וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגדת העתידות עשקה מאות אלפים מלקוחותיה"

13.12.2012 / 17:10

לפי כתב האישום נגד הידעונית מיפו עולה כי נהגה "לנבא" ללקוחות מודאגים גידול סרטני, מוות של קרוב ופרידה מבן זוג, שאותם הבטיחה לפתור תמורת סכומי עתק, "אחרת הכל אבוד"

בשורות רעות: בית משפט השלום בתל אביב הרשיע בשבוע שעבר במסגרת הסדר טיעון את סנא קומע, מגדת עתידות מיפו, בכך שניצלה לקוחות שהגיעו להתייעץ עימה וגבתה מהם עשרות אלפי שקלים בתמורה ל"הסרת קללות" ופתרון בעיות שונות, תוך ניצול המצוקות שבהן היו שרויים. קומע הורשעה לפי הודאתה בארבעה סעיפים של עושק.

אחת מקורבנותיה של קומע היא ש', אשר בסוף שנת 2007 הגיעה לבית הידעונית ביפו. היא שילמה 200 שקלים, ובתמורה קיבלה בשורות רעות: אחד מנכדיה צפוי להיפצע בתאונת דרכים. עוד טענה מגדת העתידות כי לש' בת ה-68 יש גידול סרטני בראשה, ובכלל – היא סובלת מ"עין הרע". אך "למרבה המזל" הוסיפה קומע כי ביכולתה להסיר את הקללה, תמורת סכום של 60 אלף שקלים. מאותו יום ועד חודש מרץ 2008, העבירה ש' לחשבונה של קומע לא פחות מ-182 אלף שקלים. רק כשגילו בניה של ש' כי חשבונות הבנק של אמם התרוקנו כמעט לחלוטין, הם ניגשו לתחנת המשטרה והגישו תלונה במפלג הונאה של מחוז תל אביב, שהחל לחקור את החשדות של הבנים ושל שאר המתלוננים שבכתב האישום נגד מגדת העתידות החמדנית. בהכרעת הדין בעניינה כתב השופט דניאל בארי כי "במעשיה, ניצלה הנאשמת את מצוקתה האישית והרפואית ואת חוסר ניסיונה של המתלוננת".

אך ש' לא הייתה היחידה. א' בן ה-58, הסובל ממחלה ביפולרית (מאניה-דיפרסיה), הגיע גם הוא לביתה של קומע לצורך קריאת עתידו, בתקופה בה טיפל באמו הסיעודית. מגדת העתידות הבטיחה לא' כי יש ביכולתה לסייע לו ולאמו תמורת 6,000 שקלים, אותם העביר לה במהלך הפגישה.

"בהמשך, תוך ניצול מצוקתו של המתלונן, שבה ודרשה הנאשמת שלא כדין 20 אלף שקלים נוספים", נכתב בכתב האישום, המגולל מקרה נוסף של עושק. "המתלונן, שפיתח תלות בנאשמת והאמין כי יש ביכולתה לסייע לו, מסר את הכסף לידי הנאשמת". במהלך שנת 2008 קיבלה קומע מא' סכום כולל של כ-178 אלף שקלים.

מענק השחרור שולם לטובת שמירה על בן הזוג

נפגעת נוספת משירותיה המפוקפקים של קומע היא נ', שפנתה אליה עקב ניוון השרירים המתקדם שממנו סבל אביו של בעלה. במהלך המפגש סיפרה מגדת העתידות כי היא רואה שהאב ימות תוך מספר חודשים וכי ביכולתה לרפאו, תמורת סכום של 10,000 שקלים. את הכסף, היא התריעה, עליה לקבל עוד היום, "אחרת הכל אבוד". כדי שיסירו דאגה מלבם, הבטיחה הידעונית לבני המשפחה שאם הטיפול ייכשל, היא תחזיר להם את כספם. למרות שסכום הכסף וסכומים נוספים הועברו לצורך ה"טיפול" באב, בתוך מספר שבועות הוא מת. במשך תקופה ארוכה התחמקה קומע מלהשיב לבני המשפחה האבלים את כספם, ולבסוף השיבה להם סכום חלקי בלבד. גם בעניין זה היא הורשעה בעושק.

א"ב בת ה-25, שסיפורה חותם את כתב האישום, בסך הכל רצתה לברר את עתיד יחסיה עם בן זוגה דאז. היא פנתה לקומע, שדרשה ממנה 6,000 שקלים. לא"ב סיפרה מגדת העתידות כי בחורה אחרת מתעניינת בבן הזוג, ואם לא תיתן לה את הכסף – תשיג האישה האחרת את מבוקשה. "בדברים אלה", נכתב בכתב אישום, "יצרה הנאשמת אצל המתלוננת מצוקה רגשית ושכנעה אותה לעשות כדבריה". א"ב העבירה לקומע את הכסף, אותו פדתה ממענק השחרור שלה. בנוסף העבירה הצעירה לקומע סכום של 10,000 שקלים בצ'קים.

בשבוע שעבר הרשיע כאמור בית משפט השלום בתל אביב את מגדת העתידות בעושק של ארבעת הקורבנות. בשלב ראשון, תפצה קומע את המתלוננים בסכום של 40 אלף שקלים כל אחד. הצדדים עתרו למאסר בפועל בן חודש ימים, אותו ניתן יהיה להמיר בעבודות שרות. באמצע החודש הבא יתקיים הדיון בטיעונים לעונש, אשר ספק אם קומע תדע לחזות את תוצאותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully