וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב שכן קרוב? השליך בקבוק תבערה דרך קיר משותף

קובי מנדל

19.12.2012 / 22:00

יצחק משעל מחיפה נידון לכ-4 שנות מאסר לאחר שהורשע בתקיפה של שכניו ובשורת הצתות. השופט ציין כי לנגד עיניו עמד גם עברו הפלילי הניכר של הנאשם, "שלא למד את לקחו"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) קרוב לארבע שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על יצחק משעל, בן 56 מחיפה, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בגרימת נזק לדירת שכנתו, בתקיפה ובייצור בקבוקי תבערה, וכל זאת במסגרת סכסוך שכנים, על קיר משותף. הנאשם הורשע בהשלכת אבן לדירת אחד השכנים ובגרימת נזק לרכוש שבדירתו. כתוצאה מכך השכן נחבל מרסיסי זכוכית. בנוסף, משעל השליך בקבוק תבערה לביתו של שכן אחר.

הסכסוך החל כבר בשנת 2011 כשמכתב האישום עלה שמשעל פער שני חורים גדולים בקיר המשותף לדירתו ולדירת אחת השכנות. אחד החורים חדר לארון המטבח בדירתה. על מעשה זה נשפט בנפרד ונגזר דינו. בחודש מאי האחרון הוא הצית אש בארון המטבח של אותה שכנה דרך החור אותו פער. כתוצאה מההצתה נגרם נזק לארון המטבח. בנוסף, השליך דרך אותו החור בקבוק תבערה לדירת המתלוננת, שלא נדלק.

השופט אילן שיף ציין בין היתר כי הפגיעה בערכים החברתיים שנפגעו, או הועמדו בסכנה, כתוצאה ממעשי הנאשם - ערך הקניין והחיים - היא ממשית. כן ציין כי בשל עברו הפלילי המשמעותי וחזרתו על מעשים דומים שבגינם נתן את הדין ואף הוטל עליו עונש מותנה, נראה כי יש חשש ממשי שהוא יחזור ויבצע עבירה ולפיכך נראה כי הרחקתו מן הציבור והחמרה בעונשו נדרשת כדי להגן על שלום הציבור.

עוד ציין השופט שיף בגזר הדין כי לנגד עיניו עמד גם עברו הפלילי המאוד מכביד של הנאשם ששהה שנים רבות מאחורי סורג ובריח ולא למד את לקחו וכי מעטים הם המקרים בהם הובאו בפניו נאשמים שעברם כה מכביד והוטלו עליהם שנים כה רבות (למעלה מ-30 שנות מאסר בפועל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully