וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בשדרות: שטייניץ ביטל במפתיע השתתפותו בכנס

רמי שני וטל שלו

18.12.2012 / 11:30

שר האוצר הודיע ברגע האחרון כי לא ישתתף בכנס שדרות לחברה, בשל אילוצי לוח זמנים. מארגני האירוע: "חוסר אומץ ציבורי". יחימוביץ' תקפה: "נתניהו חושש לתת תשובות"

שר האוצר, יובל שטייניץ, ביטל ברגע האחרון את השתתפותו בכנס שדרות לחברה. שטייניץ, שאף היה אמור לנאום בכנס שנפתח הבוקר (שלישי) ויימשך גם מחר, הודיע כי לא יופיע – בשל אילוצי לוח זמנים. מנגד, המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים, משה יעלון, הודיע כי יגיע לכנס כמתוכנן. גם שר הפנים אלי ישי ישתתף.

לכל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

שר האוצר יובל שטייניץ ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר בוועידת הכספים, יולי 2012. עומר מירון
ביטל ברגע האחרון. שטייניץ/עומר מירון

לדברי המארגנים, התנהגותו של שר האוצר מבטאת חוסר אומץ ציבורי. "הוא מפחד להיתקל בתגובות לא מחמיאות", אמר בכעס יו"ר הכנס, שי בן יעיש. "לא ברור איך הוא החליט לעשות את זה אחרי שהבטיח את השתתפותו והיה אמור לנאום בכנס הפתיחה". בשלב זה לא ברורה תמונת השתתפותם בכנס של דוברים אחרים מהליכוד וממפלגות קואליציוניות אחרות. ראשי הכנס הביעו תקווה כי בסופו של דבר כל הדוברים הנושאים תפקידים בכירים בממשלה ישתתפו באירועים המתוכננים.

יו"ר מפלגת העבודה ,שלי יחימוביץ', שהשתתפה בכנס, תקפה את שטייניץ על החלטתו להיעדר מהאירוע. לדבריה, שר האוצר וראש הממשלה בנימין נתניהו חוששים לתת תשובות על השאלות הכלכליות והחברתיות הקשות ביותר. "לנתניהו יש עניין עצום לא לקיים שום דיון כלכלי וחברתי, כי אז יצטרך לענות על השאלות הקשות ביותר בדבר כוונותיו לגזרות קשות שהוא מתכנן לציבור. הוא יצטרך להשיב כיצד זינקו בתקופתו מחירי המזון והדיור ונשחק השכר", אמרה יחימוביץ'.

"בזמן שנתניהו ושטייניץ מפחידים אותנו עם יוון וספרד, כלכלות שאינן מזכירות אפילו את כלכלת ישראל, הפכנו בלי לשים לב למכסיקו וצ'ילה ואנו דומים להן בצורה מפחידה בפערים העצומים בין עוני לעושר", הוסיפה יחימוביץ', שהאשימה את נתניהו כי הוא מייצר בכוונה התלקחויות חסרות תכלית במישור המדיני, "גם במחיר נזק לישראל ובלבד שעד הבחירות לא יתקיים דיון כלכלי וחברתי שהוא הבטן הרכה שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully