וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל האזרחי הרס מסגד פלסטיני שכבר נהרס בעבר

יהושע בריינר

4.12.2012 / 12:06

המינהל האזרחי הרס שוב את המסגד בכפר הפלסטיני אל מופקרא ליד חברון. בדיון שהתנהל בבג"ץ, אמר נשיא העליון גרוניס: "יש להרוס מבנים כשהם קטנים"

אנשי המנהל האזרחי הרסו הבוקר (שלישי) את המסגד הניצב בכפר הפלסטיני אל-מופקרא, מדרום לחברון, מפני שנבנה בצורה בלתי-חוקית. דחפורים שנשכרו על ידי מערכת הביטחון באו לכפר, הסמוך להתנחלות אביגיל, והרסו את המבנה, בהתאם להנחיה של שופטי בית המשפט העליון שדנו לפני כחודש בעתירה שהגישה עמותת "רגבים". העמותה טענה כי "המנהל האזרחי איננו פועל לסיכול בנייה פלסטינית בלתי-חוקית", והצביעה על המסגד כדוגמה לכך. במהלך הדיון, אמר נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס כי "יש להרוס מבנים כשהם קטנים".

המסגד עצמו אותר לפני שנה, וכבר נהרס פעם אחת על ידי המנהל האזרחי. למרות זאת, הפלסטינים המשיכו בבניית המקום, כשבין היתר הגישו הפלסטינים בקשה להתיר את הבנייה במקום בדיעבד. הצעה זו לא התאפשרה, משום שהכפר עצמו נמצא בתוך שטח אש של צה"ל, ובעמותה הגישו עתירה לבג"ץ. השופטים אסרו את המשך הבנייה במקום ואולם גם אז נמשכה בניית המסגד. בדיון שנערך לפני חודש הודיעו נציגי המדינה כי בעקבות ההפרות החוזרות והנשנות, המסגד ייהרס בימים הקרובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבים מתבוננים בהריסת המסגד, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החוק צריך להישמר גם אל מול הפלסטינים", אמרו הבוקר ב"רגבים". לדברי אנשי העמותה, הריסת המסגד היא "תמרור אזהרה לתושבי הכפר אל-מופקרא ודרום הר חברון, שעליהם לשמור את החוק ולבנות במקומות המיועדים לכך. אנו נמשיך לתעד את העבריינות הפלסטינית וכל בניה שתהיה לא חוקית תטופל בזירה המשפטית והציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully