וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם ההסכם לשיפור תנאי העסקת עובדי הקבלן

מוטי בסוק

17.7.2012 / 22:34

בהתאם להסכם, יחול שיפור משמעותי בשכר ובתנאי העבודה של עשרות אלפי עובדי קבלן בתחומי הניקיון והשמירה - באופן רטרואקטיבי מ-1 במאי

סגן שר האוצר, יצחק כהן, סיכם הערב את פרטי הסכם עובדי הקבלן עם יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, בהמשך למסמך העקרונות שנחתם בין שר האוצר, יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני ב-12 לפברואר 2012.

בהתאם להסכם שנחתם הערב יחול שיפור משמעותי בשכר ובתנאי העבודה של עשרות אלפי עובדי קבלן בתחומי הניקיון והשמירה לרבות מטאטאי הרחובות - אשר מועסקים במסגרת התקשרויות של המדינה עם ספקי שירותים. השכר והתנאים הסוציאליים יוענקו באופן רטרואקטיבי לעובדי השמירה והניקיון החל מ-1 במאי 2012 כפי שנקבע במסמך העקרונות.

ההסכם קובע כי מכרזי התקשרויות חדשים שיחתמו יתבססו על עקרונות הסכם עובדי הקבלן שנחתם היום. למעלה מ-60% מחוזי ההתקשרויות של הממשלה עם ספקי השירות צפויים להסתיים בחודשים הקרובים, כך שמכרזי ההתקשרויות החדשים שיחתמו יתבססו על עקרונות הסכם עובדי הקבלן.

באשר ל-40% ההתקשרויות הנותרות נקבע כי משרד האוצר ישפה את החברות הקבלניות בפיצוי כספי, על מנת להביא להחלטת ההסכם על עובדיהם. עקרונות ההסכם יחולו על הגופים הנתמכים והמתוקצבים לרבות רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות.

משרד האוצר יביא הצעת החלטה לאישור הממשלה, במסגרתה המדינה תפעל להחלת עקרונות ההסכם לשיפור שכר ותנאים סוציאליים בקרב הגופים הנתמכים והמתוקצבים, בהתאמה ובשינויים הנדרשים. נקבע כי סגן שר האוצר, יצחק כהן, יעמוד בראש צוות משרדי אשר יבצע מעקב אחר יישום ההחלטה.

השכר המינימלי יעלה ל-4,500 שקל

בהסכם העקרונות שחתמו שטייניץ ועייני ב-12 לפברואר נקבע כי תוטל אכיפה מחמירה בכול הקשור לתנאי העסקה ועבודה של עובדי הקבלן. בנוסף הוחלט כי יתווספו 120 תקנים של פקחים חדשים באגף האכיפה במשרד התמ"ת, וכי יוקם מרכז ממשלתי שייתן מענה לפניות עובדים בנוגע למימוש זכויותיהם, וכי השכר המינימלי המשולם לעובדי השמירה והניקיון במגזר הציבורי על ידי ספקי השירותים יעלה ל-4,500 שקל. השכר יעודכן בהתאם לתוספות שבהסכמי המסגרת במגזר הציבורי.

עוד נקבע כי על מנת לעודד הצטיינות בעבודה יינתן אחת לשנה מענק לעובדים מצטיינים בהתאם לאמות מידה שייקבע מזמין השירות. לעובדים יינתנו מספר הטבות המשפרות באופן ניכר את תנאי העסקתם, הפרשת קרן השתלמות בשיעור של 7.5% (הגובה המקסימלי במגזר הציבורי), שי לחג בהתאם לתשורות המחולקות לעובדי המדינה, הגדלת דמי ההבראה, הגדלת ההפרשות לפנסיה בגובה 1% שיפריש המעביד ו-1% שיפריש העובד, כאשר ההפרשות יהיו על שכר בסיס ושעות נוספות כמו גם זכאות לפנסיה מהיום הראשון לעבודה, בנוסף העובדים יהנו מארוחות מסובסדות במקומות בהם קיים הסדר שכזה לעובדים הקבועים - כל זאת בדומה לתנאיהם של עובדי המדינה.

שטייניץ אמר כי "אנחנו גאים בהסכם שנחתם בנושא עובדי הקבלן, המשפר את שכרם ותנאי העסקתם של עובדי השמירה והניקיון. ההסכם משקף מחד את הצורך בחיזוק עובדים אלו ומאידך, את ההכרח בשמירה על מבנה המשק. עם החתימה יכנסו ההסדרים החדשים לתוקף".

ח"כ כהן הוסיף כי "משרד האוצר הכיר בצורך לשיפור שכרם ותנאי העסקתם של עובדי הקבלן, ולאחר דיונים ממושכים הגענו להסכמות". יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, התייחס אף הוא להסדר, ואמר כי "מדובר בבשורה משמעותית לעובדי השמירה והניקיון במגזר הציבורי. מימשנו את הבטחתנו כי עובדי השמירה והניקיון יקבלו את תוספות השכר וההטבות רטרואקטיביות מהאחד במאי כפי שנקבע בהסכם ההבנות. כמו כן, עמדנו על כך שגם עובדים המועסקים במסגרת המכרזים הקיימים יקבלו את התוספות. בתקופה הקרובה נפעל ליישומו של ההסכם גם במגזר הפרטי ולהחלת צו הרחבה".

אבי ניסנקורן ציין כי "בהמשך להסכם הזה נמשיך לפעול למען עובדי הקבלן. אני מתכוון למנות מקרב ועדי העובדים נציגי עובדים שיהיו אחראים על כך שעובדי הקבלן יקבלו את זכויותיהם במקומות העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully