וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בניית 523 יחידות דיור חדשות בגוש עציון

יהושע בריינר

19.12.2012 / 16:40

התוכנית כוללת את הרחבת ההתנחלות גבעות שבמערב גוש עציון והיא חלק מצעדי התגובה לפניית הפלסטינים לאו"ם. ראש המועצה בירך: "הישג לאומי להתיישבות ביהודה ושומרון"

עוד לפני ששר הביטחון אהוד ברק מסיים את תפקידו, אישר משרדו בניית 523 יחידות דיור חדשות בגוש עציון. מדובר בתכנית להרחבת ההתנחלות גבעות שבמערב גוש עציון, כאשר כיום יש במקום מוסד חינוכי בלבד. אישור התוכנית הוא חלק מסדרת אישורי בנייה עליהם חתם באחרונה משרד הביטחון כחלק מ"צעדי הענישה" נגד הפלסטינים בעקבות פנייתם לאו"ם. בימים הקרובים צפוי משרד הבינוי והשיכון לפרסם מכרזים לבניית יחידות דיור חדשות באפרת, גבעת זאב וקרני שומרון. מוקדם יותר קודמה בנייה נוספת מעבר לקו הירוק, עם אישורה של תוכנית שמפשירה את בנייתן של 2,600 יחידות באזור שכונת גבעת המטוס שבדרום ירושלים.

"לאחר שנים ארוכות של עיכובים ומכשולים ודחיות שמחנו להתבשר על החלטת ממשלת ישראל לקדם את בניית העיר החדשה גבעות בגוש עציון", אמר בתגובה להחלטה ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל. "זוהי החלטה שמהווה הישג לאומי להתיישבות ביהודה ושומרון ומהווה פתח של תקווה לחידוש תקופת ההתיישבות. תושבי הגוש מחזקים את עמידתה האיתנה של ממשלת ישראל אל מול הגינויים והלחצים מבית ומחוץ המערערים על עצם זכותנו לבנות ולהיבנות בארץ ישראל".

יו"ר "התנועה", ציפי לבני התייחסה לסוגייה כשביקרה היום בגוש עציון, סיירה בהתנחלות גבעות ועלתה לתצפית סמוך ליישוב מגדל עוז. "יש לשמר את הגושים הגדולים כחלק ממדינת ישראל מתוך מחוייבות לאנשים. ככל שניתן להשאיר אזרחים ישראליים בבתיהם, כך ייטב, אך אני מאמינה שהדרך היחידה לשמור על המדינה כיהודית ודמוקרטית זה שתי מדינות לשני עמים", אמרה בביקור.

"זה זמן של הכרעות"

"כשהתחלנו לשרטט את גבולה העתידי של מדינה, היה ברור שגוש עציון יהיה חלק ממדינת ישראל", המשיכה לבני. "הצהרות ממשלה שמות מעל הגושים סימן שאלה גדול מבחינה בינלאומית. כשכל אויבנו מסתכלים, חשוב שידעו שארה"ב לצידנו. ההכרזות שהן מיותרות לא רק שלא ישמרו על הקיים אלא יגרמו לפגיעה ביכולת לשמר את הגושים. יש לשמור על גוש עציון אבל דרך הבנות והסכמות, דרך שימור מקסימום יהודים בבתיהם. יש לי חשש שנקום בבוקר לזה שהפלסטינים ירצו גם להצביע לכנסת ולא תוכל להגיד להם לא. זה זמן של הכרעות וחוסר היכולת להפריד בין התנחלויות בודדות לבין הגושים לא יאפשר לנו לשמור עליהם".

אלעזר שטרן, חברה לתנועה היה נשמע נחרץ פחות. "זו לא טעות לבנות ברמת שלמה ובגוש עציון, באפרת או בקרני שומרון. אני חושב שהמחיר שאנו משלמים זה על איפה שאנחנו מצהירים ולא נעשה כלום. הפתרונות במקומות החשובים לנו, כתוצאה מזה שאנו מקימים עלינו את העולם כשאנחנו מצהירים ולא עושים בסוף כלום, זה מחליש אותנו מול העולם. בסוף הפתרון כן צריך להיות שתי מדינות לשני עמים, אבל זה מהמסרים שעכשיו צריך לחדד, יש דברים חשובים יותר למדינה".

"כל ממשלות ישראל בנו בירושלים"

ההחלטה על הרחבת הבנייה מתקיימת בצל הביקורת הבינלאומית. "אנו מאוכזבים מאוד מכך שישראל מתעקשת להמשיך באותו הדפוס של פעולות פרובקטיביות", אמרה אתמול דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ויקטוריה נולנד, בהתייחסה להחלטת ישראל. בשיחה עם כתבים אמרה כי "ההודעות החוזרות הללו והתוכניות על בנייה חדשה מנוגדות לשלום".

"מנהיגי ישראל ממשיכים להגיד כי הם תומכים בדרך של שתי המדינות, אך פעולות שכאלה מרחיקות את המטרה הזו", אמרה נולנד. "אנו קוראים שוב לישראל ולפלסטינים לחדול מכל סוג של פעולות חד צדדיות ולא מועילות ולקחת צעדים קונקרטיים כדי לשוב לשיחות ישירות".

מנגד שב והבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם שגרירים ממדינות אסיה והפסיפיק כי הבנייה תימשך. "חומות ירושלים, שאתם רואים מאחורינו מייצגות את בירת העם היהודי מזה 3,000 שנה. ירושלים היא בירת העם היהודי מזה 3,000 שנה. כל ממשלות ישראל בנו בירושלים ואנו לא נשנה זאת. זהו דבר טבעי ואני מבקש מכל אחד מכם לדמיין מצב בו תגבילו בנייה בבירות שלכם. זה לא הגיוני ועבורנו החשוב הוא שאנו מחויבים לבירתנו, מחויבים לשלום ואנו נבנה בירושלים למען כל תושביה. זה דבר שנעשה על ידי כל הממשלות הקודמות ושממשלתי תמשיך לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully