וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינהל האזרחי הרס כרם השייך לקצין צה"ל בבנימין

יהושע בריינר

18.12.2012 / 16:45

פקחים של המינהל הרסו תשתיות וסילקו שתילים בכרם בהתנחלות קידה שבבנימין, בטענה כי הוקמה על אדמות מדינה בניגוד לחוק. בעל הכרם משרת כקצין אג"ם בחטיבת יהודה

המינהל האזרחי סילק שתילים והרס כרם שנבנתה לטענת אנשיו בניגוד לחוק סמוך להתנחלות קידה בבנימין. בעליו של הכרם, מתברר, הוא אביב דורות - קצין צה"ל בדרגת רב-סרן המשרת בחטיבת יהודה ששייכת לפיקוד מרכז. פקחים של המינהל האזרחי פינו הבוקר (שלישי) שניטעו לפני כשנתיים על ידי רס"ן דורות, קצין אג"ם בחטיבה המרחבית, שקיבל ציון לשבח על תפקודו במלחמת לבנון השנייה. מדובר במטע גפנים בשטח כארבעה דונמים, המוגדרים כאדמות מדינה – ולא בקרקע בבעלות פלסטינית. אנשי המינהל האזרחי טוענים כי רס"ן דורות לא קיבל את ההיתרים הדרושים לגידולים חקלאיים בשטח וכי מדובר בפלישה בלתי חוקית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזור שבו ניטע הכרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

עלות הנזק שנגרם לכרם וכן לתשתיות שהוקמו במקום מוערכת ב-50 אלף שקלים. מקורביו של הקצין סיפרו כי "הכרם ניטע מתוך אידיאליזם בלבד, ולא מתוך כוונות רווח". לדבריהם, "הוא קיבל אישורים מהחטיבה להתיישבות ולא התקבלה שום התרעה מראש על הכוונה להרוס את הכרם. מאז שהמינהל האזרחי הודיע לפני כשנתיים שיש בעיה עם שתילת הגפנים נעצרה העבודה בכרם ולא בוצע שום שינוי בשטח. חבל ועצוב שהגענו למצב כזה, שבו הורסים לגמרי כרם שהשקיעו בה רבות". רס"ן דורות נחשב לקצין מוערך מאוד בשל תפקודו בחטיבת יהודה וכן בשל עברו כמפקד בחטיבת הנח"ל שחילץ פצועים תחת אש במלחמת לבנון השנייה.

מדובר צה"ל נמסר כי "עם קבלת צו פינויי ננטש הכרם לפני חודשים, והבוקר נאספו שאריות הציוד אשר היו במקום."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully