וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אמנון יצחק: "בש"ס רועדים ממני פחד מוות"

הרב המחזיר בתשובה, העומד מאחורי מפלגת "כוח להשפיע", טוען כי ראשי המפלגה החרדית חוששים מכוחו. לדבריו, "יש לנו הרבה 'כיפות שקופות' בציבור החילוני שיתבטאו בקלפי"

הרב אמנון יצחק נגד ש"ס: מייסד מפלגת "כוח להשפיע", המתמודדת בבחירות לכנסת ה-19, תקף הערב (רביעי) את התאחדות הספרדים שומרי התורה וטען כי ראשיה חוששים מפניו.

בראיון לאברהם פרסטר בתכנית "מבט לקהילה" ברדיו קול חי התייחס יצחק לדברים שאמר הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, וככל הנראה כוונו נגדו. בשיחה, שקטע ממנה שודר במהלך הראיון, נשמע דוד יוסף מבקש מהמתפללים בבית כנסת בבני ברק לא לבחור במפלגות שמציעות "לחם בשקל" או ב"אלו שסטו מהדרך".

יצחק, שמפלגתו נאבקת בין השאר למען "לחם בשקל", כיוון לראשי ש"ס ואמר: "הם רועדים פחד מוות. אבל החוצפה להגיע לבית כנסת שבו אני מתפלל ולומר את הדברים האלה בפני קהל עדתי זו חוצפה, שאם אני הייתי הולך ל'יזדים' ואומר שם 'אל תצביעו ש"ס שמבקשת למכור לכם לחם ב-5.40 ולא רוצה שניתן לכם לחם בשקל' – הרי זה לא יעלה על הדעת שמישהו יעז לעשות כזה דבר".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים בוואלה! בחירות 2013

הרב אמנון יצחק בחתונת בנו של שלמה בניזרי, נובמבר 2010. עומר מירון
"אנחנו מחזירים את השלטון לעם". אמנון יצחק/עומר מירון

יצחק סיפר שהמפלגה "כוח להשפיע" הוקמה לאחר התייעצות עם הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן, מהמנהיגים הבולטים של הציבור החרדי-ליטאי, בעקבות ההחלטה של יאיר לפיד להתמודד בבחירות לכנסת. "הבנו את הסכנה שיש באיש הזה", אמר הרב יצחק, "ולכן שאלנו את הרב שטיינמן. אחרי עשיית סקר מה הכוח האלקטורלי שלנו וקיבלנו תוצאות של שמונה-תשעה מנדטים, הרב שטיינמן אמר שאם יש כוח - מצווה להציל".

הרב יצחק הוסיף: "יש לנו הרבה 'כיפות שקופות' בציבור החילוני שיבואו לידי ביטוי בקלפי, והחבר'ה האלה לא רוצים לראות מפלגה ספרדית מסורתית שהיא הולכת רק על גוון אחד ולא פונה לאחרים ודואגת רק לעצמה. אנחנו פונים לעם, מחזירים את השלטון לעם. היו מצפים ממני להקים מפלגה שתהיה תאומה כביכול של ש"ס. אין זו כוונתי. אני לא מתחרה איתם אף שהם מתחרים בי ופוחדים ממני פחד מוות".

יצחק גם טען שהתקשורת החילונית מתעלמת ממנו והצהיר: "אם מישהו יסתכל בדפי ההיסטוריה של העם היהודי, בתקופה שחיינו בה הוא לא ימצא את האיש שנקרא אמנון. לא מזכירים אותי בסקרים. גם אלה שלא עוברים את אחוז החסימה מזכירים אותם בערוץ 2, בערוץ 10. אמנון יצחק חס ושלום לא מזכירים. הרי מה עשו לגמלאים? העלימו אותם עד השבוע האחרון, ובשבוע האחרון הודיעו שהם עוברים את אחוז החסימה ומה הם קיבלו? – 8. איך זה? פשוט מאוד מה שנקבע בשמיים זה מה שיהיה".

מפלגת "כח להשפיע" הייתה בעבר מפלגה שייצגה את ציבור הנכים, אולם כיום היא משמשת כ"מפלגת מדף" עבור מפלגה המזוהה עם הרב יצחק. בראשה עומד אריה סאמרלי, וסיסמת הבחירות שלה היא "מחזירים את השלטון לעם". המפלגה נאבקת למען "לחם בשקל", "הורדת מחיר הדלק", "ביטול המע"מ על מוצרי יסוד", "סל תרופות מלא הכולל השתלות וניתוחים בעשרים שקלים לחודש למשפחה" וכן "החזרת קרקעות הקיבוצים לעם ובנייה קלה לזוגות צעירים".

מפת המפלגות של וואלה! בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully