וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא בשמים": חיסון לפוליו במקום לווינים

כרזת התעמולה היומית מארכיון הספרייה הלאומית: בבחירות 1988, אחרי שיגור הלווין "אופק 1", ביקשה מפלגת חד"ש לתקוף את הממשלה על אוזלת ידה בטיפול בסוגיות קצת יותר ארציות

חד"ש, החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון, הוקמה לקראת הבחירות לכנסת התשיעית ב-1977, כשהיא מאגדת בתוכה את רק"ח, המפלגה הקומוניסטית הישראלית, עם תנועות שמאל בעלות השקפה חברתית-כלכלית סוציאליסטית מובהקת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חד"ש ביקשה להרחיב את בסיס התמיכה בה גם מעבר לציבור שהצביע למפלגה הקומוניסטית. מאז הקמתה, מיקדה את מסריה בנושאים בוערים בתחום החברה, והשמיעה את קולה בסוגיות הנוגעות למצבם של הישראלים מעוטי היכולת.

בחלוף השנים, דעך המסר הקומוניסטי והתעצם העיסוק בסוגיות חברתיות. דוגמה לכך היא כרזה של חד"ש לקראת הבחירות לכנסת ה-12 ב-1988. באותה שנה התפרצה בישראל מחלת שיתוק הילדים - פוליו. ההתפרצות החלה באזור אור עקיבא ליד חדרה, ועד מהרה חלו במחלה 15 איש. ההתפרצות גרמה לבהלה גדולה בציבור, ורשויות הבריאות הכריזו על מבצע לחיסון באמצעות החיסון המשולב, היעיל יותר מהחיסון הרגיל שניתן בדרך-כלל.

בספטמבר 1988 שוגר הלוויין "אופק 1" מתוצרת ישראל. הכרזה של חד"ש יוצרת ניגוד חריף בין הקדמה הטכנולוגית-ביטחונית ובין מחדל לכאורה בטיפול באוכלוסיה.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

כרזות קודמות:
המטאטא שינקה את לכלוכי "עסק הביש"?
גזענות בתעמולה: כך הותקפו בני עדות המזרח
לפני 40 שנה, הירוקים דווקא נכנסו לכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully