפונו של בנט אולי לא מתיר לו לפנות מתנחלים, אך מתיר לו להתבטא נגד ציבור רחב של הומואים ולסביות בישראל, המשוועים לשוויון זכויות בחיי המשפחה, הבריאות, והחינוך".

לקריאה נוספת:
חתומים על מודעת תמיכה בבנט - ולא מכירים אותו
בנט נגד סירוב פקודה? רבני מפלגתו דווקא בעד
דעה: מבקרי בנט מכפישים ציבור שלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully