וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין החדש של מרצ: "הקול שלך בטוח נגד ביבי"

16.12.2012 / 13:00

מפלגת השמאל השיקה את מסע הבחירות שלה ותקפה לא רק את נתניהו, אלא גם את ראשי מפלגות העבודה, "התנועה" ו"יש עתיד": "המרכז זה המקום הכי נמוך בפוליטיקה הישראלית"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

קמפיין מרצ יוצא לדרך: מפלגת השמאל השיקה היום (ראשון) את מסע הבחירות שלה, שכותרתו: "הקול שלך בטוח נגד ביבי". במסיבת עיתונאים שנערכה ב"מועצה לישראל יפה" בתל-אביב השתתפו יו"ר מרצ זהבה גלאון, חברי הכנסת אילן גילאון וניצן הורוביץ - וכן מספרי 4 עד 6 ברשימה לכנסת: מיכל רוזין, עיסאווי פריג' ותמר זנדברג. צעירי מרצ הגיעו למקום בחולצות ירוקות.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יחימוביץ' אומרת שלקרוא למפלגת העבודה שמאל זה עוול היסטורי". מתוך קמפיין מרצ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הבחירות הקרובות הן משאל עם על ראש הממשלה ביבי נתניהו: "כן נתניהו, או לא נתניהו", אמרה יו"ר מרצ זהבה גלאון. "בבחירות האלה חייבים לבחור צד, ויש רק שני צדדים: או ימין או שמאל. אם רוצים בהמשך שלטון הממשלה הרעה הזאת, ממשלה מחרחרת מלחמה שהובילה אותנו למפולת מדינית, שהגדילה את הפערים החברתיים שמפוררת את הדמוקרטיה, או רוצים שנחליף אותה. או ימין או שמאל, ומרצ מתמודדת בבחירות הקרובות כמפלגת השמאל הציונית היחידה בישראל".

לדברי גלאון, "זו אחריות גדולה להוביל מחנה שממשלת נתניהו האחרונה רדפה פוליטית, ניהלה נגדו משא תעמולה ביוזמות חקיקה ובסתימת פיות, ומה שהיה בכנסת הקודמת יהיה פיקניק לעומת הכנסת הבאה. רשימת הליכוד ביתנו היא רשימה קיצונית. גורל השמאל מוטל היום על כתפיה של מרצ - ורק עליה, כי מפלגת העבודה שברה חזק ימינה. באחרונה שמעתי את שלי יחימוביץ' אומרת שלקרוא למפלגת העבודה שמאל זה עוול היסטורי. היא אפסנה בארון את הדגל המדיני. ושמעתי גם את ציפי לבני, איך היא בורחת מהשמאל. היא רוצה לקבל קולות מאנשים שהיא בזה לערכים שלהם. בשבוע שעבר היא נזפה במספר שתיים שלה, אחרי שאמר שהוא מהשמאל. המרכז זה המקום הכי נמוך בפוליטיקה הישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"חיקו החמים של הקונצנזוס"

יו"ר מרצ המשיכה לתקוף את מפלגות המרכז והצהירה: "במרכז בכלל אני לא רואה השקפת עולם. יש רק תפקידים, ולכן במפלגות המרכז לדורותיהן יש גמישות. הן יכולות להיות שותפות בכל ממשלה. בסופו של דבר, הצבעה עבור מפלגות המרכז קדימה, 'יש עתיד', 'התנועה', העבודה - כל המפלגות שמסתופפות בחיקו החמים של הקונצנזוס - היא הצבעה עבור שום דבר. זו החלטה שלא להחליט או בעצם כן – החלטה לבחור בביבי. לא יחימוביץ' ולא לבני אמרו שלא יישבו עם נתניהו. לבני ב-2009 קרצה לבוחרי השמאל, ואז נבחרו לכנסת שמאלוב-ברקוביץ' ועתניאל שנלר, ולבני, שכשלה בהרכבת הממשלה, כשלה גם בניהול האופוזיציה. אני הייתי יחד עם חברי ממרצ יו"ר האופוזיציה בפועל. מה שעשינו עם שלושה ח"כים לא עשתה לבני עם 28. התייצבנו מול כל יוזמות החקיקה הפאשיסטיות של הימין".

גלאון הוסיפה, כי "כל הצבעה לאחת ממפלגות המרכז תגלגל את הכול לקואליציה של נתניהו. מי שיצביע למפלגות המרכז יבצר את שלטון הימין, כי ציפי ושלי יצטרפו לנתניהו. אני אומרת את זה באחריות גמורה, כי אף אחת משתיהן לא התחייבה שלא תשב עם נתניהו. כי יש להן מחויבות למועמדים ברשימה שלהן שדרשו מהן שלא להתחייב שלא תשב בממשלת נתניהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקול שלך בטוח נגד ביבי". גלאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מרצ התחייבה בפני הבוחרים שלה, שלא תיקח את הקולות שלהם למקומות שהם לא התחייבו אליהם. רק במרצ הקול שלך בטוח נגד ביבי. זה המסר במרכז הבחירות שלנו. ולצד מסר זה אנחנו מתכוונים להדגיש את הערכים שלנו: אנחנו לא מפלגת העבודה שמדברת רק על צדק חברתי או רק על הסדר מדיני. אצלנו זה לא מאבק בכפייה הדתית או שוויון מגדרי. זה גם וגם".

חבר הכנסת אילן גילאון, מספר 2 במרצ, דיבר אף הוא באירוע ואמר: "עם אידיאולוגיה כן הולכים למכולת. רק עם אידיאולוגיה הולכים למכולת, משום שהאידיאולוגיה היא היחידה שקובעת באופן רציני מי מקבל כמה ומי משלם כמה. מול כל התופעה הזו של קבוצת המפלגות הלא מזדהות, מול כל אלה אנחנו באים ואומרים שבריק הזה אנחנו צריכים לדבר אמת. מול מפלגות שמורכבות על ידי חברות כוח אדם שמספקות מועמדים. המגניבים והסחים זה מה שהולך היום. זאת תופעה שהיא בלתי נסבלת בחברה הישראלית. אין שמאל שאיננו סוציאליסטי. אין סוציאליזם שהוא לא שוחר שלום. אין שוחר שלום שלא מצביע על פיתרון קונקרטי. אין פיתרון אחר מלבד חלוקת הארץ".

חבר הכנסת ניצן הורוביץ, מספר 3 ברשימת מרצ לכנסת, התייחס למשבר בערוץ 10. לדבריו, "ראש הממשלה מבצע סיכול ממוקד בערוץ עשר. אנחנו מאתמול היינו במגעים עם העובדים. פניתי לכנסת בבקשה לכנס אותה כדי לקיים דיון דחוף בעניין. מה שביבי עושה לערוץ עשר זה שלב נוסף במאבק שלו ושל ליברמן וישי נגד כל מוקד של ביקורת במדינה הזאת. הם עשו את זה לאקדמיה, למערכת המשפט ועוד. מוקדים שמגנים על זכויות האזרח. מול המערכה הזאת עמדה רק מפלגה אחת: מרצ. אם נגזר עלינו להיות באופוזיציה מול קדנציה נוספת של ביבי, ישי, ליברמן וגפני, אנחנו צריכים להיות מי שיילחם נגדם. לא מי שיזחל אליהם ביום שאחרי הבחירות".

לקריאה נוספת:
מרצ עתרה לבג"ץ: להורות לנתניהו לפטר מיד את ליברמן
מפלגות השמאל-מרכז נגד נתניהו: "פירק מערכת הבריאות"
כל הפרטים על מפלגת מרצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully