וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסדר טיעון? פרקליטי ליברמן ייפגשו עם וינשטיין

קובי דוד וגלעד גרוסמן

16.12.2012 / 20:57

למרות דבריו הבוקר, בערוץ 2 דווח כי החלו מגעים לקראת הסדר. הערב אישר ליברמן את דבר הפגישה והוסיף: "מקווה שניתן יהיה לסיים את הסיפור הזה בחודש ושבוע עד הבחירות"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

שר החוץ אביגדור ליברמן, שהגיש הבוקר מכתב התפטרות לראש הממשלה בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בפרשת השגריר בבלארוס, הבהיר הערב (ראשון) כי עורכי דינו ייפגשו מחר עם היועץ המשפטי לממשלה וכי הוא "מקווה שניתן יהיה לסיים את הסיפור הזה בחודש ושבוע עד מערכת הבחירות". מוקדם יותר אף דווח בערוץ 2 כי מטרת הפגישה מחר היא "לנסות לגבש עסקת טיעון". עם זאת, דווח עוד כי היועץ המשפטי יהודה וינשטיין לא יוותר על האפשרות להטיל קלון על ליברמן.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס פעילי ישראל ביתנו בנצרת עלית , דצמבר 2012. יותם רונן
"אני רוצה להסתכל על עצמי בבוקר ולדעת מי אני". ליברמן, הערב/יותם רונן

הבוקר, לאחר שהגיש את התפטרותו, אמר ליברמן: "אני מאוד מקווה שזה יהיה תהליך מהיר. אני קורא עיתונים ומקבל הרבה פרטים. הכוונה היא לא לעסקת טיעון, אלא להגיע לבית משפט. זו הדרך הנכונה והראויה, וצריך לוודא שזה יהיה בתהליך מהיר. לא יודע מאיפה נפוצות שמועות. גם לא החלפתי מילה עם פינקלשטיין על ההתפטרות ולא על ההליך המשפטי. הכל גן עדן".

במפגש הערב עם פעילי מפלגת ישראל ביתנו בנצרת עילית התייחס ליברמן שוב להתפטרות שעליה הודיע כבר ביום שישי. "מכיוון שכולם מסכימים על העובדות ואין שוני בגרסאות, זה חייב להיות משפט מהיר", הסביר ליברמן. "התפטרתי מתפקידי כשר החוץ והודעתי ליו"ר הכנסת שאני מסיר את החסינות. אני רוצה כמה שיותר מהר לרוץ עד הבחירות ולסיים את הפרשה הזאת לגמרי". עוד אמר ליברמן: "אני רוצה להסתכל על עצמי בבוקר ולדעת מי אני".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ליברמן סיפר במפגש, שבו לקחו חלק גם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' וחברת הכנסת ליה שם טוב, על כניסתו לפוליטיקה, שהחלה עם מינויו למנכ"ל משרד ראש הממשלה. "אם עד 96' שילמתי פעמיים דו"ח על חניה, אז מיולי 96' בלי עין הרע אין לי יום אחד בלי חקירה פתוחה, בלי שאני יעד מודיעיני, בלי האזנות בלי מעקבים", אמר, והוסיף: "אמרתי: עכשיו זה ייגמר, יהיה כל כך משעמם, אבל כנראה שלכל דבר יש סוף. אני חושב שמ-96' עברתי כמה וכמה חוויות, אז הגיע הזמן לברר את כל הדברים עד תום".

שר החוץ, שהתפטרותו תיכנס לתוקפה ביום שלישי, מתח במפגש ביקורת על שיטת הממשל הנוכחית. "מתוך 120 ח"כים, אנחנו 29 שרים ולא יודע כמה סגנים. הדבר הזה הוא מאוד מאוד לא בריא. זה מסבך את יכולת השליטה, יותר מדי שרים וביורוקרטיה", הסביר. "זה הוצאות מיותרות ובטח ובטח כשיש לך 14 מפלגות. אז הסכם קואליציוני וההסכמים הכרוכים בכך זה יותר מדי. רפורמה שלטונית זה דבר הכרחי, ובמבנה הנוכחי זה בלתי אפשרי".

ליברמן התייחס לאיחוד מפלגות הליכוד וישראל ביתנו ואמר: "עשינו צעד נכון כשהחלטנו לאחד את הרשימות, יש שתי מפלגות נפרדות, אנחנו ממשכים להתקיים כשתי מפלגות נפרדות אבל יש רשימה אחת". לדבריו, "זה צעד ראשון מעשי בדרך לרפורמה השלטונית שאנחנו מדברים עליה. מבנה המדינה האידיאלי מבחינתי – ראש ממשלה שנבחר באופן ישיר, 18 שרים וארבעה סגנים, הפרדה מוחלטת בין הרשות המבצעת לרשות המחוקקת כך ששר לא יוכל להיות חבר כנסת ולהפך, הצבעת אי אמון רק ברוב מיוחס - לפחות 70 ח"כים שמצביעים אי אמון ואי אפשר להפיל ממשלה בנושא התקציב. ראש הממשלה יוכל לקיים ממשלת מיעוט כמו שלמשל בארצות הברית היו תקופות שלנשיא לא היה רוב, לא בקונגרס ולא בסנאט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully