וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיזים ביקורת: מלחמת מים בין לפיד ליחימוביץ'

יו"ר "יש עתיד" טען שיו"ר העבודה אינה מתנגדת להחלטת הממשלה להעלות תעריפי המים לתעשייה, כי "לתאגידי המים יש ועד חזק". יחימוביץ': "איזו בורות, מתחשק לתפוס את הראש"

שלי יחימוביץ' נגד יאיר לפיד ולהיפך: יו"ר מפלגת העבודה תקפה היום (שלישי) את יו"ר מפלגת "יש עתיד" בעקבות ביקורת שמתח עליה השבוע ביחס לעמדתה לגבי תעריפי המים. יחימוביץ' האשימה את לפיד ב"בורות". במקביל, יו"ר "יש עתיד" טען היום, כי התכנית החברתית-כלכלית של יחימוביץ' תביא לפיטורים המוניים ולהעלאת מסים.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט של יחימוביץ', היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחימוביץ' הגיבה היום על פוסט שפורסם השבוע בעמוד הפייסבוק של לפיד. מטעמו נכתב, כי "פוליטיקה היא לא רק ויכוחים סוערים על עתיד ירושלים או על גיוס חרדים, אלא גם הביוב שזורם לכם מתחת למים. אז אני רוצה לדבר איתכם על משהו משעמם - תאגידי המים. יש בישראל 52 כאלה, למרות שלפי כל הדו"חות לא צריך יותר מ-13, והם עולים למדינה מאות מיליונים מיותרים".

עוד נכתב בפוסט, כי "כדי לממן אותם, החליטה השבוע הממשלה להעלות את תעריפי המים לתעשייה ב- 17.5%, החלטה שתעלה את יוקר המחיה של כולנו (כאילו שהוא לא גבוה מספיק). שלי יחימוביץ' לא תעז לצאת נגד ההחלטה, הרי לתאגידי המים יש ועד חזק, ואת נתניהו יוקר המחיה שלכם לא מעניין. אותנו הוא כן מעניין, בשביל זה באנו לפוליטיקה ואת זה באנו לשנות".

יו"ר העבודה שלי יחימוביץ בכנס שדרות, דצמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"דברי לפיד מעידים על שנאה אוטומטית לעבודה מאורגנת באשר היא". יחימוביץ'/דייב בוימוביץ'

בתגובה נכתב היום בעמוד הפייסבוק של יחימוביץ': "בטח שמתם לב שאני תוקפת ומבקרת רק את נתניהו, ליברמן ושטייניץ, אבל הפעם חובה להתייחס לסטטוס של יאיר לפיד על נושא המים. זה סטטוס רווי שגיאות עובדתיות מצחיקות במיוחד, שנולד בחטא כפול: שנאה אוטומטית לעבודה מאורגנת באשר היא (גם כשהיא לא קיימת...) ובורות כזאת שמתחשק לתפוס את הראש".

יחימוביץ' הפנתה בפוסט לסטטוס שבו נכתב, בין השאר להגנתה: "אם יאיר היה טורח להתמצא בתחומים עליהם הוא מלהג בכזה ביטחון, הוא היה מגלה שבין איגודי עובדים מהסוג עליהם סביר ששלי תגן, לבין תאגידי מים - גופים המצויים בחצי הדרך להפרטה (ללא שום ועדי עובדים), אין כמובן דבר וחצי דבר. הוא גם היה מגלה ששלי יחימוביץ' מתנגדת באופן נחרץ ועקבי להפרטת משק המים המגולמת באותם תאגידים ומנהלת נגדם מאבק עיקש וממושך בועדת הכספים בכנסת".

גם מנכ"ל פורום תאגידי המים, משה אשכנזי, התייחס לדברי לפיד. במכתב שהוא שיגר אליו היום נאמר: "בציטוטים מתוך דבריך בכלי התקשורת מיוחסות לך אמירות דיבתיות לפיהן תאגידי המים הם האחראים לעליית מחירי המים ומיוחסת שחיתות לפעולת התאגידים. ובכן מר לפיד, כמי שהיה עיתונאי עד לא מזמן וכיום ראש מפלגה המתמודד על מקומו כנבחר ציבור, מן הראוי שתעשה שיעורי בית ותלמד את הנושא במקום לצאת באמירות מופרכות, לא נכונות ופופוליסטיות. כמי שרוצה להיות שר חינוך, לא היית רוצה שילדי ישראל יכינו את עבודותיהם מבלי שלמדו את החומר טרם ניגשו למבחן. הלא כך?".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בכנס שדרות, דצמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"העבודה היא היום מפלגתם של הוועדים הגדולים". לפיד/דייב בוימוביץ'

עוד כתב אשכנזי: "אני וחבריי לפורום תאגידי המים מתנגדים נחרצות להעלאת מחירי המים. נהפוך הוא, אנו בעד הורדה במחירי המים. כך הודענו לרשות המים, לראשי השלטון המקומי ולציבור כולו. מחירי המים בישראל גבוהים מדי, ואין כל סיבה להמשך העלאת המחיר. יתרה מכך, לו היית בודק בגוגל היית אף מגלה שאך לפני שנה הציעו תאגידי המים לצמצם את מספרם משמעותית. הצעה שנפלה על אזניים ערלות".

במקביל, יו"ר מפלגת "יש עתיד" תקף היום את יחימוביץ' על תכניתה החברתית-כלכלית. בהופעתו בכנס שדרות לחברה אמר לפיד: "הבעיה בתכנית הזו היא שבכל פעם שאתה מתרגם אותה למספרים אמיתיים היא מובילה רק לדבר אחד: לפיטורים המוניים ולהעלאת מיסים על מעמד הביניים הישראלי. העבודה היא היום מפלגתם של הוועדים הגדולים. היא לא תיגע בהם".

לפיד הוסיף: "העיתונות מפרסמת שוועד עובדי חברת החשמל העלים 3.4 מיליארד שקלים מכספי הציבור, הגברת יחימוביץ' לפתע ממלאה פיה מים כי ההסתדרות שולטת במפלגה שלה. וכמו תמיד מעמד הביניים הישראלי, שגם ככה סוחב את כל המדינה על כתפיו, יצטרך לשלם את כל החשבונות. כל ניסיון להגשים אפילו חלק קטן מהתכנית של מפלגת העבודה יוביל באופן בלתי נמנע לגל פיטורים ולהעלאת מסים על מעמד הביניים"

לקריאה נוספת:
התכנית החברתית-כלכלית של שלי יחימוביץ'
דעה: כלכלה הוגנת או כלכלת בחירות?
קמפיין לפיד לתלמידים: "שכנעו ההורים להצביע יש עתיד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully