וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרסם בטעות כרוצח מקונטיקט: "תשתקו, זה לא אני"

בתקשורת הפיצו את תמונתו של ראיין לנזה כאחראי לטבח בבית הספר, בו נהרגו 27 בני אדם. בהמשך התברר כי הוא אחיו של היורה, אולם הנזק נעשה. "הייתי בעבודה", כתב בפייסבוק

רויטרס

תארו לכם שאתם גולשים באינטרנט, ופתאום מגלים שרצחתם 27 בני אדם, בהם את אמכם ועוד 20 ילדים, בבית ספר יסודי, ואז התאבדתם. זה מה שקרה אתמול (שישי), ככל הנראה, לראיין לנזה, בן 24 מקונטיקט. הפרטים סביב אירוע הירי בבית הספר בעיירה ניוטאון אמנם טרם התבררו במלואם, אולם לפי תמונת המצב כפי שהיא מוצגת כעת על ידי הרשויות, הרוצח הוא ככל הנראה למעשה אחיו הצעיר, אדם לנזה בן ה-20.

המידע בדבר זיהויו של ראיין לנזה כרוצח הודלף על ידי גורמים במשטרה המקומית, זמן לא רב לאחר האירוע, וככל הנראה פורסם לראשונה בטוויטר של רשת CNN. עם פרסום השם, החלו רבים לחפש פרופיל מתאים בפייסבוק, ועד מהרה "התבייתו" על ראיין לנזה אחד - בן 24, מתגורר בעיר הובוקן שבניו ג'רזי, במקור מניוטאון, העיירה בה בוצע הטבח. צילומי מסך של הפרופיל נפוצו עד מהרה בטוויטר, ולבסוף מצאו את דרכם גם לאתרים של כלי תקשורת, בהם רשתות CNN ופוקס-ניוז, שלא היססו לפרסם את התמונה לצד כותרת בדבר "זיהוי הרוצח".

עשרות הרוגים, רובם ילדים, בטבח בבית ספר יסודי בקונטיקט, ארה"ב, 14 בדצמבר 2012. AP
זירת הטבח, אמש/AP

בדיעבד התברר, כאמור, שהרוצח הוא דווקא האח הצעיר למשפחת לנזה. ראיין לנזה תושאל במשטרה, ועדיין לא ברור מדוע חשבו בתחילה שהוא הרוצח. גורם במשטרה סיפר לרשת CNN כי ראיין שיתף פעולה בחקירתו והוחלט שלא לעצרו, מאחר שככל הנראה לא היה מעורב באירוע. לפי דיווחים לא מאומתים, ייתכן שאדם לנזה נשא על גופו תיעוד של אחיו הבכור בעת מסע הרצח וגרם לטעות בזיהוי. ייתכן גם שעד ראייה זיהה אותו בטעות כאחיו.

פרופיל הפייסבוק של ראיין נחסם כבר ואינו נגיש כעת. מי שעקב אחריו לפני שנחסם (ראו צילום מסך), יכול היה לראות בזמן אמת מה עבר על בעליו באותן דקות. "זה לא אני. הייתי בעבודה, זה לא אני", הוא כתב בעדכון סטטוס. לאחר כמה דקות כתב שוב: "אני באוטובוס, זה לא אני", ו"כולכם תשתקו כבר לעזאזל, זה לא אני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתי באוטובוס, זה לא אני". פרופיל הפייסבוק של לנזה לפני שנחסם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully