וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים: לבני מתחזקת, אך לא נוגסת בגוש הימין

לפי סקר של רפי סמית עבור קול ישראל וסקר של "הגל החדש" עבור ישראל היום, "התנועה" מקבלת תשעה מנדטים - עלייה לעומת סקרים קודמים. הליכוד ביתנו זוכה ב-39 מנדטים

מפלגת "התנועה" זוכה בתשעה מנדטים, אולם אינה מחלישה את הליכוד ביתנו ששומר על כוחו עם 39 מנדטים - כך עולה משני סקרים שפורסמו הבוקר (חמישי): סקר "הגל החדש" שהופיע בעיתון ישראל היום וסקר של פרופ' רפי סמית שפורסם בתכנית "הכל דיבורים" בקול ישראל.

בהשוואה לסקר הקודם שערך מכון "הגל החדש", העבודה ו"יש עתיד" איבדו מנדט כל אחת וכעת נאמד כוחן ב-19 וב-9 מנדטים, בהתאמה. עוד לפי הסקר, ש"ס מתחזקת במנדט ועולה ל-12 מנדטים, הבית היהודי שומר על כוחו עם 10 מנדטים, יהדות התורה עם חמישה מנדטים, מרצ נשארת עם ארבעה, כמו חד"ש; רע"מ-תע"ל עולה משלושה לארבעה מנדטים, בל"ד 3 וקדימה עם 2. מפלגת עם שלם, בראשות הרב חיים אמסלם, שזכתה בסקר הקודם בשני מנדטים - אינה עוברת את אחוז החסימה. כך גם לגבי רשימת הימין "עוצמה לישראל". לפי הסקר, שנערך שלשום בקרב מדגם מייצג של 620 נשאלים מכלל האוכלוסייה, היחס בין הגושים נשמר באופן יחסי, כאשר גוש השמאל עולה מ-53 מנדטים ל-54, לעומת 66 לגוש הימין.

לפי הסקר שערך רפי סמית בין 11 ל-12 בדצמבר בקרב 500 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, מפלגת העבודה מקבלת 19 מנדטים. כמו בסקר של "הגל החדש", מפלגת "יש עתיד" זוכה בתשעה מנדטים. ש"ס והבית היהודי מקבלים עשרה מנדטים (כל אחת מהמפלגות), ויהדות התורה - שישה. כל אחת מהמפלגות מרצ, חד"ש ובל"ד מקבלת ארבעה מנדטים, וכל אחת מהמפלגות "עם שלם" ורע"מ-תע"ל מקבלת שלושה מנדטים. לפי הסקר, "עוצמה לישראל" על סף אחוז החסימה, ואילו קדימה אינה עוברת אותו.

סקר וואלה! שנערך השבוע: 11 מנדטים ללבני, וגם ללפיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

אתמול, במועד האחרון שבו ניתן היה להגיש לוועדת הבחירות בקשות פסילה, הגישה מפלגת בל"ד בקשה לפסול את שר החוץ אביגדור ליברמן מהתמודדות לכנסת ה-19. נוסף על כך, בל"ד הגישה בקשות לפסול את רשימת "עוצמה לישראל" ושתי בקשות לפסילה אישית של שני מועמדים: מיכאל בן ארי וברוך מרזל. מפלגת הימין הקיצוני אמנם לא זוכה לחצות את אחוז החסימה בסקרים, אולם חבריה יכולים להתנחם בעניין התקשורתי שהיא מייצרת; אתמול נפסל קמפיין המפלגה מחשש שהמסר בו יתפרש בעיני רואיו כגזעני ועלול לפגוע ברגשות האוכלוסייה הערבית. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, פסל מודעת בחירות של המפלגה בה מופיע הכיתוב "נאמנות" בשפה הערבית, ומתחתיו הכיתוב "בלי חובות אין זכויות". החלטת רובינשטיין התקבלה בעקבות תלונה שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית על ידי חבר מרצ, חבר הכנסת לשעבר מוסי רז.

"הכיתוב 'נאמנות' בשפה הערבית, ותחתיו הכיתוב 'בלי חובות אין זכויות' מתייחס בהכרח רק למגזר הערבי בכללותו, והוא נועד להציגו כמגזר שאינו נאמן למדינת ישראל", כתב שופט העליון בהחלטתו. "פרסום זה נועד להשפיל קבוצה אחת במדינת ישראל - האוכלוסייה הערבית. ככזה, הוא עלול לפגוע - ברמת ודאות קרובה - ברגשותיה של אוכלוסייה זו. ביטוי גזעני כגון זה עלול לפגוע גם ברגשותיהם של יהודים, אשר שימשו ולמרבה הצער עודם משתמשים כמטרה לרדיפה על רקע גזעני ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully