וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מנועי F-16 נגנבו מבסיס במרכז הארץ

6.12.2012 / 0:01

מחדל ביטחוני חמור בחיל האוויר: מנועים של מטוסי הקרב בשווי מיליוני שקלים נגנבו מהבסיס. על פי החשד, אזרח או חייל המשרת בבסיס סייעו לגנבים. "אירוע חמור וראשון מסוגו"

פרסום ראשון: מחדל ביטחוני חמור בחיל האוויר. לוואלה! חדשות נודע כי בימים האחרונים גילו בחיל כי מספר מנועים של מטוסי קרב מסוג F-16 נגנבו מבסיס במרכז הארץ. על פי החשד, ולדברי גורמים בכירים בחיל, הכנופיה שגנבה את המנועים נעזרה בגורם מתוך הבסיס, וזאת לאור העובדה שלא נתגלו פרצות בגדר, ומכאן סביר שאנשיה נכנסו דרך השער, כמו גם שלצורך שינוע המנועים והוצאתם מהבסיס, נדרש שימוש ברכב גדול, ומכאן שלא סביר שהגנבים נכנסו ויצאו באופן רגלי.

מפקד הבסיס מיהר לפנות למשטרה הצבאית החוקרת עם היוודע דבר הגנבה. על פי ההערכות, הגנבים נעזרו באזרח העובד בתוך הבסיס, או לחלופין בחייל המשרת בו. גורמים בחיל האוויר ציינו כי מדובר באירוע חמור וראשון מסוגו בחיל. לא ברור מי עומד מאחורי הפעולה, ולשם מה נגנבו המנועים, אולם בין היתר נבדק החשד שמדובר בגנבי מתכות. עד כה לא נעצר חשוד בפרשה. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "נפתחה חקירת מצ"ח שמסקנותיה יובאו בפני הפרקליטות הצבאית".

בחודש מאי פרצו אלמונים לבסיס קציעות שבדרום הארץ, והצליחו לגנוב שני ג'יפים מסוג "סופה". ככל הנראה, החשודים קרעו את הגדר ההיקפית, איתרו את שני הג'יפים ונמלטו מהבסיס במהירות. כוח צבאי שהיה אחראי על הגנת הבסיס הבחין באירוע באיחור, ודיווח על כך למפקדים הממונים, אשר פתחו במרדף אחר הגנבים. אל המרדף הצטרפו כוחות משטרה, שחסמו צירים מרכזיים באזור, אך למרות זאת הצליחו הגנבים להימלט.

בפברואר נחשפה בוואלה! חדשות פרשיית ענק בה נגנבו אלפי פגזי טנקים מבסיס תחמושת של צה"ל בדרום, לאחר שאלמונים הצליחו לחדור לשטח הבסיס. כתבי אישום הוגשו נגד אזרחים המעורבים בפרשה והמשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה בחקירה נגד חיילים ומפקדים חשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully