וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי זועבי: דיון בפסילה של אלדד ובן-ארי

אחרי שהחליטה לפסול את חברת הכנסת מבל"ד, ועדת הבחירות המרכזית דנה בבקשות לפסול את "עוצמה לישראל", ש"ס ויהדות התורה מהתמודדות בבחירות. על פי ההערכות, הבקשות יידחו

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

(בווידאו למעלה: הדיון בפסילת חנין זועבי, אתמול)

דיוני הפסילות נמשכים: ועדת הבחירות המרכזית מכונסת הבוקר (חמישי) כדי לדון בבקשות לפסול את מפלגות "עוצמה לישראל", ש"ס ויהדות התורה מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-19. זאת לאחר שאתמול נפסלה חברת הכנסת חנין זועבי מבל"ד מהתמודדות.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

חמש בקשות הוגשו לפסול את "עוצמה לישראל" בראשות חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן-ארי, בטענה שהרשימה פועלת נגד היותה של ישראל מדינה דמוקרטית, ובקשה אחת הוגשה לפסול את ש"ס ויהדות התורה על רקע "אפליה והדרת נשים". לפי ההערכות, קלושים הסיכויים שהבקשות יאושרו, בשל הרוב שממנו נהנים נציגי הימין בוועדת הבחירות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אריה אלדד ומיכאל בן ארי בדיון ועדת הבחירות המרכזית, דצמבר 2012. עומר מירון
רוב הסיכויים שיוכלו להתמודד בבחירות. אלדד, בן-ארי ומרזל בוועדת הבחירות/עומר מירון

ב"עוצמה לישראל" טוענים שהבקשות נגד הרשימה הן ניסיון להפיק הון פוליטי ו"לעורר ריב ומדון, ליבוי יצרים והלהטת המערכת הפוליטית בתקופה רגישה של בחירות". עוד אומרים במפלגה כי בקשות הפסילה נגדה מהוות סכנה חמורה לחופש הביטוי בישראל וכי פסילתה בפועל "תביא לקיצוץ גבולות חופש הביטוי למקומות אשר הדעת אינה סובלת במשטר דמוקרטי".

הרשימות החרדיות טוענות אף הן שאין מקום לפסול אותן וגם יוצאות להגנת אורח החיים החרדי. "אורח חיים שיש בו הפרדה בין המינים הוא אורח חיים לגיטימי לחלוטין, ואינו יכול בשום פנים ואופן להיתפס כפסול או מוקצה", כתבו נציגי הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית.

עוד נטען בתגובה, כי ההפרדה בין המינים מבוססת על ההלכה ונובעת מטעמי צניעות. "לגברים תפקיד אחד ולנשים תפקיד אחר", נכתב בתשובה. "אין בחלוקת תפקידים זאת כדי הדרת נשים, כדי אפליית נשים או כדי לטעון, כי נשים פחותות מגברים". עוד נכתב, כי נשים רבות יסרבו להצביע עבור ש"ס אם יהיו נשים ברשימתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההפרדה בין המינים מבוססת על ההלכה". ראשי ש"ס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום דיון ממושך וסוער, ועדת הבחירות המרכזית החליטה אתמול לפסול את חברת הכנסת חנין זועבי מבל"ד מהתמודדות לכנסת ה-19. עם זאת, לא נפסלה השתתפות מפלגתה בל"ד וכן רע"מ-תע"ל בבחירות. בית המשפט העליון ידון בשבוע הבא בערעור על ההחלטה לפסול את זועבי.

"דגל שחור של חוסר לגיטימיות"

מי שתמכו בהחלטה לפסול את זועבי, שהתקבלה ברוב של 19 תומכים אל מול 9 מתנגדים ונמנע אחד, היו נציגי סיעות הימין, קדימה והמפלגות החרדיות. מנגד, הרשימות הערביות, העבודה, מרצ והתנועה התנגדו לפסילתה. הפסילה, שלא הפתיעה איש מהנוכחים, הגיעה לאחר שחלק ניכר מיום הדיונים עסק במתיחת ביקורת על השתתפותה של זועבי במשט המרמרה לפני כשנתיים וחצי. מכיוון שמדובר בפסילה אישית, באופן אוטומטי הנושא יעלה לדיון בשבוע הבא בבית המשפט העליון, שלפי ההערכה יהפוך את ההחלטה.

ח"כ זועבי אמרה בתגובה כי "על ההחלטה מתנוסס דגל שחור של חוסר לגיטימיות, של עריצות הרוב ושל רמיסת זכות בסיסית בדמוקרטיה. ההחלטה היא פרי של נקמנות פוליטית וניסיון עלוב לפגוע בייצוג של הציבור הערבי. אני משוכנעת שהמאבק לשוויון מלא הוא הדרך האפשרית היחידה לדמוקרטיה. אני גאה במה שעשיתי. אני מרגישה בוז כלפי הפסילה. במקום לנהל ויכוח, רוצים להשתיק אותי וביחד איתי ציבור שלם. לא נשתף פעולה עם השתקה כזו".

לקריאה נוספת:
ועדת הבחירות פסלה את זועבי מהתמודדות לכנסת
זועבי אחרי הפסילה: בזה להחלטה, לא ישתיקו אותי
פרופ' מרדכי קרמניצר: פסילת זועבי - קץ הדמוקרטיה

פרסום ראשון: 23:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully