וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלבון גדול באירופה": הצהרות ליברמן יגבו מחיר?

טל שלו

12.12.2012 / 22:29

בעקבות ההשוואות שערך שר החוץ לשואה, אמר גורם אירופי לוואלה! חדשות: "אירופה הביעה תמיכה ברורה בביטחון ישראל". גלאון שיגרה מכתב לקתרין אשטון: "כועסת ומגנה אמירותיו"

צילום: קובי אליהו , עריכה: גדי וינסטוק

במערכת הפוליטית הסתערו על שר החוץ אביגדור ליברמן עקב המתקפה החריפה שלו על מדינות אירופה והאשימו אותו בצרכי בחירות. אך האם הצהרותיו עלולות לגבות מחיר דיפלומטי? "יש הרגשה של עלבון באירופה מדבריו של שר החוץ ליברמן", אמרו היום (רביעי) גורמים באיחוד האירופי לוואלה! חדשות, על רקע שורה של התבטאויות חריגות של שר החוץ, ששב ותקף מעל בימות פומביות ביומיים האחרונים את החלטת שרי החוץ של האיחוד נגד הבנייה בהתנחלויות ביום שני האחרון. ליברמן השתמש בדבריו בהשוואה למלחמת העולם השנייה ולמדיניות אירופה כלפי היהודים בתקופת השואה.

אביגדור ליברמן בועידת השגרירים בהרצליה, דצמבר 2012. יותם רונן
"יקריבו את ישראל מבלי להניד עפעף". ליברמן הבוקר/יותם רונן

"פעם נוספת בהיסטוריה, אירופה שותקת ומתעלמת מקריאות להשמיד את מדינת ישראל", אמר ליברמן בראיון לקול ישראל אתמול, שבו הגיב להצהרת הגינוי שפרסמו יום קודם לכן שרי החוץ של האיחוד האירופי עקב החלטת ישראל לקדם את הבנייה באזור E1 המחבר בין מעלה אדומים למזרח ירושלים. כמה שעות מאוחר יותר, בהדלקת נרות של ישראל ביתנו, שב ותקף יו"ר המפלגה את מדיניות אירופה ואמר: "הלך הרוח מבחינתם הוא שהשמדת ישראל זה מובן מאליו. זה אומר משהו לגבי עד כמה אפשר לסמוך על אותן מדינות, גם המדינות שמבינות את צרכי הביטחון של מדינת ישראל. בהיסטוריה שלנו חווינו אירועים כי אנשים התעלמו בשנות ה-30 באירופה גם כשידעו בוודאות מה קורה עם יהודים שנשלחו למחנות הריכוז. חלק ממדינות אירופה התעלמו". היום בבוקר, בכינוס של ה"ג'רוזלם פוסט" ליברמן חזר שוב על דבריו ואמר כי "רבים ממנהיגי העולם יקריבו את ישראל מבלי להניד עפעף. ההתייחסות של מדינות העולם לביטחון ישראל מזכירה לי את ההתייחסות לצ'כוסלובקיה ב-1938".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

באיחוד האירופי הרימו גבה לנוכח ההתקפה הכוללת

גורמים במשרד החוץ הסבירו היום כי מאחורי ההתקפות של ליברמן עמד זעם על התנהלותן של ארבע מדינות אירופיות בכינוס שרי החוץ האירופיים בבריסל ביום שני - דנמרק, פינלנד, פורטוגל ואירלנד - שהתנגדו לגינוי נגד ארגון חמאס בהצהרת הסיכום של הכינוס, וביקשו לכלול בה גינוי של הבנייה הישראלית בהתנחלויות בלבד. רק לחצים כבדים של צ'כיה וגרמניה הביאו בסופו של דבר לכך שייכלל בהודעת הסיכום גם גינוי לנאומו של חאלד משעל בביקורו ברצועת עזה בסוף השבוע. עם זאת, מכיוון שלבסוף כללה ההצהרה של 27 שרי החוץ גינוי לדברי חמאס, באיחוד האירופי הרימו גבה לנוכח ההתקפות הכוללות של ליברמן על התנהלותן של ארבע מדינות, שלא השפיעה בסופו של דבר על הלך הרוח.

לדברי מקורות באיחוד, שרת החוץ של האיחוד קתרין אשטון אף צפויה לפרסם בימים הקרובים הודעה בתגובה לדברים, ככל הנראה בדמות הצהרה בפרלמנט האירופי. "מועצת שרי החוץ גינתה בבירור את דבריהם של מנהיגי חמאס ששוללים את קיומה של מדינת ישראל והביעה תמיכה ברורה בביטחונה של מדינת ישראל, כך שבאירופה חשים עלבון גדול מההאשמות של ליברמן", אמר גורם דיפלומטי לוואלה! חדשות.

בתוך כך נפגשה יו"ר מרצ, זהבה גלאון, עם שגריר האיחוד האירופי בישראל, אנדרו סטנדלי, והעבירה לו איגרת המיועדת לאשטון, שבה גינתה בחריפות את דבריו של ליברמן וטענה כי הם נועדו לשרת צרכים פוליטיים. "בשם מפלגת מרצ, כמו גם בשם ישראלים רבים ששותפים לתחושותיי ותומכים בשלום עם פלסטין, אני רוצה לבטא את כעסי ולגנות את הצהרותיו של שר החוץ ליברמן", כתבה גלאון לאשטון. "אני מתנגדת בצורה נחרצת לשפה בה הוא השתמש כלפי ממשלות אירופיות בכל הנוגע לאדישותן כלפי ביטחון ישראל". גלאון הצטרפה בכך ליו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' שכינתה את ליברמן "מושחת שמבצע מופעי אימים כדי לשרת את האג'נדה הפוליטית שלו עם מסרים קיצוניים וחסרי אחריות ודימויי שואה", וכן ליו"ר "התנועה" ציפי לבני, שאמרה כי ההשוואות של ליברמן הן "זילות השואה", שכן "מצבם של אזרחי ישראל לא דומה בשום אופן למצבם של יהודי אירופה אז. לא כולם נגדנו, ולא כולם אנטישמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully