וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הגשת האישום נגד ליברמן בצל מגעים להסדר

בניגוד להערכות קודמות, הפרקליטות תדחה בכמה ימים את הגשת האישום נגד שר החוץ הפורש בפרשת השגריר בבלרוס, כנראה בשל מגעים להסדר טיעון ושאלת מועד כניסת ההתפטרות לתוקף

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

הפרקליטות דחתה את מועד הגשת כתב האישום נגד שר החוץ הפורש, אביגדור ליברמן, בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר מבלרוס. גורמים בפרקליטות העריכו תחילה כי היום (שלישי) יוגש כתב האישום לבית משפט השלום בירושלים, אולם לפי שעה מועד ההגשה נדחה בכמה ימים. ההחלטה על הדחייה נובעת ככל הנראה מכך שהמועד המדוייק של כניסת ההתפטרות של ליברמן לתוקף לא ברור. בנוסף, קיום המגעים בין הצדדים להשגת הסדר טיעון השפיעה על ההחלטה לדחות את הגשת כתב האישום.

לפי טיוטת כתב האישום, השגריר זאב בן אריה העביר לידי ליברמן, בעת כהונתו במשרד החוץ, מידע על בקשת הפרקליטות לבצע חיקור דין בעניינו, וזה בחר להמשיך ולקדם את מינויו למרות שידע שיש בכך פסול, תוך שהוא פועל בניגוד עניינים. בפרקליטות בוחנים את האפשרות לזמן לחקירה את חברי ועדת המינויים של משרד החוץ, שאישרו את מינויו של בן אריה לתפקיד השגריר בריגה, בעקבות פרסום אמש בערוץ 10 על כך שהם מעוניינים להציג את גרסתם למשטרה, כיוון שכלל לא נחקרו בפרשה. בשל כך, ייתכנו שינויים בכתב האישום.

שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס פעילי ישראל ביתנו בנצרת עלית , דצמבר 2012. יותם רונן
מגעים להסדר טיעון. אביגדור ליברמן/יותם רונן

בעקבות הודעת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי בכוונתו להגיש כתב אישום נגד יו"ר ישראל ביתנו, הגיש ליברמן בתחילת השבוע מכתב התפטרות לראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אלה היו כמעט ארבע שנים מרתקות בממשלה ובמשרד החוץ. נהניתי לעבוד עם ראש הממשלה. היו עליות, והיו מורדות. הייתה תקופה מרתקת ביותר, אבל אני נפרד באופן זמני בלבד. אני מניח שההפסקה תהיה קצרה ביותר", אמר ליברמן זמן קצר לאחר שהתפטר. בתום חקירה שנמשכה כמה שנים החליט היועץ המשפטי וינשטיין לסגור את תיק החקירה המרכזי נגד ליברמן, שבו נחשד בקבלת מיליוני דולרים מאנשי עסקים בזמן כהונתו כשר וכחבר כנסת. אתמול נפגשו פרקליטיו של ליברמן עם נציגי הפרקליטות כדי לדון בהסכם להסדר טיעון בפרשת השגריר. הפגישה לא הניבה תוצאות בשל הוויכוח בין הצדדים בנוגע לסוגיית הטלת הקלון על ליברמן, שעלולה למנוע את מינויו לשר בעתיד. כמו כן הצדדים חלוקים בנוגע לקיום הליך משפטי מהיר, בניסיון לסיימו לפני הבחירות לכנסת, שיתקיימו ב-22 בינואר. ליברמן מצדו, הצהיר כי "הכוונה היא לא לעסקת טיעון, אלא להגיע לבית משפט".

לצד התמיכה שקיבל ליברמן מחבריו בקואליציה, ואף מראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו, השר מיכאל איתן קרא ליועץ המשפטי לממשלה שלא להיענות לבקשות להימנע מהטלת קלון על שר החוץ. "הסרת הקלון מליברמן תטיל קלון כפול ומכופל על מדינת ישראל ועל הנורמות שבהן פועל השירות הציבורי שלנו", כתב איתן. "אני קורא לך לדחות מכל וכל את הבקשה למחיקת הקלון ולפעול בבית המשפט להטלת קלון בגין העבירה בה הגשת כתב אישום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully