וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגיע לישראל? 4 פלסטינים מתו משפעת החזירים בגדה

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי בסוף השבוע מתו ארבעה בני אדם, בהם אישה הרה ונערה בת 15, מסיבוך המחלה. עשרות חולים נוספים אושפזו בבתי החולים בגדה, מרביתם שוחררו

למעלה משלוש שנים לאחר שהוכרזה כמגפה בקנה מידה עולמי, נראה כי שפעת החזירים מתפשטת שוב – והפעם ברשות הפלסטינית. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי בשבוע האחרון מתו ארבעה בני אדם מסיבוך המחלה בגדה המערבית וכי עשרות בני אדם נוספים אושפזו בבתי החולים בצפון הגדה מתחילת החורף.

בסוף השבוע דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי נערה בת 15 מתה ו-17 בני אדם נוספים אושפזו בג'נין מחשש לנשיאת הנגיף הקטלני. ביום חמישי הודיעה הרשות כי שלושה בני אדם, בהם אישה הרה ושני גברים, מתו ו-40 אחרים אושפזו מאותה סיבה מאז החל החורף. דובר משרד הבריאות הפלסטיני, טריף עשור, אמר כי מרבית החולים שאושפזו שוחררו לבתיהם.

גורם רשמי במשרד הבריאות הפלסטיני, ד"ר אסד רמלאווי, אמר כי אנשי משרד הבריאות מנוסים באבחון ובטיפול במצב, והוסיף כי ברשות המשרד כמות מספקת של תרופות לטיפול בנגיף. הוא העריך כי המחלה תוסיף להתפשט ברחבי הגדה וקרא לחולים הסובלים מתסמיני המחלה – חום גבוה, שיעול, כאבי ראש וחולשה - לדרוש קבלת טיפול מתאים.

מאות פלסטינים אובחנו כחולים בשפעת החזירים מאז התפרצה המחלה ביוני 2009 ובשנה שעברה מתו 12 פלסטינים מסיבוכה. אמנם העברת הנגיף מחזירים לבני אדם אינה נפוצה, אך אנשים בעלי חשיפה קבועה לחזירים נמצאים בסיכון מוגבר לזיהום.

לא רק נגיפי שפעת מאיימים להתפשט באזורנו. בחודשים האחרונים בודקים מדענים ורופאים את הסיכון הנשקף מנגיף קטלני השייך למשפחת נגיפי הקורונה – שאליה משתייך גם נגיף הסארס שזרע בהלה בעולם לפני כעשור. מאז אפריל דווח על תשעה בני אדם שנדבקו בוודאות בווירוס החדש, כולם במדינות המזרח התיכון – שני מקרים בקטאר, חמישה בסעודיה ושניים בירדן. כולם סבלו מתסמינים קשים של דלקת ריאות, וחמישה מהם מתו. שלושה מהאנשים שנדבקו בסעודיה הם בני משפחה אחת.

בעקבות הדיווחים, יצאה לירדן משלחת מארגון הבריאות העולמי. הארגון פרסם בסוף השבוע דיווח על ממצאיה של המשלחת ונאמר בו, בין היתר, כי גובר החשש שנגיף הקורונה החדש עובר בהדבקה בין אדם לאדם, ועם זאת הוא לא מידבק בקלות כמו נגיף הסארס.

ביולי: שני מטופלים אושפזו ברמב"ם עם נגיף הקשור לשפעת החזירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully