וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הליכוד ביתנו נחלש, לפיד מתחזק

לפי סקר שערך פרופ' רפי סמית עבור קול ישראל, מפלגת השלטון מקבלת 36 מנדטים - ירידה של שלושה מנדטים בהשוואה לסקר שנערך לפני שבוע. מפלגת "יש עתיד" עולה מ-9 ל-11 מנדטים

נתניהו נחלש, לפיד עולה - כך עולה מסקר שערך פרופ' רפי סמית עבור התכנית "הכל דיבורים" בקול ישראל. לפי הסקר, שפורסם היום (חמישי), הליכוד ביתנו מקבל 36 מנדטים - ירידה של שלושה מנדטים בהשוואה לסקר שפורסם בתכנית לפני שבוע. מפלגת "יש עתיד" מקבלת 11 מנדטים - עלייה של שני מנדטים ביחס לסקר הקודם של רפי סמית.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתאם לסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, מפלגת העבודה מקבלת 19 מנדטים, כמו בסקר הקודם. רשימת הבית היהודי עולה מ-10 מנדטים בסקר הקודם ל-11 בסקר הנוכחי, וכך גם תנועת ש"ס. "התנועה" זוכה בתשעה מנדטים, בדומה לסקר הקודם. נוסף על כך, יהדות התורה מקבלת שישה מנדטים, מרצ - 4, חד"ש - 4, בל"ד - 3, רע"מ-תע"ל - 3 ומפלגת "עם שלם" - 3. המפלגות קדימה ו"עוצמה לישראל" נמצאות על סף אחוז החסימה ומתקרבות לשלושה מנדטים.

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

לפי סקר "טלסקר" שפורסם השבוע ב"וואלה!", גוש הימין-חרדים זוכה לרוב של 64 ח"כים לעומת 56 ח"כים לגוש המרכז-שמאל. בסקר דומה שנערך בשבוע שעבר עמד הפער בין הגושים על 6 מנדטים, כך שמדובר בגידול קטן לטובת משולש נתניהו-בנט-ישי. לפי הסקר, מפלגת הליכוד-ביתנו יורדת במנדט אחד ל-37 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן - 11 ו-5 מנדטים בהתאמה. הבית היהודי, שבסקר הקודם קיבלה 9 מנדטים, מטפסת למספר דו-ספרתי של 11.

בגוש המרכז נרשמו תזוזות קטנות של מנדטים בין המפלגות. העבודה נשארת על 17, התנועה יורדת ל-10 לעומת "יש עתיד" שעולה במנדטים ל-12, מרצ עם 4 מנדטים, וקדימה יורדת ל-2 בלבד. במפלגות הערביות אין שינוי: רע"ם-תע"ל 5, בל"ד וחד"ש 3 כל אחת. יצוין כי לפי הסקר, מפלגת "עם שלם" ומפלגת "הישראלים" היו קרובות מאוד לאחוז החסימה, ובטווח של טעות הדגימה ייתכן שאחת מהן הייתה נכנסת לכנסת על חשבונה של קדימה.

לקריאה נוספת:
סקר וואלה!: אישום ליברמן לא משנה את מפת המנדטים
הסקר הקודם של רפי סמית': לבני מתחזקת, אך לא נוגסת בימין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully