וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברה השתלת ריאות ממעשן כבד - ומתה מסרטן

ג'ניפר ודרוול, חולת סיסטיק פיברוזיס מאנגליה, התחתנה אחרי שעברה את ההשתלה המיוחלת. כעבור זמן קצר חלתה בסרטן - וגילתה: הריאות שקיבלה הגיעו מאדם שעישן 20 סיגריות ביום

אישה מבריטניה לקתה בסרטן ומתה אחרי שבגופה הושתלו ריאות שנלקחו מגופו של מעשן כבד. כלי תקשורת בבריטניה סיקרו בהרחבה השבוע את סיפורה של ג'ניפר ודרוול, בת 27, שמתה בביתה בקיץ האחרון, אחרי שעברה השתלת ריאות בבית החולים בלונדון.

ודרוול, תושבת מחוז אסקס שבמזרח אנגליה, אובחנה בגיל שנתיים כלוקה בסיסטיק פיברוזיס, ובשנים האחרונות לחייה נאלצה להסתייע בחמצן לאורך כל שעות היממה. בשנת 2009, מצבה הדרדר, והיא נרשמה להשתלת ריאות. אחרי שנה וחצי של המתנה, נמסר לה כי נמצא תורם מתאים, וב-2011 היא עברה השתלה של שתי ריאות. זמן קצר לאחר מכן, היא התחתנה עם חברה לחיים זה ארבע שנים, דיוויד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ניפר ודרוול/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנה בלבד אחרי השתלת הריאות, אובחנה ג'ניפר כחולה בסרטן ריאות. אחרי האיבחון נמסר לה כי תורם הריאות היה "אדם בגיל העמידה, שעישן 20 סיגריות ביום". היא מתה ב-24 באוגוסט השנה. אביה של ג'ניפר, קולין, הקים לאחרונה עמוד פייסבוק שנועד לעודד לא-מעשנים להירשם לתרומת איברים בבריטניה. הוא אמר לבי-בי-סי כי אם בתו הייתה יודעת מה מצבן של הריאות, היא הייתה מעדיפה לוותר על ההשתלה. "היא מתה מוות שנועד לאדם אחר", אמר.

בית החולים שביצע את ההשתלה מסר כי רק במקרים נדירים מטופלים מבקשים לא לקבל ריאות בריאות מתורמים מעשנים במקרים של התאמה מלאה. "עם זאת, אנחנו מקבלים את העובדה שג'ניפר הייתה צריכה לקבל את אפשרות הבחירה במקרה הזה, ואנו מתנצלים בכנות על המקרה".

סיסטיק פיברוזיס (CF) היא מחלה גנטית השכיחה ב-1 מתוך כ-2,500 תינוקות לבנים. היא מתאפיינת בנזקים בריאות, בבלוטות הזיעה, במערכות העיכול והמין ובלבלב. כיום מצליחים רבים מהחולים להגיע לגילאים מבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully