וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקול הצף: לפיד או לבני - במי עדיף לבחור?

הגולשים מתלבטים בין מפלגות, ומערכת וואלה! מסייעת לקבל מהן תשובות. והפעם: גל אזור מנסה להבין מה ההבדלים בין "התנועה" לבין מפלגת "יש עתיד". הצטרפו לדיון בתגובות

גוש השמאל-מרכז ישראלי מפוצל במיוחד במערכת הבחירות לכנסת ה-19, וההבדלים בין המפלגות המרכיבות אותו אינם לגמרי ברורים. כך כתב הגולש גל אזור במדור "המתלבט" בעמוד הפייסבוק של וואלה! חדשות: "אני לא ממש מתלבט, אלא יותר תוהה מה ההבדל בין 'התנועה' לבין 'יש עתיד'. שתיהן עוד לא ממש הציגו עקרונות מדיניים או חברתיים, אלא בעיקר נבחרת של כוכבים. אני לא מזלזל בעשייה של חברי המפלגות האלו, אבל לא נראה לי טוב להצביע על סמך ניים-דרופינג. אני גם לא ממש בטוח במה הן שונות מהעבודה או מקדימה, ונראה לי שחוסר הבהירות הזה הולך לפגוע בכל הגוש שהמפלגות האלה משתייכות אליו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכך השיבו לגל אזור המפלגות "יש עתיד" ו"התנועה":

יש עתיד: "שירות שווה וחזרה לשולחן המו"מ"

"גל שלום,

"יש עתיד" היא מפלגת מרכז המייצגת את מעמד הביניים ופועלת לקידומו במגוון נושאים אזרחיים: שירות שווה לכולם, הורדת יוקר המחיה, מהפכה בדיור ובחינוך והקטנת גודל הממשלה.

לצד נושאים אלה הציגה "יש עתיד" את תפישתה המדינית, הקוראת לשיבה מיידית לשולחן המשא ומתן, תוך חתירה לשלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים ושמירה על גושי ההתיישבות.

רשימת "יש עתיד" מורכבת מנשים ואנשים איכותיים, המסורים לרעיון, שהוכיחו חזון, עשייה וביצוע במערכות ציבוריות, חברתיות, חינוכיות ובעולם העסקי. אנשים שוויתרו על משרות נוחות וקפצו למים הפוליטיים כי חייבים לשנות – ואנחנו נשנה. זאת בניגוד למפלגות אחרות, המורכבות מרשימות של מי שהיו ונכשלו, ועברו בקפיצות מבית פוליטי אחד למשנהו. זאת הפוליטיקה הישנה, ואת זה "יש עתיד" באה לשנות.

יאיר לפיד ונבחרת "יש עתיד" באו כדי לשנות. כדי לשים אותך במרכז ולא את האינטרסים הסקטוריאליים והקואליציוניים. יש לנו חוזה עם אזרחי מדינת ישראל, ונעשה הכל כדי לעמוד בהתחייבויותינו.

כדי לשנות נדרשים דרך, נחישות וכוח. את הדרך והנחישות אנחנו מביאים איתנו. את הכוח אנחנו מבקשים לקבל ממך. תן לנו את הכוח, ואנחנו נממש את מה שחשוב לך במסירות. רק לשם זה באנו. יש עתיד!"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

התנועה: "השקעה בחינוך במקום בהתנחלויות"

"הסיבה העיקרית שבגללה ציפי לבני חזרה לחיים הפוליטיים והקימה את 'התנועה' היא אחת: הצורך להציג אלטרנטיבה אמיתית לנתניהו וליברמן ולהחליף את השלטון בישראל. התנועה בראשות ציפי לבני היא היחידה שמציבה היום אלטרנטיבה לנתניהו, בניגוד למפלגות אחרות בגוש, שרק עומדות בתור להיכנס לממשלת נתניהו. 'התנועה' מייצגת את המרכז האמיתי בפוליטיקה הישראלית, מרכז שאינו פשרה בין ימין לשמאל, אלא השקפת עולם העומדת בפני עצמה עם ראש מדיני ולב חברתי.

רשימת 'התנועה' בכל המדדים היא מנוסה וכוללת מנהיגים בולטים לצד מועמדים חדשים המייצגים את הסקטורים השונים בחברה הישראלית, בעלי ניסיון רב ומנהיגות שהוכיחה את עצמה אל מול אתגרים מדיניים, ביטחוניים, כלכליים וחברתיים בעבר ובהווה.

האלטרנטיבה שאנו מציגים היא קודם כל מדינית - הצורך להכות בקיצוניים ולהילחם בחמאס, ובמקביל לחזק את המתונים ויחד עם כל העולם להוביל פתרון מדיני שהוא שתי מדינות לשני עמים. ציפי לבני היא היחידה שמציגה חזית מדינית ברורה אל מול הבידוד המדיני אליו מובילים נתניהו וליברמן את ישראל, ורק היא יכולה להחזיר את הלגיטימציה לישראל ולייצר חזית אזורית, יחד עם מנהיגי העולם של המתונים אל מול הקיצוניים. במישור המדיני, מדובר באסטרטגיה דואלית שחותרת, מצד אחד, למו"מ מדיני עם הצד הפרגמטי בקרב הפלסטינים - מו"מ שנועד להבטיח את האינטרסים הקיומיים של ישראל, אך מן הצד השני דוגלת במלחמה חסרת פשרות בטרור באשר הוא.

בניגוד למפלגות האחרות, 'התנועה' אינה בורחת מהתעסקות בנושאים הגורליים שעומדים בפנינו ומבינה כי הכל קשור. אין צדק חברתי בלי שווין בנטל, ואין יכולת לשנות את סדרי העדיפויות ללא הסדר מדיני. במישור החברתי-כלכלי, מדובר על כלכלת שוק חופשי שאינה מתעמרת באזרחי ישראל ובתחרות שפועלת למען הציבור ולא נגדו. זו האג'נדה השפויה והמאוזנת לה שותף רובו של הציבור הישראלי. אנו נשקיע באזרחים ולא בסקטורים פוליטיים המוגדרים כשותפים טבעיים לראש הממשלה. 'התנועה' תבטל את ההטבות שהעניקה ממשלת נתניהו לסקטור החרדי, מה שהוביל מלכתחילה להנצחת העוני והעמקת הפערים. אנחנו נשקיע בחינוך במקום בהתנחלויות.

סדר היום הכלכלי חברתי של התנועה בראשות ציפי לבני מבוסס על שינוי סדר העדיפויות וחלוקת המשאבים, צמצום יוקר המחיה, חקיקת חוק שירות לכולם וקידום השוויון בנטל, שינוי שיטת הממשל בישראל לצד הגדרת גבולות הקבע של המדינה.

זהו המרכז האמיתי בפוליטיקה הישראלית, המציב סדר יום שמייצג את הרוב הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully