וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס הרמטכ"ל ליחידה ממנה נגנבו מנועים של F-16

16.12.2012 / 18:11

אף שנפתחה נגדה חקירת מצ"ח, יחידת האחזקה של חיל האוויר זכתה במקום הראשון בקטגוריית היחידה הטכנולוגית. פרס ניתן גם ללוחמי כיפת ברזל. ואיזו יחידה מבצעית במקום הראשון?

פרס הרמטכ"ל יוענק מחר (שני) ליחידות מצטיינות בצה"ל לשנה החולפת. הפרס המפתיע של השנה יוענק ליחידת האחזקה של חיל האוויר, שממנה נגנבו לפני כשבועיים מנועים של מטוסי קרב מסוג F-16, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. למרות פתיחת חקירת מצ"ח, הוחלט שלא למנוע מהיחידה את המקום הראשון בקטגוריית היחידות הטכנולוגיות. במקום השני באותה קטגוריה זכתה יחידת "יפתח", האחראית לפיתוחים טכנולוגיים בשעת חירום ושגרה עבור יחידות העילית של צה"ל. במקום השלישי זכתה יחידת מאש"א בתל השומר, שאחראית לייצור טנק המרכבה.

בקרב היחידות המבצעיות תקבל טייסת נחשון של חיל האוויר את פרס המקום הראשון לאור תרומה משמעותית לאורך כל השנה בפעילות מבצעית בתחום הבקרה האווירית, המודיעין והאותות. את המקום השני גרף גדוד הסיור המדברי, בפיקודו של סא"ל וואחיד אל-הוזייל. "מדובר בגדוד הכי נלחם בצה"ל בשל פעילותו במשולש הגבולות בדרום המדינה", הסביר קצין בכיר שלקח חלק בעבודת השיפוט. "בגדוד הזה מתבצעת עבודה ענפה של חינוך לערכים ועזרה לחיילים, מכיתות לעברית שנועדו לסייע למגזר הבדואי, שמרכיב את מרבית הגדוד, ועד סיוע למבחני תיאוריה בנהיגה". במקום השלישי בקטגוריית היחידות זכו יחד גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים ויחידת עוקץ, הידועה בפעילות בחוליות קטנות בגזרות רבות.

בקטגוריית החטיבות הסדירות זכתה שייטת ספינות הטילים של חיל הים, שידעה להתאים את פעילותה למרות שינוי האיומים בגזרות השונות. עיקר הקושי בפיקוד על השייטת נוצר בשל מוטת שליטה רחבה בשל המרחק הרב בים הכלים השונים. במקום השני זכתה חטיבת 401, חטיבת השריון בעלת טנקי המרכבה סימן 4, שפועלת בגזרות רבות ושזכתה לשבחים ממפקדי האוגדות השונות. במקום השלישי זכתה כנף ההגנה האווירית של חיל האוויר, הכוללת את חיילי סוללת כיפת ברזל, שלקחו חלק משמעותי במבצע עמוד ענן. "כל אזרחי מדינת ישראל יודעים מה עשו חיילי כיפת ברזל במבצע עמוד ענן ואין צורך להוסיף מילים", הסביר הקצין הבכיר.

אוגדה 91 בפיקודו של תא"ל הרצי הלוי זכתה במקום הראשון בקטגוריית האוגדות בשל רמת כשירות גבוהה ומוכנות למלחמה בגזרת לבנון. במקום השני זכתה עוצבת האש בפיקודו של תא"ל אהרון חליוה, בעיקר בשל רמת מוכנות גבוהה ופיתוח תכניות אופרטיביות בקשת טווחים ויכולות שלא ניתן לפרסם. אוגדת איו"ש בפיקודו של תא"ל חגי מרדכי זכתה במקום השלישי בשל היקף הפעילות, מוטת שליטה רחבה וסיכול פעילות חבלנית עוינת.

סוללת כיפת ברזל בגוש דן, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
המקום השלישי והמכובד בקטגוריית החטיבות הסדירות. סוללת כיפת ברזל בגוש דן/נמרוד סונדרס

במקום הראשון בקטגוריית חטיבות המילואים זכתה חטיבת המילואים "שועלי" בפיקודו של אלוף-משנה אבי דהן. במקום השני - מחוז דרום בפיקוד העורף בפיקודו של אל"מ דורו מור יוסף, ובמקום השלישי - חטיבה 8, המכונה גם "חטיבת הזקן", של פיקוד צפון הכוללת טנקים מסוגים שונים.

במקום הראשון בקטגוריית ההדרכה זכה בית הספר להגנה האווירית, ואילו בסיס האימונים החטיבתי של גבעתי זכה במקום השני. במקום השלישי זכה בית הספר לשלישות. בקטגוריית יחידות תומכות לחימה זכתה במקום הראשון יחידת המודיעין של פיקוד דרום, במקום השני יחידת חימוש מרחבית של פיקוד מרכז, ובמקום השלישי יחידת המודיעין 8200.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully