וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשים לאחר השביתה: יאושר הסכם עובדי הקבלן

טל שלו

23.12.2012 / 4:21

בישיבתה השבועית, צפויה הממשלה לאשר הסכם בין ההסתדרות לאוצר אשר מבטיח העלאת שכר ותנאים סוציאליים משופרים לעובדי הקבלן. בנוסף, ידונו השרים בתגבור הסיוע לתושבי הדרום

שרי הממשלה צפויים לאשר היום (ראשון) בישיבתם השבועית את ההסכם לשיפור תנאי ההעסקה של עובדי הקבלן בתחום הניקיון והשמירה, אשר מועסקים במגזר הציבורי וברשויות המקומיות. לפי ההסכם, שנחתם בתחילת החודש בין שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני אחרי תשעה חודשים של משא ומתן על פרטיו, שכר הבסיס של העובדים יעלה ויעודכן בהתאם להסכם הקיבוצי בין המדינה להסתדרות. בנוסף, יחולו עליהם תנאים סוציאליים מלאים, בדומה למקובל לגבי עובדי מדינה.

עופר עיני עם יובל שטייניץ במסיבת עיתונאים על סיום השביתה, פברואר 2011. עומר מירון
שטייניץ ועיני עם סיום השביתה בחודש פברואר/עומר מירון

ההסכם נחתם לאחר מאבק של שנה שההסתדרות ניהלה למען עובדי השמירה והניקיון, המועסקים באמצעות חברות קבלן, שהגיע לשיא בשביתה בת שלושה ימים בפברואר האחרון. מיד לאחר השביתה, נחתם הסכם עקרונות בין שר האוצר שטייניץ ליו"ר ההסתדרות עיני, אך החתימה על ההסכם הסופי נדחתה בשל חילוקי דעות במשא ומתן לגבי פרטים קטנים. בהצעת ההחלטה שתוגש לשרים, מובהר כי אישור ההסכם עולה בקנה אחד עם הוראות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לסמכויות ממשלה בזמן בחירות, שכן הוא מהווה בפועל יישום הסכם שנחתם זמן רב לפני ההכרזה על הליכה לבחירות.

השכר יוצמד להסכמי השכר במגזר הציבורי

לפי ההסכם, שיחול על כלל הגופים במגזר הציבורי וצפוי לשנות את תנאי עבודתם של כ-100 אלף עובדי קבלן בישראל, שכר הבסיס של עובדי ניקיון ושמירה יעלה ב-200 שקלים, מ-4,300 ל-4,500, ושכר האחראים עליהם יעלה ל-4,700. בנוסף, יקבלו העובדים מענק מצוינות ויוחלו עליהם תנאים סוציאליים משופרים כגון פנסיה מהיום הראשון, קרן השתלמות, דמי הבראה, הפרשה פנסיונית בגין החזר הוצאות, וכן סבסוד ארוחות ושי לחג - בדומה למקובל לגבי עובדי מדינה.

על פי הסכם השכר הקיבוצי, בנוסף להעלאת שכר עובדי הקבלן וההפרשות לפנסיה, מעתה שכרם יהיה צמוד להסכמי השכר במגזר הציבורי - כלומר, כל מאבק לשיפור שכר העובדים במגזר הציבורי מעתה והלאה, יכלול גם את עובדי הקבלן. משמעות הדבר היא שב-1 בינואר יעודכן שכר עובדי הקבלן והאחראים עליהם ב-100 שקלים נוספים בהתאם להסכם הקיבוצי בין האוצר להסתדרות, ויועלה ל-4,600 ו–4,800 בהתאמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת עובדי קבלן בנתב"ג בעקבות השביתה, ינואר 2012. דרור עינב
הפגנה למען עובדי הקבלן בנמל התעופה בן גוריון, פברואר/דרור עינב

במקביל, תדון הממשלה בתוכנית לתגבור פעולות הסיוע לטיפול בתושבי הדרום בעקבות מבצע עמוד ענן, בהיקף של כ-9.5 מיליון שקלים. התוכנית גובשה על ידי צוות מיוחד בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, שמונה לאחר מבצע עמוד ענן כדי לתת מענה לצרכים של תושבי הדרום בעקבות הלחימה - ובכלל זה אוכלוסיות מיוחדות, קשישים ועולים. תגבור זה מתוכנן בנוסף לתקציבי הרווחה השוטפים המוקצים לתושבי הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully