וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר השמאלני שכיכב בכרזה של מפלגת הימין

הכרזה היומית מהספרייה הלאומית: בבחירות 1981 השתמשה "התחייה" בפוסטר המשקף את השיבה לערכים חלוציים וההתנגדות לנסיגה - אך אז התגלה למבוכתה שהדיוקן הוא של יעקב שבתאי

תנועת "התחייה" הוקמה בכנסת התשיעית על-ידי משה שמיר וגאולה כהן, חברי כנסת שפרשו מהליכוד. השניים היו מן המתנגדים החריפים להסכם השלום עם מצרים ולנסיגה הישראלית מסיני, שכללה פירוק ההתיישבות הישראלית בחצי-האי.

הקליקו להגדלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבחירות של 1981, לכנסת העשירית, רצה "התחייה" בראשות יובל נאמן, פיזיקאי בעל שם עולמי שמילא תפקידים בכירים בצה"ל. המפלגה איגדה אנשי ארץ ישראל השלמה, דתיים וחילוניים, אנשי ליכוד ומפד"ל לשעבר, מתנחלים ואנשי ימין שהיו פעילים במאבק הציבורי נגד הנסיגה מסיני.

"התחייה" הציגה את עצמה כמפלגה חלוצית המבקשת לחזור לערכי יסוד של הציונות תוך הדגשה של שלמות הארץ, הגאווה הלאומית ואחדות העם מול המגמות שהיא ראתה כמסוכנות. הדבר מתבטא לא רק בטקסט שבכרזה שלפנינו, אלא גם בדימוי הגרפי: הצעיר עטור הבלורית הנושא בידיו את דגל המדינה מרמז על חזרה לערכי תש"ח ולצבריות שורשית.

התחייה הסתבכה בעקבות השימוש בתמונה, שהתגלתה כדיוקן של הסופר יעקב שבתאי, איש שמאל מובהק. לאחר התדיינת, החליפה התנועה את התמונה ומצאה צעיר מקרב תומכיה שהתאים לדמות המבוקשת.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות קודמות:
סדר יום כלכלי: התותח הסוציאליסטי נגד שוק חופשי
"זה לא בשמים": חיסון לפוליו במקום לווינים
המטאטא שינקה את לכלוכי "עסק הביש"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully